اندازه‌گیری آلاینده‌های خروجی اگزوز خودروها :   اخبار اجتماعی - اندازه‌گیری ...



اندازه گیری , واحدهای اندازه گیری , چگونگی اندازه گیری زمان از دوران باستان تا عصر حاضر

 
 اخبار اجتماعی - اندازه‌گیری آلاینده‌های خروجی اگزوز خودروها

رئیس پردیس محیط زیست و انرژی پژوهشگاه صنعت نفت گفت:‌ برای اولین بار در کشور بررسی و اندازه گیری میزان آلاینده های بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن ها در خروجی اگزوز خودروها در پژوهشگاه صنعت نفت آغاز شد.

 محمود ترکی در نشستی خبری اظهار داشت: به عبارتی کار پردیس محیط زیست و انرژی پژوهشگاه صنعت نفت رفع و رجوع کردن خرابکاری های بالادستی و پایین دستی است و باید آلودگی ها را بررسی، اندازه گیزی و رفع کنیم.

وی افزود: مدل سازی انتشار آلاینده ها در ۱۰ فاز پارس جنوبی در حال انجام است و تصفیه خانه های متحرک برای پالایشگاههای گاز کشور طراحی شده است.

رئیس پردیس محیط زیست و انرژی پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه شرکت های فعال در رفع آلودگی نفتی خاک، آلودگی های نفتی را بلوکه می کنند، گفت: ما در ایران بدون استفاده از روش های شیمیایی و با استفاده از میکروب های خاک، اقدام به تصفیه و پاکسازی خاک آلوده می کنیم که با این روش تاکنون ۲ هزار تن خاک در جزیره سیری و ۸ هزار تن خاک در خانگیران پاکسازی شده است.

ترکی از بررسی وضعیت سوخت های توزیعی در بخش حمل و نقل کشور و مقایسه آن با استانداردها به عنوان برنامه های آتی پژوهشگاه صنعت نفت نام برد و گفت: برای اولین بار در کشور بررسی و اندازه گیری میزان آلاینده های بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن ها در خروجی اگزوز خودروها در پژوهشگاه صنعت نفت آغاز شده اما زمان مورد نیاز برای حصول نتیجه و انتشار جزئیات آن؛ اکنون مشخص نیست.

وی افزود: روزانه ۲ هزار تن ماده سیاه رنگی در پتروشیمی خارگ می سوخت که ما با جمع آوری این ماده آن را به بنزین تبدیل کردیم و این برشی که مدت های زیادی در هوا می سوخت و آلایندگی تولید می کرد را به جای سوخته شدن، صادر کردیم.
 
اخباراجتماعی - تسنیم


ویدیو : اندازه‌گیری آلاینده‌های خروجی اگزوز خودروها