انتشار کلیپ وحشت انگیز از اراذل و اوباش : «مردی با نیم‌تنه برهنه و قمه‌ای در ...


«مردی با نیم‌تنه برهنه و قمه‌ای در دست، جلوی دوربین می‌ایستد و به لنز آن خیره می‌شود. او که تعدادی از دندان‌هایش ریخته، مدام با الفاظ رکیک عده‌ای را خطاب قرار می‌دهد و به نزاعی همه‌جانبه دعوت می‌کند.با خشونت فریاد می‌زند: بارها زندان افتاده‌ام. اگر جرات دارید با من طرف شوید تا نشان‌تان دهم که هستم. بیایید سر قرار تا حساب‌تان را کف دست‌تان بگذارم.» روزنامه اعتماد: «مردی با نیم‌تنه برهنه و قمه‌ای در دست، جلوی دوربین می‌ایستد و به لنز آن خیره می‌شود. او که تعدادی از دندان‌هایش ریخته، مدام با الفاظ رکیک عده‌ای را خطاب قرار می‌دهد و به نزاعی همه‌جانبه دعوت می‌کند.با خشونت فریاد می‌زند: بارها زندان افتاده‌ام. اگر جرات دارید با من طرف شوید تا نشان‌تان دهم که هستم. بیایید سر قرار تا حساب‌تان را کف دست‌تان بگذارم.»

این یكی از ده‌ها كلیپ چند ثانیه‌ای است كه به تازگی در شبكه‌های اجتماعی موبایلی منتشر شده است. در میان بازیگران این كلیپ‌ها افرادی نیز دیده می‌شوند كه تفنگ شكاری در دست دارند و پایان‌بندی فیلم‌شان را با شلیك تیر هوایی همراه می‌كنند. برخی نیز لامپ مهتابی به زمین می‌كوبند، خردش می‌كنند و با نشان دادن آن، حریف می‌طلبند. تعدادی از آنها خشونت خود را با خنده عجین كرده‌اند اما آنچه در نگاه نخست به ذهن می‌رسد، قدرت نمایی است. اوج ماجرا نیز جایی است كه كودكان و جوانانی ساده نیز بازیگر تعدادی از این كلیپ‌ها می‌شوند. هرچند صدای خنده‌شان هنگام ضبط فیلم‌ها می‌آید اما آنها در حال تقلید از گروهی هستند كه بین‌شان مجرمانی با ٤٤ بار سابقه زندان نیز وجود دارد.

اهالی مازندران معتقدند تعداد كمی از بازیگران این كلیپ‌های چند ثانیه‌ای از مجرمان سابقه‌دار شهرهای شرق این استان هستند كه هدف‌شان چیزی جز ایجاد رعب و وحشت و عرض‌اندام نیست. یكی از اهالی آمل به «اعتماد» می‌گوید: «ساخت این كلیپ‌ها با موبایل در شهر ما مد شده. خیلی از آنها جوانانی هستند كه هیچ نسبتی با خلافكار‌ها ندارند اما بعضی‌ها‌شان از مجرمان حرفه‌ای هستند كه پلیس تعدادی از آنها را دستگیر كرده و حتی یكی از آنها را هم چند وقت پیش، به جرم اوباشیگری در شهر چرخانده است. تا آنجا كه من می‌دانم بقیه در ساخت این كلیپ‌ها از او تقلید كرده‌اند.»

رضا عنایتی، مدیر‌كل انتظامی استانداری مازندران نیز با اشاره به این مجرم از انتشار این كلیپ‌ها در فضای مجازی انتقاد می‌كند و به «اعتماد» می‌گوید: «جوان‌ها نباید از این افراد تقلید كنند. پلیس با این مسائل برخورد می‌كند. یكی از این افراد از شرورهای آمل است كه مدتی است به زندان افتاده و حكم تبعید برایش صادر شده است.» اشاره عنایتی به س. ش است كه بازیگر یكی از این كلیپ‌هاست و پیش از این نیز به «جرم شرارت» در سطح شهر آمل از سوی نیروی انتظامی چرخانده شده است.

با این همه بیشتر سازندگان این كلیپ‌ها اهل شهرستانی در شرق مازندرانند. یك منبع آگاه در پلیس مازندران كه نخواست نامش فاش شود با بیان این موضوع گفت: «همه این افراد شناسایی شده‌اند. خیلی از آنها مجرم نیستند و از روی جوانی این فیلم‌ها را از خود گرفته‌اند. اما در بین آنها مجرمانی نیز وجود دارند كه بیشترشان اهل شهرستان‌های شرق مازندران هستند. آنها اقدام به ساخت این قبیل كلیپ‌ها كرده‌اند كه پلیس همه آنها را زیرنظر دارد و پرونده‌شان در اختیار مقام قضایی است.»

یكی از این مجرمان مردی ٢٧ ساله و اهل آمل است كه پیش از این ٤٤ بار به زندان افتاده و جرایم آدم ربایی، زورگیری، ایجاد رعب و وحشت و سرقت در پرونده دارد. او كه به تازگی در عملیات مسلحانه پلیس آمل و با اصابت گلوله دستگیر شده با انتشار كلیپی از خود، دیگران را به نزاع تهدید كرده بود. سرهنگ ولی‌الله گنجیان، فرمانده انتظامی آمل با بیان این موضوع به «اعتماد» گفت: «بامداد یكشنبه هفته گذشته عملیات دستگیری این مجرم در آمل كلید خورد و ماموران مجبور شدند به دلیل فرار متهم و بی‌توجهی او به فرمان‌های ایست پلیس، به سمتش شلیك كنند.»

نخستین سابقه مجرم دستگیر شده به سال ٨٣ و به جرم چاقوكشی برمی‌گردد. او در ١١ سال اخیر نیز ٤٤ بار از سوی پلیس دستگیر و روانه زندان شده است. سرهنگ گنجیان با اشاره به شرارت متهم در البرز و كرج از او با عنوان شروری با چهره كشوری یاد كرد و افزود: «آدم ربایی، شرارت، چاقوكشی، قدرت‌نمایی با سلاح گرم و شكاری، تیراندازی، زورگیری و یك فقره سرقت در پرونده متهم وجود دارد كه او به جرم ارتكاب همه آنها به زندان افتاده و حبس كامل كشیده است.»

در عملیات دستگیری او یك مرد و یك زن دیگر نیز بازداشت شده‌اند كه متهم خانه آنها را به عنوان مخفیگاه انتخاب كرده بود. در دو ماه اخیر سه نفر به دلیل شرارت در آمل با شلیك گلوله پلیس دستگیر شده‌اند. سرهنگ گنجیان با بیان این موضوع، ایجاد رعب و وحشت و بر هم زدن آسایش عمومی را نتیجه انتشار كلیپ‌های تهدیدآمیز دانست و گفت: «گرچه خیلی از سازندگان این كلیپ‌ها جوانانی هستند كه سابقه ارتكاب به جرم ندارند اما این اقدام باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه می‌شود. پلیس با این مسائل برخورد می‌كند و ما هشدار می‌دهیم كه جوانان از انتشار این كلیپ‌ها خودداری كنند.»


ویدیو : انتشار کلیپ وحشت انگیز از اراذل و اوباش