انتقاد رئیس کمیسیون کشاورزی از آمار گزارش رئیس جمهور به رهبر انقلاب : انتقاد ...



بیانیه اتحادیه عرب در پی انتقاد رهبر انقلاب , رهبر انقلاب در دیدار رییس‌جمهور ونزویلا , دیدار رییس جمهور اسلوونی با رهبر معظم انقلاب

انتقاد رئیس کمیسیون کشاورزی از آمار گزارش رئیس جمهور به رهبر انقلاب/ کمیسیون‌ها مامور بررسی آمار دولت شدند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نسبت به آمار ارائه شده از سوی رئیس جمهور در جلسه شب گذشته کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب انتقاد کرد و پیشنهاد داد مرجعی خارج از دولت، آمار ارائه شده را بررسی کرده و صحت و سقم آن را اعلام کند.

به گزارش مهر، عباس رجایی در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به جلسه شب گذشته کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این جلسه رئیس جمهور آمارهایی اعلام کرد که این آمار با برخی آمارهایی که به کمیسیون های مجلس شورای اسلامی داده شده و یا آمارهایی که به صورت‌های مختلف به دست نمایندگان رسیده، مغایرت دارد.

رجایی به آمار ارائه شده از سوی رئیس جمهور درباره فاینانس، سرمایه گذاری خارجی، کاهش وابستگی بودجه به نفت، شاخص رفاه، صادرات غیرنفتی، اشتغال و تسویه بدهی دولت به بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: این اقدامات اعلام شده از سوی دولت یک ستون کم داشت که تعهدات در قانون برنامه چه شده است؟ این مسائل باید روشن تر بیان شود، زیرا این موضوعات در سطح جامعه مطرح شده و باید به نوعی شفاف سازی شود، آیا واقعا این اعداد و ارقام درست است؟ اگر این است ما هم به آقای رئیس جمهور برای این اقدامات جایزه بدهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی به آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: طبق این گزارش قیمت گوشت 54 درصد، برنج 64 درصد، تخم مرغ 49 درصد، حبوبات 108 درصد و روغن 58 درصد افزایش یافته است، طبیعتا این آمار و ارقام با شاخص های رفاه و سایر بحث هایی که رئیس جمهور مطرح کرد، مغایرت دارد.

وی پیشنهاد داد: گروهی از مرکز پژوهش ها مامور شود که این آمار را به طور دقیق بررسی کند.
رجایی افزود: علی‌القاعده یک مرجع خارج از دولت باید این آمار را تایید کند و برای همیشه این بحث در جامعه بسته شود که آیا این آمار درست است، یا نه.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی مجلس پس از لاریجانی را عهده‌دار بود، در پاسخ به این تذکر رجایی ادامه داد: یکسری آمار از مراکز رسمی کشور منتشر می شود که در مقابل کارشناسان، مجلس و مردم پاسخگو هستند، کمیسیون های مجلس می توانند روی این آمار بحث کنند.
باهنر در ادامه افزود: خواهش ما این است که آمار ارائه شده، مستند و جامع باشد، زیرا فردی می تواند بخشی از آمار را بگوید و بخشی را نگوید، اما آنچه به مخاطب القاء می شود، باید به واقعیت نزدیک باشد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون های تخصصی خواست تا کار مربوط به خود را انجام دهند و در این رابطه گزارش دهند./مهر

 

 


ویدیو : انتقاد رئیس کمیسیون کشاورزی از آمار گزارش رئیس جمهور به رهبر انقلاب