انتشار عکسهای دختر دانشجو در فیس بوک : رئیس پلیس فتا زنجان از دستگیری هکر حرفه ...


رئیس پلیس فتا زنجان از دستگیری هکر حرفه ای که اطلاعات دختر دانشجویی را در فیس بوک منتشر کرده بود، خبر داد. رئیس پلیس فتا زنجان از دستگیری هکر حرفه ای که اطلاعات دختر دانشجویی را در فیس بوک منتشر کرده بود، خبر داد.

سرهنگ نصرت الله امیری اظهار داشت: چندی پیش دختر جوانی با مراجعه به پلیس در شکایتی مدعی شد فرد یا افرادی با سوء استفاده از عکسهایش در فیس بوک پروفایلی به نام او ساخته و با قرار دادن شماره تلفن و اطلاعات شخصی دختر، باعث هتک حیثیت او شده اند.

با شکایت دختر جوان و بررسی پروپایل مورد ادعای دختر جوان ماموران کار شناسایی متهم را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: با تحقیقات تخصصی و فنی افراد مظنون شناسیی و با انجام اقدمات ویژه توسط کارشناسان و کاراگاهان، یکی از کاربران حرفه ای و مسلط به مسائل شبکه و اینترنت و انواع نرم افزارهای امنیتی که دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه زنجان بود، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا زنجان تاکید کرد: با انتقال مظنون (حمید) به مرکز پلیس، او در بازجوییهای اولیه منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجهه با مدارک پلیس لب به اعتراف گشود. متهم 27 ساله گفت که برای اینکه آبروی لیدا را ببرد با همکاری یکی از دوستانش این پروفایل را درست کرده است.

اداره اجتماعی پلیس فتا در این باره اعلام کرد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب، شامل تغییر یا تحریف و انتشار فیلم یا صوت بدون رضایت طرف مقابل، انتشار مطالب دروغ به قصد آزاریا تشویش اذهان عمومیجرم اینترنتی شناخته شده و قانون گذار برای مرتکبان این جرم مجازاتهای حبس و جریمه نقدی تعیین کرده است. برخی از این جرایم تا 15 سال حبس و جریمه نقدی تا یک میلیارد ریال دارد.

منبع: مهر


ویدیو : انتشار عکسهای دختر دانشجو در فیس بوک