انصراف «لیان» از برگزاری یک کنسرت : کنسرت گروه موسیقی «لیان» بوشهر که قرار ...


کنسرت گروه موسیقی «لیان» بوشهر که قرار بود چهارشنبه ۱۵ مهرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود، با انصراف رسمی این گروه موسیقایی در تاریخ یاد شده برگزار نمی شود. خبرگزاری مهر: کنسرت گروه موسیقی «لیان» بوشهر که قرار بود چهارشنبه ۱۵ مهرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود، با انصراف رسمی این گروه موسیقایی در تاریخ یاد شده برگزار نمی شود.

سرپرست گروه موسیقی «لیان» بوشهر با انتشار یادداشتی در فضای مجازی انصراف خود را از برگزاری کنسرت این گروه موسیقایی که قرار بود روز پانزدهم مهر ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود، اعلام کرد.

در یادداشت محسن شریفیان آمده است: «ارسال یک گزارش غلط به دفتر وزیر محترم سبب شد بعد از بیش از یک ماه دوندگى و تامین نظر مساعد پلیس امنیت تهران؛ حراست ارشاد تا به امروز روى صدور مجوز کنسرت ما تردید کند. تلاش کردم تا به هر طریقى شده فیلم مورد نظر جناب گزارشگر را بررسى کنند و خوشبختانه کذب بودن گزارش ثابت شد! در آن فیلم من فقط از حضور بانوان نوازنده در عرصه  موسیقى نواحى حمایت کرده بودم! و البته توقع پاداش هم نداشتم که در این روزگار سخت موسیقى نواحى؛ بانوان را به این نوع موسیقى تشویق کردم!

ساعت ١۵:۴٠ سرانجام مدیر محترم مرکز موسیقى مجوز را امضاء کرد و در پایان از سر دلسوزى و دلجویى سوال درستى پرسید؟ که آیا با این وقت کم اصلا مى رسى کنسرت داشته باشى؟ ! گفتم واقعا نمى دانم با کدام امکانات ظرف دو روز مقدمات آمدن گروه به تهران و مسایل خبرى و تبلیغاتى را براى فروش بیش از دو هزار بلیت مهیا کنم! شاید من در آخرین لحظات موفق به دریافت مجوز شدم تا صلاح نباشد در این وقت تنگ اجرا داشته باشم!

توجه: من در این یادداشت هیچ فرد یا نهادى را مقصر نمى دانم. هیچ گلایه اى هم ندارم و تنها صادقانه ماجرا را شرح دادم. حتما حکمتى در کار است. یاحق»

در همین حال فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز پیرامون این اتفاق به خبرنگار مهر گفت: آنچه که جناب شریفیان در این یادداشت درباره ملاقات با من اشاره کرده درست است، با این توضیح که ما به محض ارائه درخواست برگزاری کنسرت در سالن میلاد از طریق مجرای اداری دفتر موسیقی با سرعت کارها را انجام دادیم، اما تایید صلاحیت فردی هنرمندان متقاضی کنسرت جزو وظایف دفتر موسیقی نیست و ما به محض اینکه درخواست اداری گروه را دریافت کردیم، موضوع تایید صلاحیت هنرمندان گروه را به مراجع ذی ربط ارائه دادیم. بنابراین اگر تاخیری متوجه صدور مجوز بوده به هیچ عنوان متوجه دفتر موسیقی نیست.

وی ادامه داد: ما به محض دریافت نامه تایید صلاحیت گروه «لیان» نسبت به صدور مجوز اقدام کردیم و هیچ مشکلی هم در این زمینه نداشتیم. اما من تکرار می کنم اگر تاخیری در این روند به وجود آمده متوجه دفتر موسیقی نیست زیرا به هر حال برای تایید صلاحیت هنرمندان از سوی مراجع قانونی ذی ربط ما مقام تصمیم گیرنده نیستیم.


ویدیو : انصراف «لیان» از برگزاری یک کنسرت