امیری با اشاره به جلسات وزارت کشور با نمایندگان استان فارس:انتخاب استاندار حق ماست نه کس دیگر :



وزارت کشور , تالار وزارت کشور , خیابان خلیج فارس در کدام کشور قرار دارد

 

روزنامه اعتماد در گفت و گویی با حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور نوشت:

 طبق قانون استاندارها با پیشنهاد وزیر كشور و با رای هیات دولت انتصاب می‌شوند. بنابراین در هیات دولت هم شخص وزیر تنها یك رای دارد و رایش هم در پیشنهادی كه به دولت می‌دهد تبلور پیدا می‌كند. در واقع این دولت است كه باید گزینه پیشنهادی را بررسی كند و اگر آن شخص را واجد شرایط دید به او رای می‌دهد، در غیر این صورت به او رای نخواهد داد. الان هم وزیر گزینه‌اش را به دولت معرفی كرده و در حال حاضر این دولت است كه تصمیم می‌گیرد. طبق قانون معرفی استاندارها و به طور كلی انتصاب‌های این حوزه جزو اختیارات وزیر است نه هیچ نهاد دیگری.


    من نام گزینه وزیر را نمی‌گویم. اما تایید می‌كنم كه ایشان فردی با تجربه و با سابقه‌ای بسیار خوب هستند و به هیچ عنوان هیچ سابقه افراطی‌گری سیاسی در پرونده ایشان وجود ندارد و در مورد ایشان گزارش نشده است حتی در حد اظهارنظر.


    در این مدت از زمانی كه بحث استانداری فارس مطرح بوده است با تعدادی از نمایندگان استان فارس دیدار و گفت‌وگو داشتم. با رییس مجمع نمایندگان استان فارس هم تلفنی و هم حضوری گفت‌وگوهایی را داشتم. خود آقای وزیر هم دیروز با رییس مجمع نمایندگان استان فارس دیداری داشتند. در تمامی این دیدارها درمورد پیشنهادهای‌شان صحبت‌هایی با آنها داشتیم و حتی گزینه‌هایی مطرح شد كه مورد تعامل نبود. بنابراین این پیشنهاد آقای وزیر یك پیشنهاد آنی و فی البداهه نبوده است. با نمایندگان محترم در این زمینه گفت‌وگوهایی انجام شد و در نهایت آقای وزیر به این گزینه رسیدند.


 اخبار سیاسی -  اعتماد 

 


ویدیو : امیری با اشاره به جلسات وزارت کشور با نمایندگان استان فارس:انتخاب استاندار حق ماست نه کس دیگر