انهدام شبکه سرقت مسلحانه از زنان/ کودک 2ساله عضو باند بود : انهدام شبکه سرقت ...



انهدام شبکه سرقت مسلحانه از زنان/ کودک 2ساله عضو باند بود

اعضای باند سرقت مسلحانه برای جلب اعتماد طعمه های خود از کودک دو ساله سرکرده باند استفاده می کردند.

اخبار حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، 20 آبان امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران به مأموران گفت: به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پژو 405 شدم که از سوی سرنشیان آن و با تهدید چاقو و اسلحه مورد زورگیری و سرقت اموال همراه خود قرار گرفته است " .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه " و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به اداره یکم پلیس آگاهی ، مالباخته در اظهارات خود به گفت : شامگاه 20 آبان در حال برگشت از محل کار به خانه بودم که در میدان تجریش ، به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای شدم که یک زن به همراه یک بچه حدودا دو ساله در صندلی جلو و دو مرد جوان نیز در صندلی عقب نشسته بودند .

پس از طی مسافتی کوتاه ، ناگهان دو نفر مرد جوانی که در صندلی عقب نشسته بودند با تهدید اسلحه و چاقو کیف مرا گرفته و علاوه بر سرقت کیف و دو دستگاه گوشی تلفن همراه ، یک رشته زنجیر و پلاک نقره همراهم را نیز از گردنم کشیده و سپس با تهدید اقدام به گرفتن رمز کارت عابر بانک کرده و در خیابان لواسانی با مراجعه به دستگاه خودپرداز مبلغ یکصد و چهل هزار تومان موجودی آنرا خالی کرده و در نهایت در یک محل خلوت از ماشین مرا پیاده و تهدید کردند که اگر بخواهم شماره پلاک خودرو آنها را بردارم با شلیک گلوله مرا می زنند . 

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اداره یکم در بررسی سرقت های مشابه اطلاع پیدا کردند که در محدوده شمال و شمال غرب تهران سرقت های مشابه دیگری از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای در حال وقوع می باشد .

در بررسی اظهارات سایر مالباختگان مشخص شد که سارقان در تمامی سرقت های خود و به منظور جلب اعتماد طعمه ها که تمامی آنها از میان زنان انتخاب شده بودند ، از کودکی حدودا 3 ساله استفاده کرده تا مالباختگان با مشاهده یک زن و کودک در داخل ماشین به راحتی به راننده پژو 405 به عنوان مسافرکش اعتماد کرده و سوار ماشین شوند .

تحقیقات انجام شده از مالباختگان نشان داد که سارقان تمامی سرقت های خود را در مناطق شمالی تهران بویژه در محدوده میدان قدس ، میدان تجریش ، چهارراه پارک وی ، میدان ونک ، خیابان دولت ، خیابان ملاصدرا و ... انجام داده و در تمامی سرقت های نیز مالباختگان را تهدید کرده اند که در صورت اقدام به برداشتن شماره پلاک خودرو آنها را مورد هدف گلوله قرار خواهند داد .

در ادامه تحقیقات و با وجود آنکه مالباختگان در اظهارات خود عنوان کرده بودند که شماره پلاک خودرو سارقان را به صورت دقیق در اختیار نداشته و یا بواسطه تهدید از سوی سارقان اقدام به برداشتن شماره پلاک خودرو نکرده بودند ، اما با بهره گیری از همین اطلاعات و جمع بندی انجام شده بر روی آنها و همچنین بهره گیری از تعدادی از شعبات بانکی که سارقان با مراجعه به آنها اقدام به برداشت وجوه نقد از حساب مالباختگان کرده بودند ، سرانجام شماره پلاک خودرو مورد شناسایی قرار گرفت و مالک خودرو به نام مهدی . س 32 ساله شناسایی و تصویر آن به عنوان راننده در زمان سرقت ها ، از سوی مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی مهدی . س به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان مسلح ، مراقبت های نامحسوس پلیسی از نامبرده در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و سرانجام هشتم آذر متهم به همراه همسر خود به نام مرضیه . د 34 ساله و دو نفر دیگر به اسامی میثم . س23 ساله و پژمان . د 18 ساله دستگیر و پس از انتقال به اداره یکم به سرقت های خود از مسافران زن اعتراف کردند .

در تحقیقات انجام شده از متهمان مشخص شد که هر چهار متهم به مصرف موادمخدر از نوع تریاک و کراک اعتیاد داشته و مهدی و مرضیه با به همراه داشتن کودک خردسال خود ، زمینه اعتماد مالباختگان را ایجاد و دو متهم دیگر پرونده نیز با تهدید چاقو و اسلحه کمری اقدام به زورگیری و سرقت وجوه نقد و دیگر اموال مالباختگان کرده اند .

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت و زورگیری به شیوه مسلحانه در مناطق عمدتا شمال شهر تهران و شناسایی بیش تعدادی از مالباختگان ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند .

به همین خاطر از تمام شهروندان و مالباختگان بویژه شکات خانمی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان یک دستگاه پژو 405 نقره ای رنگ مورد سرقت و زورگیری مسلحانه قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع رد خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند ./مهر

 


ویدیو : انهدام شبکه سرقت مسلحانه از زنان/ کودک 2ساله عضو باند بود