انتقاد كارگردان و بازیگر «فیتیله شبانه» به شباهت برنامه های كودك :       كارگردان ...



 

 

حمید گلی بازیگر برنامه فیتیله تصاویر , شباهت لیلا اوتادی و بازیگر هالیوودی , رای دادگاه برای ٧ بازیگر دستگیر شده در پارتی شبانه اعلام شد

 

كارگردان و بازیگر برنامه «فیتیله شبانه» از شباهت برنامه های كودك تلویزیون به هم انتقاد كرد.محمد مسلمی درباره ی شباهت برنامه های كودك به یكدیگر گفت: به عنوان مثال كارهای عروسكی برنامه های كودك ما بسیار شبیه هم هستند و فقط مجری آنها تغییر می كند؛ این موضوع بسیار خطرناك است.

 

وی تاكید كرد: به عقیده من در حال حاضر اتفاق خطرناكی كه شبكه كودك را تهدید می كند همین شباهت برنامه ها به یكدیگر است.

مسلمی ادامه داد: به عنوان مثال یك برنامه ساختاری مانند «فیتیله شبانه» دارد كه یك برنامه ی موزیكال است ولی متاسفانه زمانی كه می بینیم به تقلید از آن برنامه هایی ساخته می شود و یك موجی را به راه می اندازد، همین امر باعث می شود كه مخاطبان فكر كنند در برنامه های كودك فقط قرار است آهنگ بخوانند، حركات موزون درآوردند و مسائلی از این دست.

كارگردان و بازیگر «فیتیله شبانه» به ایسنا گفت: به دلیل اینكه برنامه «فیتیله شبانه» جمعه ها پخش می شود، بعد از یك هفته فعالیت، مخاطبان می خواهند در یك روز تعطیلی خود شاد باشند اما برنامه های كودك كه اواسط هفته به روی آنتن می روند، نیازی به این شعرها، حركات و ... ندارند؛ یك برنامه كودك می تواند شعر نداشته باشد و حال و هوای آرامی داشته باشد تا كودك كمی فكر كند.

كارگردان «فیتیله شبانه» توضیح داد: ساختار «فیتیله شبانه» ضرباهنگ تندی دارد و آن هم به واسطه این است كه جمعه روز تعطیل است؛ بنابراین ایجاب می كند كه برنامه اینگونه اجرا شود. مشكل شبكه كودك این است كه می خواهد به هر نحوی كودكان را هیجان زده و شاد كند در حالی كه همیشه نباید این طور باشد؛ گاهی كودكان باید در فضای آرام فكر كنند.

همچنین وی در ادامه درباره ی برنامه «عموپورنگ» كه برنامه های كودك مشابه آن ساخته شده است، خاطرنشان كرد: عموپورنگ در برنامه خود كارهای موزیكال می كند و این خاص عموپورنگ است نه اینكه یك عموی دیگر پیدا شود و آن را تكرار و تقلید كند؛ متاسفانه تكرار عموها و خاله های متفاوت می تواند امر خطرناكی برای شبكه كودك باشد.

مسلمی درباره ی برنامه «فیتیله شبانه» كه همه آیتم های آن برای كودكان نیست، گفت: فیلتیه كار كودك نیست كه بخواهند تقلید كنند. فیتیله كار كودك و خانواده است. برخی از آیتم های برنامه اصلا هیچ ارتباطی به كودكان ندارد و می خواهد به بزرگسالان درسی بدهد و آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

او در ادامه در پاسخ به اینكه آیا قرار است كه در فضای خارج از استودیو هم برای برنامه «فیتلیه شبانه» كار كنید، گفت: «فیتلیه شبانه» شكل ویژه ای دارد، ما مشاغل مختلف را در «فیلیته شبانه» خارج از استودیو كار كردیم؛ به عنوان مثال برای شغل شیشه گری به همان محل رفتیم و از نزدیك آشنا شدیم و یا برای آیتمی كه مربوط به بچه های بهزیستی بود به همان مركز رفتیم، برای دیدار سالمندان به خانه سالمندان رفتیم و ... .

محمد مسلمی در پایان به ایسنا گفت: یك پیشنهاد جدیدی از شبكه كودك شده است كه قرار است یك جشن ویژه ای در سراسر ایران گرفته شود و نیز یك شور و نشاطی در كل ایران به راه بیفتد. این پیشنهاد قرار است به صورت یك برنامه مستقل اتفاق بیفتد و سفرنامه فیتیله ای تولید شود و به روی آنتن برود.... / خبرگزارى ایسنا

 


ویدیو : انتقاد كارگردان و بازیگر «فیتیله شبانه» به شباهت برنامه های كودك