انتشار بخش جدیدی از خاطرات هاشمی‏ : کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۷۲ آیت‌الله ...


کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۷۲ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با عنوان «صلابت سازندگی» وارد بازار کتاب می‌‏شود. خبرگزاری ایلنا: کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۷۲ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با عنوان «صلابت سازندگی» وارد بازار کتاب می‌‏شود.
                         
عماد هاشمی (مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب) با اعلام این خبر افزود: در ادامه سلسله خاطرات روزنوشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، کتاب جدید حاوی خاطرات سال ۱۳۷۲، مراحل فنی را برای انتشار عمومی می‌گذراند و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بهار ۱۳۹۵ از آن رونمایی خواهد شد.

 مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب، با بیان اینکه بازخوانی تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی، نسل جدید را با این توفیقات بزرگ بیشتر آشنا می‌سازد، تاکید کرد: کتاب‌های خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی از این جهت حائز اهمیت است که اولاً در‌‌ همان مقطع زمانی، با‌‌ همان حال و هوا نوشته شده است و ثانیاً توسط کسی نوشته شده که در مرکز تصمیم‌گیری‌های کلان نظام قرارداشته است.

عباس جدیدی , هاشمی رفسنجانی , عباس جدیدی پورحیدری

عماد هاشمی گفت: در سال ۱۳۷۲، دوره دوم ریاست‏جمهوری و فعالیت دولت سازندگی آغاز می‌‏شود. برای نخستین بار بعد از سال ۱۳۶۰، انتخابات رقابتی شکل می‌‏گیرد و بحث‏‌های مختلفی در سطح مطبوعات، درباره عملکرد مدیریت اجرایی کشور مطرح می‌‏شود که اغلب ماهیت جناحی دارد و فضای خاصی را در کشور ایجاد می‌‏کند.

وی با بیان اینکه در پیش گرفتن سیاست اعتدال در همه زمینه‌ها و همگرایی دولت سازندگی با رهبری، ایران را به کانون ثبات و امنیت در منطقه تبدیل کرده و اثرات موفقیت‌های پی‌درپی، در همه زمینه‌ها به خوبی در سطح جامعه ملموس بود، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۲ به دلیل التهابات بازار ارز، کاهش قیمت نفت، مواضع غیرمنصفانه علیه دولت در جریان تبلیغات انتخابات و نحوه تعامل مجلس چهارم، کابینه با شرایط تازه‌‏ای در اداره کشور مواجه شد که نیاز به تلاش بیشتر برای همگرایی داشت و در این کتاب، خوانندگان با تلاش‌های اجرایی دولت و مشکلات متنوعی که در سطح ملی، منطقه‏‌ای و بین‏‌المللی نمایان می‌‏شود و هرکدام بخشی از توان دولت را به خود مشغول می‌‏کند، به ترتیب تاریخی آشنا می‌شوند.

 مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب اظهار داشت: مطالبی که در آن سال‌های پُرافتخار سازندگی به رشته تحریر درآمده است، علاوه بر اهمیت روایی، نشان دهنده تفکر، روحیه و عمل مسئولان کشور در آن سال‌ها است و قطعاً این خاطرات در تدوین واقعیت‏‌های تاریخ انقلاب اسلامی، دستمایه مفید و ارزشمندی برای پژوهشگران و مورخان خواهد بود. دفتر نشر معارف انقلاب، صرفاً وظیفه تدوین و انتشار اسناد تاریخ انقلاب اسلامی را وجهه همت خود قرار داده و این از انتشار بی‌طرفانه خاطرات که‌گاه با نارضایتی یک جناح و‌گاه مطلبی دیگر با نارضایتی جناح مقابل همراه می‌شود، مشخص است. ملاک انتشار در این دفتر، اصالت تاریخی، بدون توجه به جهت‌گیری‌های سیاسی است.

 کتاب «هاشمی رفسنجانی؛ کارنامه و خاطرات ۱۳۷۲: صلابت سازندگی» در ۸۰۰ صفحه در قطع وزیری و با استفاده از ده‏‌ها عکس و سند تاریخی به همراه برخی اسناد برای نخستین بار منتشر می‌شود.

پیش از این کتاب‌های دوران مبارزه، انقلاب و پیروزی، انقلاب در بحران، عبور از بحران، پس از بحران، آرامش و چالش، امید و دلواپسی، اوج دفاع، دفاع و سیاست، پایان دفاع آغاز بازسازی، بازسازی و سازندگی، اعتدال و پیروزی، سازندگی و شکوفایی و رونق سازندگی، توسط دفتر نشر معارف انقلاب چاپ شده است.


ویدیو : انتشار بخش جدیدی از خاطرات هاشمی‏