اهتزاز پرچم داعش در اردن (+ تصویر) : حساب‌های کاربری وابسته به گروهک تروریستی ...



حساب‌های کاربری وابسته به گروهک تروریستی داعش در توئیتر مدعی شدند که پرچم این گروهک در استان معان در اردن به اهتزار درآمده است.

به گزارش فارس، چندین حساب کاربری وابسته به گروهک تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری مدعی شدند که پرچم داعش در استان معان در اردن به اهتزار در آمده است.
 
با وجود اینکه پیش از این شبکه خبری «سی ان ان»، با انتشار تصاویری از شهرهای مرزی اردن نشانه‌های وجود داعش در این مناطق را تأیید کرده بود، تعدادی از شهروندان اردنی ساکن این استان اعلام کرده‌اند که این تصاویر دستکاری شده‌است و داعش در استان معان حضور ندارد.

 

پرچم داعش , اهتزاز پرچم , اهتزاز پرچم ایران


از سوی دیگر با اعلام خبر آموزش نیروهای عشایر سوری برای مقابله با داعش از سوی اردن، کارشناسان سیاسی اردنی تأکید کردند که این اقدام به تبدیل استراتژیک رویکرد امان برای مبارزه با داعش و مبارزه با این گروهک در خارج از مرزهای اردن منجر خواهد شد.
 
پایگاه خبری «عربی 24»، گزارش داد که این گام به جوانان عشایر سوریه حق دفاع از خود و خاکشان را خواهد داد و نیروهای آموزش دیده عشایر تنها برای مبارزه با داعش آماده خواهند شد و با گروه دیگری مبارزه نخواهند کرد.
 
«جواد العنانی» معاون پیشین نخست وزیر اردن تأکید کرد که امان با دمشق منافع اقتصادی مشترک دارد و این کشور نمی‌خواهد در پایان با گروه‌های تروریستی در مرز مشترک با سوریه گفت‌وگو کند و یا مجبور به بستن همیشگی مرزها شود.
 
وی افزود که به نفع اردن است که بعد از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه گروهی میانه رو بر روی کار بیایند زیرا سوریه شاه‌راه معیشتی اردن برای عبور از لبنان، ترکیه و اروپا به شمار می‌رود.

 

 اخبار بین الملل  -  فارس


ویدیو : اهتزاز پرچم داعش در اردن (+ تصویر)