انتقاد تند ولاسکو از مربیان داخلی : خولیو ولاسکو باز هم از مربیان ایرانی انتقاد ...


خولیو ولاسکو باز هم از مربیان ایرانی انتقاد کرده است. روزنامه تماشا: خولیو ولاسکو باز هم از مربیان ایرانی انتقاد کرده است. بعد از بازی اول ایران و روسیه در لیگ جهانی و دو تعویضی که سرمربی تیم ملی کرد، بیشترین مربیان و کارشناسان والیبال نظر دادند که این دو تعویض؛ جایگزین کردن امیر غفور و مهدی مهدوی به جای سعید معروف و شهرام محمودی، به ضرر ایرانی شد که حداقل می توانست ست را ببرد. در گفت و گوی خبری که ولاسکو داشت، خبرنگاران این موضوع را مطرح کردند اما واکنش ولاسکو عجیب بود.

او ناراحت شده که چرا مربیان رو در رو این انتقاد را به خود او نکرده اند. ادبیاتی که سرمربی تیم ملی در پاسخ به این انتقادات مطرح کرده، جالب نیست: «برخی مواقع تعویض های ما کارایی دارد و برخی مواقع نه، این یعنی بازی. چطور می توان از قبل پیش بینی کرد؟ امیدوارم دفعه بعد کارایی داشته باشد. چیزی که شما خبرنگاران می گویید سوال نیست و یک پیشنهاد است. به خوبی هم می دانم که این پیشنهاد یک خبرنگار نیست، بلکه پیشنهاد تمام مربیان ایرانی است.

دکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی شیراز , طراحی داخلی

مربیان ایرانی همه چیز می دانند و چیزهای زیادی به من یاد می دهند. من هم مشکلی ندارم و از آنها یاد می گیرم، اما خیلی خوب است که واضح صحبت کنند، نه اینکه سوالات و انتقادهای خود را از طریق روزنامه نگاران منتقل کنند. مثلا پیش من بیاید و بگوید که من فلانی هستم و فکر می کنم تو در آن موقعیت اشتباه کردی؛ نه اینکه روزنامه نگاران را بفرستند سراغ من؛ اگر مرد است رو در رو صحبت کند بیاید و به خودم بگوید که مثلا من فکر می کنم ولاسکو نمی فهمد و باید روش خود را تغییر دهد.»
ولاسکو بعد از این حرف ها تاکید کردکه از کسی حرف نمی زند. او حتی گفت که نظر مردم برایش اهمیتی ندارد: «ظاهرا برخی ها متوجه نشده اند که من از هیچ کسی نمی ترسم. این پیشنهادی که مطرح شده برای من تمامشده است و اگر می خواهد اینگونه باشد باید بروند و به داورزنی بگویندکه باید مربی تیم ملی تغییر کند، نه اینکه خبرنگاران را بفرستند سراغ من! من خودم همیشه رو در رو و مردانه صحبت می کنم و هیچ وقت پشت سر کسی صحبت نمی کنم. من هیچ وقت نظر مردم در رسانه ها را نمی خوانم و دلم نمی خواهد وارد این فضاها شوم؛ هر کسی هر حرفی را که دلش می خواهد، می تواند بیان کند اما برای من اهمیتی ندارد.»

بعد از بازی با روسیه نظر بعضی از کارشناسان این بود که ایران خوب بازی می کند اما نتیجه نمی گیرد. ولاسکو این نظر را قبول ندارد: «می گویند ما خوب بازی می کنیم اما منظور از بازی خوب چیست؟ در بازی با روسیه معمولا امتیاز رالی های طولانی را ما گرفتیم. برخی مواقع هم مساوی بودیم با روسیه اما معنی این کار خوب بازی کردن نیست. زمان هایی که مهم است باید بهتر از حریف باشیم و امتیازهای حساس را بگیریم. باز هم تاکید می کنم که باید از لیگ جهانی یاد بگیریم و اشتباهات کمی مرتکب شویم.»

روز جمعه ایران بازی اول با صربستان را انجام می دهد. با توجه به نتایجی که این تیم در دو بازی اول داشته، نظر بعضی ها این است که ایران می تواند این تیم را شکست بدهد. ولاسکو معتقد است تا بازی انجام نشود، نمی شود نظری داد: «صربستان جوان است، اما تجربه بالایی دارد و فکر می کنم می توانیم مقابل این تیم خوب بازی کنیم و به پیروزی فکر کنیم. وقتی در مورد نتیجه بازی از من می پرسند، واقعا نمی توانم نتیجه را پیش بینی کنم نه اینکه نخواهم، اظهارنظر کنم. تصمیم ندارم محافظه کار باشم، بلکه واقعا نمی دانم چه می شود. زمانی هم که فکر می کنیم برنده ایم معمولا می بازیم؛ زمانی که در ایتالیا بودم و دوران خوبی داشتیم هم هیچ وقت ادعا نمی کردیم که همه را می بریم. آرژانتین با آن بزرگی اش در نخستین سال حضورش در لیگ جهانی تمام بازی هایش را باخت؛ حالا ما چطور می توانیم بگوییم که باید همه بازی ها را ببریم؟»

تیم ملی فوتبال دیروز بازی داشت و مشخص می شد که ایران می تواند به جام جهانی برود یا نه. ولاسکو امیدوار است موفقیت فوتبال در کنار نتایج تیم ملی والیبال مردم ایران را بیشتر خوشحال کند: «ما آرژانتینی ها اصطلاحی داریم و می گوییم باید وارد دهان گرگ شد. نمی خواهیم شانس داشته باشیم، بلکه باید بجنگیم و پیروز شویم. امیدوارم که فوتبال بتواند به جام جهانی برود و والیبال هم بتواند نتیجه خوبی بگیرد. مردم از حضور در انتخابات خوشحال هستند و امیدوارم این سه دلیل موجب شود تا مردم باز هم شادمان باشند. من هم خوشحال می شوم وقتی مردم ایران را خوشحال می بینم.»


ویدیو : انتقاد تند ولاسکو از مربیان داخلی