انتقاد مجری ممنوع التصویر از شبکه تهران : در ارتباط با این مساله انتظارم از ...


در ارتباط با این مساله انتظارم از شبكه تهران چیز دیگری بود؛ این مثل ماهی بزرگی است كه آن را در تنگ كوچكی بیندازیم و نتواند شنا كند؛ بنابراین اگر یك مجری را در برنامه بگذاریم كه گزینشی عمل كند و كلا برنامه گزینشی باشد، جذابیت و به دنبال آن خود مخاطب را از برنامه حذف كرده‌ایم. خبرگزاری ایسنا: مهدی واعظی ـ مجری شبكه تهران ـ كه در پی حاشیه‌های ایجاد شده در برنامه «ورزش از نگاه پنج» از هفته گذشته در این برنامه حاضر نشده است، گفت: امیدوارم شبكه‌ی ما (شبكه تهران) شبكه‌ای باشد كه مخاطب محوری را مد نظر قرار دهد نه میهمان محوری تا اگر سوالی هم می‌شود به نیت توهین گرفته نشود.

این مجری درباره‌ی لزوم حمایت مدیران رسانه و كشور از مجریان و هنرمندان برای ایجاد یك گفت‌وگوی موفق تلویزیونی، گفت: مساله‌ای كه وجود دارد این است كه متاسفانه كشور ما ظرفیت تولید برنامه‌ی زنده را ندارد؛ تا زمانی كه این ظرفیت به وجود نیاید همه مشكل دارند و هر كسی می‌تواند به دیگری توهین كند و زد و بندهایی بین مجری و مهمان برنامه صورت بگیرد؛ در كل اگر ظرفیت نباشد حمایت صورت نمی‌گیرد و مدیریت هم طبق خواسته‌ها و سیاست‌های مدیریتی خودش عمل می‌كند.

مجری شبکه یک ممنوع التصویر شد , مجری ممنوع التصویر شبکه یک , حسینی مجری شبکه سه ممنوع التصویر

مهدی واعظی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه آیا مدیران رسانه ملی نباید در قبال ریسك‌های مجریان و هنرمندانشان و حتی اشتباهات آنان سعه‌ی صدر بیشتری نشان دهند؟ اظهار كرد: كار رسانه‌یی در كشور ما نیازمند یك اصول است؛ اصولی كه در كل دنیا تدریس می‌شود مدیریت نیز نیازمند یك اصول رسانه‌یی است؛ كسی كه به عنوان یك مدیر رسانه‌یی مطرح، اصولی را پیاده می‌كند باید شرایط اجتماعی و فردی او نیز حرفه‌یی باشد؛ اینكه خطی عمل نكند. در این زمینه مولفه‌ی مخاطب، مهم‌ترین اصل است وقتی مدیریت كاری نكند كه به دنبال آن مخاطب جذب شود، در نتیجه مخاطبان از دست می‌روند.

وی كه در آخرین برنامه به دلیل طرح یك پرسش، با مدیر عامل باشگاه پرسپولیس درگیری لفظی پیدا كرده بود، ادامه داد: فرق نمی‌كند اگر در جایی خلاف واقعیت بگوییم و بشنویم؛ همه‌ی اینها به هوش زمان و مكان برمی‌گردد؛ زمانی كه من مجری، گزارشگر و یا هر چیز دیگر، مطلبی می‌نویسم وقتی از بخش دلالی در ورزش اطلاعی داشته باشم و بتوانم آن را حلاجی كنم می‌توانم در مقابل انتقادات بایستم‌.

واعظی با اعتقاد بر اینكه توبیخ‌های این چنینی راه را برای ساخت برنامه‌های جذاب می‌بندد، خاطرنشان كرد: در ارتباط با این مساله انتظارم از شبكه تهران چیز دیگری بود؛ این مثل ماهی بزرگی است كه آن را در تنگ كوچكی بیندازیم و نتواند شنا كند؛ بنابراین اگر یك مجری را در برنامه بگذاریم كه گزینشی عمل كند و كلا برنامه گزینشی باشد، جذابیت و به دنبال آن خود مخاطب را از برنامه حذف كرده‌ایم.

واعظی همچنین درباره‌ی حمایت برخی مدیران از برنامه‌هایی همچون «90» اظهار كرد: عادل فردوسی‌پور در شرایط خاصی كارش را دنبال می‌كند به این دلیل كه حمایت مقتدرانه‌ای از سوی مدیران می‌شود و این به مسائل غیرورزشی برمی‌گردد.      


ویدیو : انتقاد مجری ممنوع التصویر از شبکه تهران