انهدام باند بزرگ کیف قاپی در مرکز تهران : اعضای باند بزرگ کیف قاپی و موبایل ...


اعضای باند بزرگ کیف قاپی و موبایل قاپی که در محدوده مرکزی سطح شهر، معروف به بهشت سارقان اقدامات مجرمانه انجام می دادند. شناسایی و دستگیر شدند. خبرگزاری مهر: اعضای باند بزرگ کیف قاپی و موبایل قاپی که در محدوده مرکزی سطح شهر، معروف به بهشت سارقان اقدامات مجرمانه انجام می دادند. شناسایی و دستگیر شدند.

نهم آبان ماه امسال یکی از شهروندان با مراجه به کلانتری 107فلسطین به مأموران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 اقدام به سرقت 5 میلیون تومان وجه نقد از وی کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کیف قاپی" و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در اداره هجدهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 18:30 روز حادثه در ایستگاه مترو میدان فردوسی پیاده شده و به سمت خیابان نجات اللهی در حرکت بودم که یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 با دو سرنشین به من نزدیک شد.

ترک نشین موتورسیکلت که از موتور پیاده شده بود ، کیسه پلاستیکی حاوی 5 میلیون تومان وجه نقد را از دستم کشید و بلافاصله سوار موتور شد و هر دو نفر از محل متواری شدند.

با بررسی دوربین های مداربسته محل سرقت ، یکی از مجرمان سابقه دار اداره هجدهم به نام علیرضا . ن ( 19 ساله ) که پیش از این نیز به اتهام کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود ، توسط کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی شد.

با شناسایی "علیرضا . ن" و انجام تحقیقات پلیسی ، در شرایطی که متهم هیچگونه ترددی در محل سکونت خود نداشت ، مخفیگاهش توسط کارآگاهان در خیابان مختاری شناسایی و به همراه یکی دیگر از مجرمان سابقه دار اداره هجدهم به نام "علی . م" ( 20 ساله ) دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد .

دو متهم پس از شناسایی توسط مالباخته ، در همان اظهارات اولیه به دهها فقره کیف قاپی و موبایل قاپی در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ویژه در خیابان حافظ ، سمیه ، فردوسی اعتراف و عنوان داشتند که سرقت های خود را در قالب یک گروه از سارقان حرفه ای انجام داده اند.

با اعترافات "علیرضا . ن"  و "علی . م" ، شناسایی و دستگیری دیگر اعضای گروه سارقان در دستور کار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در اولین مرحله دو تن از اعضای گروه به نام حمیدرضا . ل ( 19 ساله ) و علی . ع ( 21 ساله ) در خیابان مولوی دستگیر شدند .

حمیدرضا ( سرکرده گروه ) و علی نیز پس از مواجه حضوری با دو همدست خود و اطلاع از اعترافات آنها ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و علاوه بر اعتراف به ارتکاب سرقت های متعدد در مناطق مختلف تهران ، دیگر اعضای گروه به نام های مجتبی . پ ( 21 ساله ) ، محسن . م ( 18 ساله ) ، مهرداد . پ ( 20ساله ) ، علی . غ ( 19 ساله ) ، حامد . س ( 19 ساله ) ، پوریا . ح ( 28 ساله )، اسماعیل . ت ( 21 ساله ) و سجاد . الف ( 22 ساله) را معرفی کردند .

با دستگیری تمامی اعضای گروه در منطقه مولوی و شوش ، برابر اعترافات و اطلاعات بدست آمده در خصوص شیوه و شگرد سارقان در ارتکاب سرقت های متعدد کیف قاپی و موبایل قاپی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که اعضای این گروه از سارقان در قالب گروه های سه یا چهار نفره و با استفاده از موتورسیکلتهای طرح هوندا 125 ، آپاچی و پولسار ( در رنگ های مختلف ) اقدام به پرسه زنی در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق مرکزی و مراکز فروش گوشی تلفن همراه و تجهیزات رایانه ای کرده و با استفاده از غفلت مالباختگان اقدام به سرقت می کردند .

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره کیف قاپی ، گردنبند قاپی و سرقت گوشی های تلفن همراه در مناطق مختلف سطح شهر تهران، از مالباختگانی که در طول سال گذشته و بدین شیوه وشگرد مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا  برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


ویدیو : انهدام باند بزرگ کیف قاپی در مرکز تهران