انتخابات اتاق بازرگانی حاشیه ساز شد : هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی که ...


هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی که از صبح امروز آغاز شده با برخی حواشی و تخلفاتی همراه است که خسروتاج به عنوان رییس انجمن نظارت بر انتخابات هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی درباره‌ این تخلفات توضیح داد. خبرگزاری ایسنا: هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی که از صبح امروز آغاز شده با برخی حواشی و تخلفاتی همراه است که خسروتاج به عنوان رییس انجمن نظارت بر انتخابات هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی درباره‌ این تخلفات توضیح داد.

 انتخابات اتاق بازرگانی که از صبح امروز در مصلای تهران آغاز شده از دقایق و ساعات اولیه با حضور قابل توجه رای دهندگان همراه بود؛ به گونه‌ای که هر چقدر از زمان برگزاری انتخابات گذشت بر تعداد رای‌دهندگان اضافه شد و تا محوطه‌ بیرونی محل رای‌گیری مملو از جمعیت بود و صف طولانی نیز از رای‌دهندگان تشکیل شد.

از دقایق اولیه انتخابات تعداد زیادی چهره‌ها و شخصیت‌های شناخته شده اتاق بازرگانی در محل برگزاری انتخابات حاضر شدند و رای خود را به صندوق انداختند.

همچنین روند برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی تاکنون خالی از حواشی نبوده است. با وجود آنکه طبق قوانین تبلیغات و پخش تراکت در محوطه‌ بیرونی محل رای‌گیری ممنوع است این اقدام به شکل نسبتا گسترده‌ای در محوطه بیرونی مصلی انجام و تراکت‌های تبلیغاتی پخش می‌شود.

همچنین شائبه‌هایی مبنی بر خرید و فروش رای در اطراف رای‌گیری شنیده می شود که خسروتاج به عنوان رییس انجمن نظارت بر انتخابات هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی درباره‌ این تخلفات توضیح داد.

وی درباره‌ پخش تراکت‌های تبلیغاتی در محوطه بیرونی محل رای‌گیری انتخابات اظهار کرد: شأن افراد رای‌دهنده در این حد نیست که بگوییم آنها تحت تاثیر چنین اقداماتی قرار می‌گیرند. این اشخاص همگی مدیران واحد‌های تجاری و تولیدی هستند که از هفته‌های پیش درباره افرادی که می‌خواهند به آنها رای دهند شناخت پیدا کرده‌اند و تحت تاثیر چنین تبلیغاتی قرار نمی‌گیرند.

خسروتاج گفت: تراکت‌هایی به دست رای‌دهندگان داده شد اما رای‌دهندگان هیچ توجهی به تراکت‌ها نمی‌کردند چون خودشان صاحب‌نظر هستند. البته چنین کارهایی تخلف است و هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، افرادی را در نظر گرفته که این تخلفات را شناسایی می‌کنند.

مشارکت 8087 رای دهنده تا ظهر امروز

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ارائه‌ آماری از هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی گفت: تا ساعت یک بعد از ظهر حدود 8087 رای در کل کشور اخذ شده است. همچنین در کل کشور 37 هزار و 700 کارت بازرگانی معتبر وجود دارد که از این تعداد 27 هزار و 856 نفر حق رای دارند.

وی ادامه داد: تاکنون 1750 نفر در تهران رای‌ داده‌اند. همچنین در مشهد 353 نفر، در اصفهان 490 نفر، در شیراز 246 نفر، در تبریز 369 نفر، در کرمان 282 نفر، در ساری 355 نفر، در کرمانشاه 384 نفر، در گرگان 229 نفر، در کرج 102 نفر و در ارومیه 403 تا ساعت یک بعد از ظهر در انتخابات شرکت کرده‌اند.

احتمال تمدید ساعت برگزاری انتخابات

خسروتاج همچنین اعلام کرد که در صورت استقبال از انتخابات، برگزاری انتخابات تا یاعت 21 تمدید می‌شود.

وی گفت: بلافاصله بعد از اتمام رای‌گیری، شمارش آراء به صورت ماشینی آغاز و انجام می‌شود.

طبق اعلام رییس انجمن نظارت بر انتخابات هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تا ساعت 23 – 24 امشبب نتایج انتخابات اعلام می‌شود اما تایید نهایی نتایج رای‌گیری در چند روز آینده و بعد از بررسی اعتراضات صورت می‌گیرد.


ویدیو : انتخابات اتاق بازرگانی حاشیه ساز شد