انتقاد از رشد آمار بیکاری در کشور :   اخبار اجتماعی - انتقاد از رشد آمار بیکاری ...



آمار بیکاری در کشور , آمار بیکاری کشور , آمار بیکاری در کشور مرکز امار

 

اخبار اجتماعی - انتقاد از رشد آمار بیکاری در کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از رشد بیکاری در کشور گفت: بیکاری موجبات رشد بی‌ثباتی آن هم در زمینه اقتصادی را برای کشور به‌وجود می‌آورد.

به گزارش خانه ملت، احمد بخشایش اردستانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 17 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با تبریک میلاد رسول مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: پیامبر از جنس مردم بود، بنابراین مسئولان ما نیز باید حس کنند که از جنس مردمند. باید سختی‌های مردم همان‌طور که رسول خدا را نگران می‌کرد مسئولان جمهوری اسلامی را نگران کند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید برای حل مشکلات مردم حریص باشند، افزود: مسئولان باید همانند رسول مکرم اسلام با فروتنی و تواضع با مردم رفتار کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری یکی از مشکلات عدیده جامعه امروز ایران است، تصریح کرد: بیکاری موجب بی‌ثباتی در کشور می‌شود و مشکلات بسیاری را سبب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم در تذکر دیگر خود خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه باید قوانین مزاحم رونق تولید را حذف کند، ولی هیچ اقدامی برای حذف این قوانین توسط وزیر مربوطه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه امروزه کشور در حوزه اشتغال و بیکاری، رکود و تورم در رنج به سر می‌برد و جوانان از بیکاری به سمت اعتیاد کشیده شده‌اند، ادامه داد: براساس  آماری 800 هزار نفر از جوانان برای فرار از بیکاری در فکر طی مدارج عالی‌تر علمی و دکترا هستند که ادامه این روند انتظارات افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

بخشایش اردستانی با انتقاد به آنچه که مزاحمت‌های بخش خصوصی برای صنایع عنوان کرد، افزود: مثلا کارخانه‌ای در شهرستان اردستان برای راه‌اندازی نیاز به برق 6 هزار کیلوواتی دارد و برای این منظور مبلغی در حدود 10 میلیارد تومان برای یک پست برق از این کارخانه طلب شده است، اگر چنین مطالبه‌ای قانونی است همگی تابع قانون هستیم، ولی اگر سلیقه‌ای است از موانع رشد صنعت و در نتیجه از موانع رشد اشتغال و رشد اقتصادی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه حذف قوانین معارض و دست و پا گیر بخش تولید، ضروری است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان از ابعاد سیاست‌های مقاومتی یاد کردند که باید اجرا شود.

وی در تذکری خطاب به وزیر نیرو، خواستار تسریع در احداث خط لوله 24 اینچی آب شرب اصفهان اردستان شد.

بخشایش اردستانی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار احداث دو خطه کردن خط ریلی حوزه انتخابیه‌اش شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، احداث بزرگراه کاشان- اردستان - سیرجان را از وزیر راه و شهرسازی خواستار شد و گفت: ضروری است تغییر هیات مدیره مسکن مهر هر چه سریع‌تر صورت بگیرد.
اخبار اجتماعی - خانه ملت

 


ویدیو : انتقاد از رشد آمار بیکاری در کشور