امید نوروزی هم المپیکی شد : چهارمین سهمیه کشتی فرنگی ایران بدست آمدامید نوروزی ...



امید نوروزی , امید نوروزی و همسرش , نتیجه کشتی امید نوروزی

چهارمین سهمیه کشتی فرنگی ایران بدست آمد
امید نوروزی هم المپیکی شد

نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران موفق شد با صعود به دیدار نهایی رقابت های گزینشی المپیک در قزاقستان، سهمیه المپیک ریو را از آن خود کند.

به گزارش ایسنا،در ادامه رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک که در آستانه قزاقستان در حال برگزاری است،امید نوروزی فرنگی کار وزن ۶۶ کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف راویندر از هند رفت و در پایان موفق شد حریف خود را با نتیجه 11 بر یک شکست دهد و ضمن راهیابی به فینال این مسابقات،چهارمین سهمیه کشتی فرنگی ایران در رقابت های المپیک را بدست بیاورد.

نوروزی پیش از این در دور نخست مقابل آمان نازاروف از ترکمنستان با نتیجه هشت بر صفر به پیروزی رسید.، وی در دور دوم مقابل پان ژنگ از چین دارنده مدال های طلا و برنز آسیا در یک مسابقه حساس و نفسگیر در حالی که ابتدا با نتیجه صفر بر 6 عقب بود، با نتیجه 7 بر 6 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

کمیل قاسمی آزادکار سنگین وزن ایران دیگر نماینده ایران در روز پایانی این رقابت ها بود که موفق شد ششمین سهمیه المپیک را برای کشتی آزاد ایران بدست بیاورد و خیال خادم را از کسب سهمیه کامل تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های المپیک راحت کند.

قاسمی در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم مقابل کیونگ جین نام از کره جنوبی دارنده مدال برنز آسیا و بازی های آسیایی با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد.وی در این‌مرحله نیز مقابل ژایو دنگ از چین نفر سوم آسیا و نفر پنجم جهان ۳ بر صفر پیروز شد و ضمن رسیدن به فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

حمید سوریان و بشیر باباجان زاده دو فرنگی کار دیگر ایران در این رقابت ها بودند که با باخت مقابل رقبا در همان دور نخست از رسیدن به سهمیه المپیک بازماندند هر چند کشتی فرنگی ایران می تواند برای رسیدن به دو سهمیه باقیمانده المپیک در دو رویداد مغولستان و ترکیه که اردیبهشت سال جاری برگزار می شود شرکت کند.


ویدیو : امید نوروزی هم المپیکی شد