انتقاد وزیر بهداشت از نحوه جمع‌آوری قلیان‌ها :    اخباراجتماعی -  انتقاد وزیر ...



انتقاد از وزیر بهداشت , وزیر بهداشت , هاشمی وزیر بهداشت

 

 اخباراجتماعی -  انتقاد وزیر بهداشت از نحوه جمع‌آوری قلیان‌ها

هاشمی گفت: متاسفانه چند سال پیش یک اقدام ناقصی برای جمع آوری قلیان انجام شد که اگر انجام نمی‌شد بهتر از ناقص انجام شدنش بود.

وزیر بهداشت گفت: اقدام ناقص چند سال پیش برای جمع‌آوری قلیان کار را بدتر کرد. وزارت بهداشت که نمی‌تواند استعمال‌کنندگان قلیان را دستگیر کند. ما نباید مجدداً تحت تأثیر جو قرار بگیریم و کار نمایشی یا احساسی کنیم که وضع بدتر شود.

حسن هاشمی وزیر بهداشت در گفت و گو با فارس درباره ادامه فعالیت مراکز عرضه قلیان تصریح کرد: جمع آوری مراکز عرضه قلیان وظیفه وزارت بهداشت نیست، به بیان دیگر وزارت بهداشت وظیفه انتظامی ندارد؛ وزارت بهداشت اعلام می‌کند و هشدار می دهد که مثلاً 10 درصد مردم سیگار می‌کشند که مضر است و باعث سرطان ریه می‌شود و قلیان صدها برابر مضرتر از سیگار است.

وی افزود: ما در وزارت بهداشت باید اطلاع رسانی کنیم، باید مشکلات را بازگو کنیم و هزینه‌هایی که به دولت و مردم تحمیل کند را مطرح کنیم. قانونگذار هم وظیفه خود را انجام داده است و قانونی تصویب کرده است. در قانون ضابطانی همچون نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای برخورد با تخلفات تعیین شده است، وزارت بهداشت که نمی‌تواند استعمال کنندگان قلیان را دستگیر کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اخیرا جلسه‌ای «شورای عالی دخانیات کشور» ( ستاد اجرایی قانون کنترل دخانیات) داشت که قرار شد ظرف 3 ماه کارگروهی تشکیل شود و برنامه ریزی کنند و ببینند باید چه اقدامی صورت دهند، که از این زمان 3 ماهه بیش از یک ماه گذشته است.

هاشمی گفت: متاسفانه چند سال پیش یک اقدام ناقصی برای جمع آوری قلیان انجام شد که اگر انجام نمی‌شد بهتر از ناقص انجام شدنش بود.

وی ادامه داد: ما نباید مجدداً تحت جو قرار بگیریم و کار نمایشی یا احساسی کنیم که وضع بدتر شود چرا که با اقدام چند سال پیش کار بدتر شد. حال امیدواریم کارگروه ذکر شده کار خود را خوب انجام دهد و گزارشی که به شورای عالی می‌دهد مناسب باشد و افراد حاضر در شورای عالی به صورت هماهنگ با یکدیگر کاری مناسب انجام دهند.

هاشمی گفت:‌ به هر حال درحال حاضر خود مردم باید مراعات کنند و به فکر سلامتی خود باشند و از مصرف قلیان خودداری کنند.

 اخباراجتماعی  - فارس


ویدیو : انتقاد وزیر بهداشت از نحوه جمع‌آوری قلیان‌ها