انتقاد از وضعیت کپی‌رایت در ایران بعد از کپی سریال آمریکایی :   اخبار سیاست ...



 
 اخبار سیاست خارجی - انتقاد از وضعیت کپی‌رایت در ایران بعد از کپی سریال آمریکایی

کاهش صادرات ماهانه نفت ایران، صف کشیدن شرکت‌های مالی، نفتی و اتومبیل‌سازی برای ورود به ایران به محض برداشته شدن تحریم‌ها، ادعای انتقال فنآوری جنگنده اف-35 آمریکا به ایران، ادعای فرود آمدن هفت جنگنده ایران در عراق در قبال دریافت جنگنده‌های روس و بین‌المللی شدن ماجرای کپی مو به موی بک سریال آمریکایی در تلویزیون ایران از جمله مهم‌ترین مطالب رسانه‌های بین‌المللی درباره ایران است.

عرب تایمز از جمله رسانه‌هایی است که بر پایه آمار مربوط به رهگیری نفت‌کش‌ها از کاهش صادرات نفت ایران در ماه ژوئن نسبت به ماه می خبر داده است، با این وجود صادرات نفت ایران همچنان بالاتر از میزان تعیین شده در توافق هسته‌ای ژنو است.

در توافق ژنو غرب متعهد شده بود که تلاش نکند تا صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه در روز کمتر شود این در حالی است که عرب تایمز مدعی است بر اساس توافق ژنو میانگین صادرات نفت ایران در دوره شش ماهه می‌تواند یک میلیون بشکه در روز باشد.

آمار جدید نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران در ماه ژوئن به 1.21 میلیون بشکه در روز رسیده است در حالی که در ماه پیش از آن 1.33 میلیون بشکه در روز بوده است. گفته می‌شود در این مدت صادرات نفت ایران به چین و هند کاهش داشته است، صادرات به ژاپن و ترکیه ثابت مانده و صادرات به کره جنوبی افزایش یافته است.

از سوی دیگر وال استریت ژورنال به آمادگی شرکت‌های خارجی برای حضور در ایران به محض برداشته شدن تحریم‌ها اشاره کرده است.

به نوشته این روزنامه، سال گذشته گاهی یک ماه می‌گذشت و رئیس اتاق بازرگانی ایران دیداری با شرکت‌‌های خارجی نداشت زیرا آنها از عواقب فعالیت در ایران به سبب تحریم‌ها می‌ترسیدند ولی اکنون روزی نیست که هیاتی از شرکت‌های آسیایی، اروپایی و یا آمریکای لاتین با غلامرضا شافعی رئیس 63 ساله فعلی اتاق بازرگانی ایران دیدار نکند.

به نوشته وال استریت ژورنال، شرکت‌های نفتی توتال و رویال داچ شل، شرکت خودروسازی سیتروئن و نهادهای بانکی و مالی مانند دویچه بانک آلمان و رنسانس کاپیتال روسیه از جمله شرکت‌هایی هستند که به دنبال حضور در بازار ایران هستند.

کورانت از روزنامه‌های ایالت کانکتیکات آمریکا مدعی شده است که مظفر خزایی مهندس 59 ساله ایرانی که در اواخر سال گذشته میلادی دستگیر شده است و پیش از این در شرکت معروف پرات اند ویتنی مشغول کار بوده است، فنآوری هواپیمای پیشرفته آمریکایی اف 35 را به ایران منتقل کرده است.

وی به اتهام تلاش برای انتقال اسناد حساس به ایران دستگیر شده بود ولی روزنامه آمریکایی اکنون مدعی است که وی پیش از آن اطلاعات مربوط به جنگنده امریکایی را به ایران منتقل کرده است.

به نوشته این روزنامه، آقای خزایی اخیرا تقاضا کرده است که تا زمان برگزاری دادگاهش در سال آینده آزاد شود ولی دادستان پرونده برای مخالفت با این درخواست وی مدارکی را ارائه کرده است که بر اساس آن خزایی اطلاعات مهمی در این باره را در سال 2008 به ایران فرستاده است.

بهترین سریال های آمریکایی , سریال آمریکایی , نظر آمریکایی ها درباره ایران

 

وب‌سایت مجله آمریکایی تایم نیز با انتشار ویدئویی به کپی کردن فریم به فریم سریال آمریکایی Modern Family در سریالی با عنوان هفت سنگ در ایران پرداخته است که در ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شود. این مجله، چنین پدیده‌ای را ناشی از بی‌توجهی به مفهوم کپی‌رایت در ایران دانسته است.
  اخبار سیاست خارجی - تابناک


ویدیو : انتقاد از وضعیت کپی‌رایت در ایران بعد از کپی سریال آمریکایی