انگشت اتهام آمریکا به هواوی به خاطر ایران : اخیراً مدیر اجرایی هواوی ­طی مصاحبه ...


اخیراً مدیر اجرایی هواوی ­طی مصاحبه ای اعلام کرد که این شرکت با یک برنامه ۵ ساله قصد دارد از سامسونگ و اپل عبور کند و به بزرگترین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا تبدیل شود. وب سایت تکرا - شایان درزی: اخیراً مدیر اجرایی هواوی ­طی مصاحبه ای اعلام کرد که این شرکت با یک برنامه ۵ ساله قصد دارد از سامسونگ و اپل عبور کند و به بزرگترین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا تبدیل شود. برای رسیدن به این مهم هواوی باید چندین فاکتور را در نظر بگیرد که یکی از این فاکتور ها حضور موفق در بازار آمریکا است. اما این شرکت برای تبدیل شدن به یک برند موفق در آمریکا با موانعی مواجه است.

سفارت ایران در آمریکا , ارسال بسته از آمریکا به ایران , دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا

وزرات بازرگانی آمریکا به تازگی از تولیدکننده چینی گوشی هوشمند خواسته است تا تمام اطلاعات مربوط به صادرات فناوری های آمرکایی به کشور های ایران، کره شمالی، کوبا، سودان و سوریه را در اختیار آنها قرار دهد. این وزارت همچنین بررسی تخلف صادراتی احتمالی هواوی از طریق شرکت های واسطه را دستور کار قرار داده است. هواوی به طور رسمی هیچ گونه خطایی انجام نداده است، اما این بررسی های دقیق و ریزبیننانه آمریکا مشخص خواهد کرد آیا این تولید کننده چینی گوشی هوشمند قوانین صادراتی آمریکا را نقض کرده است یا خیر.

Paul Haswell از شرکت حقوق بین الملل Pinset Masons اعتقاد دارد که هواوی در موقعیت سرنوشت سازی قرار دارد: "به نظر می رسد این فراخوان اولین اقدام آمریکا پیش از انجام اقدامات جدی تر باشد. در واقع این آخرین شانس هواوی برای اعتراف به تخلف، پیش از اثبات آن است. لازم است تا هواوی سریع و دقیق به موضوع واکنش نشان دهد. این احتمال وجود دارد که هواوی بدون در نظر گرفتن این موقعیت و عواقب آن، محدودیت ها را نقض کرده باشد.”

در حال حاضر هیچ مدرکی در مورد غیر قانونی بودن اعمال هواوی وجود ندارد ولی در ماه مارس بود که آمریکا دیگر شرکت چینی یعنی ZTE را به دلیل صادرات به ایران، به نقض قوانین صادراتی محکوم کرد. همین موضوع باعث شد تا این شرکت با محدودیت های زیادی در صادرات محصولات خود داشته باشد و سه مدیر ارشد ZTE، شرکت را ترک کنند.

ارزیابی صادراتی این دو شرکت ارتباط نزدیکی به هم دارد چرا که در طول بررسی های مربوط به اعمال ZTE، آمریکا متوجه شده بود که این شرکت مدل تجارت هواوی را در دستور کار خود قرار داده بودند. بنابراین اگر مشخص شود که هواوی نیز قوانین کنترلی صادرات را نقض کرده است، عواقب مشابه ZTE در انتظارش خواهد بود.

هواوی مدعی است که این شرکت همواره به قوانین و مقررات بازاری که در آن تجارت می کند متعهد است. آنها اعلام کرده اند که به سیاست های سختگیرانه مربوط به کنترل صادرات پایبند هستند و در همین راستا به طور مداوم با نماینده های دولت های مختلف در ارتباط هستند.


ویدیو : انگشت اتهام آمریکا به هواوی به خاطر ایران