انهدام ۲۲۰ باند قاچاق كالا در۳ ماه :       رئیس پلیس مبارزه با قاچاق كالا ...



 

 

انهدام باند های سرقت تهران , انهدام باند مواد مخدر , انهدام باند

 

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق كالا و ارز آگاهی كشور از انهدام ۲۲۰ باند قاچاق در ۳ ماهه اول سال و دستگیری ۲۱ هزار نفر در این ارتباط خبر داد.

سرهنگ زمانیان دیروزدر جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: سال گذشته ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز فعالیت گسترده ای را در زمینه مقابله با قاچاقچیان كالا و ارز در سراسر كشور در دستور كار خود قرار دادند كه نتیجه این تلاش ها، انهدام ۱۰۳۲ باند و دستگیری ۸۷ هزار متهم بود. ارزش كالاهای كشف شده از متهمان نیز بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است.

سرهنگ زمانیان افزود: بررسی پرونده های كلان قاچاق كالا نشان می دهد سرشاخه های قاچاق در خارج از كشور به سر می برند و بسیاری از كالاهای ممنوعه از محل بارگیری در خارج كشور تا مرحله توزیع در داخل، بیمه هستند كه این ترفند موجب افزایش فعالیت باندهای قاچاق كالا و ارز در كشور شده است.

وی یادآور شد: متاسفانه سرشاخه های اصلی قاچاق كمتر دستگیر می شوند. با این اوصاف پلیس آگاهی هماهنگی های لازم را با پلیس بین الملل (اینترپل) برای شناسایی و دستگیری آنها انجام داده است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق كالا و ارز تصریح كرد: بیشترین كالاهای قاچاق در سال گذشته پوشاك، لوازم صوتی تصویری، خانگی، لوازم آرایش، سیگار و پارچه بوده است.

● قاچاق مشروبات الكلی

سرهنگ زمانیان خاطرنشان كرد: شاخه دیگری از قاچاق كالا مربوط به واردات مشروبات الكلی به صورت هدفمند به كشور است و بررسی ها در این زمینه گویای این واقعیت است كه تاریخ تولید مشروبات الكلی كه وارد كشور می شود، گاه كمتر از یك ماه است كه این موضوع نشان می دهد باندهای مافیایی قاچاق، نسل جوان كشور را هدف قرار داده و سعی در مقابله با ارزش های نظام را دارند.

وی افزود: به دنبال انسداد مرزها از سوی پلیس آگاهی، شاهد مهار و كنترل قاچاق كالا بودیم كه در حال حاضر تیم های ویژه پلیس آگاهی در بخش مبارزه با قاچاق كالا، افراد سابقه دار را تحت كنترل و نظارت خود قرار داده اند.

● دست های پنهان

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پلیس آگاهی ناجا با اشاره به وجود دست های پنهان در قاچاق كالا، بیان كرد: شناسایی و دستگیری این افراد به صورت ویژه در دستور كار پلیس آگاهی قرار دارد و اطلاعات مرزی نقش بسیار ارزشمندی در توفیقات پلیس خواهد داشت.... / گزارش : جام جم آنلاین

 

 



ویدیو : انهدام ۲۲۰ باند قاچاق كالا در۳ ماه