انتظار طولانی خریداران خودروی صفر کیلومتر : بدقولی خودروسازان داخلی در تحویل ...


بدقولی خودروسازان داخلی در تحویل خودروهای ثبت‌نامی همچنان ادامه دارد. خبرآنلاین: بدقولی خودروسازان داخلی در تحویل خودروهای ثبت‌نامی همچنان ادامه دارد.

بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای ثبت‌نامی در ماه‌های گذشته، تبدیل به داستانی تکراری شده و چند سالی است که این داستان برای مشتریان و مردم ادامه پیدا کرده است.

در حال حاضر زمانی که مشتریان برای خرید خودرو به نمایندگی‌های مجاز خودروسازها در شهرهای مختلف مراجعه می‌کنند، به آنها فرم‌های قرارداد برای ثبت‌نام خودرو داده می‌شود که در این فرم‌ها، قیمت و زمان تحویل خودرو از سوی کارخانه‌ها اعلام شده است. مشتریان نیز طبق این قراردادها، اقدام به خرید خودرو می‌کنند و در مقابل، انتظار دارند خودرو خود را طبق قرارداد و در موعد مقرر تحویل بگیرند.

این در حالی است که در اغلب موارد این اتفاق نمی‌افتد و مشتریان، خودروهای خود را بعد از چند هفته و یا چند ماه از نمایندگی‌ها تحویل می‌گیرند. برای مثال، می‌توان به خودرو تندر 90 اشاره کرد که از موعد تحویل آن چند ماهی گذشته و هنوز به مشتریان تحویل داده نشده است.

در مواردی مشتری در سال 1392 خودرو تندر90 را پیش‌خرید کرده و طبق قرارداد باید در تیرماه امسال خودرو خود را تحویل می‌گرفت، اما الان پس از چند ماه هنوز خودرو وی تحویل داده نشده است. همچنین خودرو پژو پارس که قرار بوده فوری به مشتریان در ظرف چند روز تحویل داده شود، اما شاهد هستیم که بعد از یک ماه هنوز خودرو را به مشتریان تحویل نداده‌اند.

با این اوصاف، در حال حاضر چند پرسش از خودروسازان مطرح است که آیا مدیران برنامه‌ریزی خودروسازان با یک برنامه خیلی ساده و منسجم نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که خودرویی که امروز ثبت‌نام می‌کنند و قول تحویل خودرو طی یک یا دو ماه آینده را به مشتری می‌دهند، می‌توانند به مشتری تحویل دهند یا خیر؟ آیا خودروسازان نمی‌دانند تولیدشان به حدی رسیده است که چنین وعده‌هایی را به مشتریان ندهند؟ یا این‌ که نمی‌توانند با یک حساب و کتاب ساده، تولید خود را روزانه و ماهانه حساب کنند و براساس آن، شروع به پیش‌فروش خودرو کنند؟


ویدیو : انتظار طولانی خریداران خودروی صفر کیلومتر