انتخابات حرام است! : شیخ عبدالرزاق الرضوانی از مبلغان سلفی مصر و صاحب فتوای ...


شیخ عبدالرزاق الرضوانی از مبلغان سلفی مصر و صاحب فتوای تحریم پیوستن به احزاب سیاسی با انتقاد شدید از احزاب سیاسی در مصر گفت: «احزاب سیاسی بازی غرب برای تمسخر ما و مشکل تراشی برای رئیس جمهور و نخست وزیر است». شیعه نیوز: شیخ عبدالرزاق الرضوانی از مبلغان سلفی مصر و صاحب فتوای تحریم پیوستن به احزاب سیاسی با انتقاد شدید از احزاب سیاسی در مصر گفت: «احزاب سیاسی بازی غرب برای تمسخر ما و مشکل تراشی برای رئیس جمهور و نخست وزیر است».

الرضوانی ادعا کرد: انتخابات حرام است و با شرع مطابقت ندارد. وی پیشنهاد داد که انتخابات به طور کامل لغو شده و با روش دیگری جایگزین شود.

این مبلغ سلفی با اشاره اینکه مقرر شده است که رئیس جمهور و معاونانش به منظور انجام اصلاحات، ده نفر را از هر استان انتخاب کنند و برای انتخاب به ملت ارائه کنند، افزود: این روش نیز با شرع مطابقت دارد و دموکراسی محسوب می شود.

الرضوانی خواستار دیدار با مسئولان برای ارائه پیشنهاد جایگزینی دیگر برای انتخابات و احزاب سیاسی شد و مدعی شد که هدف وی از این موضوع تنها خدمت به کشور و خشنودی خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه بزرگان و شیوخ مشهوری همچون شیخ محمد ناصرالدین الالبانی هستند که تاسیس احزاب در کشور را حرام می دانند، تصریح کرد: دکتر یاسر برهامی معاون شورای اداری سلفی های مصر و شیخ ابواسحاق الحوینی و عده دیگری نیز تاسیس احزاب و مشارکت در سیاست را حرام کرده اند.

این مبلغ سلفی در ادامه انتقادات شدید خود از احزاب سیاسی تاکید کرد: این احزاب برای تفکیک کشور برنامه ریزی کرده و در راستای منافع نیروهای خارجی فعالیت می کنند.

وی همچنین با انتقاد شدید از جماعت اخوان المسلمین مدعی شد: خداوند آنها را در حکومت داری و به سبب گمراه کردن مردم ناامید گرداند. اخوان المسلمین روش یهودیان تکفیری را به کار بردند و دین خدا را به نام دموکراسی به تجارت گذاشتند.

این عضو سلفی های تندروی مصر با بیان اینکه اخوان المسلمین برای شهروندان چنین تصوری را به کار می بردند که برای اینکه کشور مسلمان باشد باید تحت فرماندهی این گروه باشد و این دروغی بزرگ است که تاریخ مانند ان را ندیده و با بیان اینکه کسانی که علیه حکومت قیام کنند، خوارج هستند، ادعا کرد: اخوان المسلمین برده کرسی هستند.

الرضوانی با بیان اینکه تابع دولت، ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی است و با نیکویی با آنها رفتار می کند که این شرع و دین است، از اتحادیه جهانی علمای مسلمان به ریاست یوسف قرضاوی انتقاد کرد و گفت: این اتحادیه اتحادیه خوارج بوده و اعضای آن دروغگو هستند.

گفتنی است الرضوانی همان مبلغ سلفی است که چندی پیش فتوای حرام بودن پیوستن به احراب سیاسی را صادر کرده بود.


ویدیو : انتخابات حرام است!