انتقاد تند ثریا قاسمی از وضعیت سینما : ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون در ...


ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت فیلمنامه‌های ایرانی گفت: در این زمینه وضعیت خیلی‌ خوبی نداریم. قصه‌ها خیلی ضعیف هستند. به همین دلیل است که سینمای ما مشکل دارد چون نویسنده‌ها جوان‌اند و هنوز تجربه‌ و جهان‌بینی خوبی ندارند و 10 سالی زمان می‌خواهد تا تجربه کسب کنند. باشگاه خبرنگاران جوان: ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت فیلمنامه‌های ایرانی گفت: در این زمینه وضعیت خیلی‌ خوبی نداریم. قصه‌ها خیلی ضعیف هستند. به همین دلیل است که سینمای ما مشکل دارد چون نویسنده‌ها جوان‌اند و هنوز تجربه‌ و جهان‌بینی خوبی ندارند و 10 سالی زمان می‌خواهد تا تجربه کسب کنند.
 
وی افزود: اصلاً نمی‌توانیم انتخاب کنیم که قصه‌ها باید به چه سمت و سویی بروند، باید نویسنده خودش جهت قصه را پیدا کند و بنویسد. ما در طول تاریخ راجع‌ به عشق و مهر و تنفر بارها حرف زده‌ایم و تمام داستان‌ها به همین دو موضوع اشاره می‌کنند. به خاطر همین دیگر نمی‌توان سمت و سوی قصه را برای کسی انتخاب کرد چرا که نحوه اجرا و نمایش در قصه‌ها متفاوت است.

ثریا قاسمی , بیوگرافی ثریا قاسمی , لعیا زنگنه دختر ثریا قاسمی

قاسمی در خصوص نسبت خودش با فعالیت داستان‌نویسی عنوان کرد: تا به حال به صورت مستمر و مداوم انرژی چندانی برای نوشتن نگذاشته‌ام اما همیشه برای خودم یادداشت‌هایی می‌نویسم و بیشتر تمرکزم از جوانی روی خواندن بوده است. همچنین در کنار بازی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی، در داوری جشنواره، سفر به شهرستان‌ها برای تدریس و سخنرانی در دانشگاه‌های مختلف و دیدار با هنرمندان جوان هم فعالیت داشته‌ام.
 
وی در خصوص اولویت حضور در سریال یا فیلم‌های سینمایی اظهار داشت: برایم فرقی نمی‌کند، این دو عرصه هر کدام نوعی از عرضه و تقاضا هستند که نباید آن‌ها را از هم جدا فرض کرد. اما همه سینما را انتخاب می‌کنند.
 
وی در خصوص وضعیت بیمه هنرمندان مطرح کرد: بیمه اهمیت ندارد چرا که چیزی به شما نمی‌دهند. زمانی که شما بیماری صعب‌العلاج می‌گیرید، بیمه چه کمکی به شما می‌کند؟ باید زیربنایی فکر کنیم و به یک نظام‌مندی برسیم وگرنه برای کسی که به سنی رسید و توانایی کار نداشت، بیمه چه آینده‌ای در نظر می‌گیرد؟ اصلاً بیمه معضل ما نیست. معضل اولیه و اصلی ما در عرصه هنر این است که هدفمند نیستیم یعنی زیر نظر یک دایره‌ای کار نمی‌کنیم که تأمین آتیه‌ای برای هنرمند داشته باشند.
 
این هنرپیشه پیشکسوت ادامه داد: در حال حاضر که کار می‌کنیم خیلی از تهیه‌کننده‌ها قسط‌های آخر را پرداخت نمی‌کنند یا خیلی دیر می‌دهند و اذیت می‌کنند، در حالی که بازیگر به آن مبلغ نیاز دارد.
 
وی در خصوص بازیگران جدید اظهار داشت: در هر صورت بازیگری عرصه‌ای است که از بیرون جلوه زیادی برای علاقه‌مندان دارد و فکر می‌کنند طبق پول و احترام در این کار وجود دارد، به همین دلیل خیلی مشتاق هستند به این حرفه بیایند و فکر می‌کنند با ورود به این عرصه جایگاه شهرت و معروفیت کسب می‌کنند،‌ اما نمی‌دانند که چقدر باید سختی تحمل کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: کسانی که از راه درست به این حرفه وارد نمی‌‌شوند و افرادی که با علم و آگاهی می‌آیند، دانش بیشتری کسب می‌کنند و می‌توانند این مسیر را ادامه دهند.


ویدیو : انتقاد تند ثریا قاسمی از وضعیت سینما