امید برزیلی ها به رونالدو شدنِ نیمار : برزیلی ها امیدوارند کاپیتان نیمار بتواند ...


برزیلی ها امیدوارند کاپیتان نیمار بتواند راه رونالدو را طی کند. طرفداری: 11 ژانویه روزی است که مردم برزیل به انتظار رسیدن توپ طلا به کاپیتان محبوب شان مراسم بالون دور 2015 را تماشا خواهند کرد. اما رسانه های برزیلی نسبت به مردم این کشور شانس نیمار را کمتر از مسی و کریستیانو می دانند.

این روز ها در کشور برزیل سوال مردم این است که آیا کاپیتان نیمار ششمین برزیلی تاریخ خواهد بود که به توپ طلای فوتبال در سال 2015 خواهد رسید! آن ها در سال های گذشته با دیدن این عنوان در دست اعجوبه هایی همچون رونالدو، رونالدینیو، کاکا، ریوالدو و روماریو حالا می خواهند اسطوره 23 ساله شان چنین عنوانی را مال خود کند.

به نظر رونالدو نیمار برنده ی توپ طلا هست , نظر رونالدو برزیلی درباره مسی , رونالدو

در گذشته ای نه چندان دور، مردمان فوتبال دوست برزیل شاهد سه بار برنده توپ طلا شدنِ رونالدو نازاریا بودند. رونالدو تنها 20 سال داشت که عنوان بهترین بازیکن جهان را در سال 1996 از آن خود کرد تا بتواند به جوان ترین برنده تاریخ توپ طلا مبدل شود.

رونالدو که در اوج دوران فوتبالش به سر می برد دو بار دیگر و در سال های 97 و 2002 موفق به کسب این جایزه شد. او که یکی از بهترین و بزرگترین مهاجمان تاریخ فوتبال لقب گرفته با شم گلزنی غیر قابل تصور و قدرت دریبل شگفت انگیز همراه با جایگیری های منحصر به فرد، بی تردید هر تماشاگری را محو جادوی خود می کرد.

رونالدو توانسته بود در 2 قاره و 4 کشور مختلف گلزنی کند، او مجموعا 388 گل در 564 بازی به ثمر رسانده است. او همچنین موفق به تصاحب 2 جام جهانی در سال های 94 و 2002 شده که به دست نیافتی تر شدنش از دید افتخارات کمک قابل توجه ای کرده است.

پس از فتح جام جهانی 94 و درخشش در آن سال ها، این پدیده 19 ساله تصمیم گرفت کروزیرو و فوتبال برزیل را به مقصد اروپا و پی اس وی آیندهوون کشور هلند ترک کند. او به سرعت با فوتبال در اروپا وقف پیدا کرده و تبدیل به یک قاتل برای مدافعین لیگ هلند شده بود. رونالدو در همان اولین فصل حضورش و در حالی که تنها 20 سال داشت در 57 مسابقه 44 گل برای تیمش به ثمر رساند تا جهان فوتبال چشم به این برزیلیِ جوان بدوزد.

باشگاه بارسلونا با متقاعد کردن و انتقال رونالدو به نیوکمپ  هزینه سنگینی را صرف کرد. رونالدوی برزیلی هم در یک فصل و با آمار گلزنی 47 گل در 49 بازی تبدیل به کابوس مدافعین فوتبال اسپانیا شد. مراحل تاج گزاری وی پس از هموطنش، روماریو در بارسلونا به خوبی پیش می رفت تا اینکه او یک بار دیگر رکورد نقل و انتقالات را با رفتن به فوتبال ایتالیا و باشگاه اینتر دست خوش تغییر کرد. رونالدو در آن سال ها علاوه بر گلزنی و درخشش برای تیم های باشگاهی اش برای تیم ملی کشورش نیز می درخشید و آن ها را با آقای گلی اش در فتح کوپا آمریکای سال 1997 همراهی کرد.

رونالدو در سال های فرمانروایی اش بر فوتبال دچار دو مصدومیت طولانی مدت زانو شد. او قادر بود در آن سال ها و قهرمانی با تیم ملی کشورش در جام جهانی 98 فرانسه، برزیل را برای دومین بار متوالی به این جام برساند و خود دوباره به توپ طلای آن سال ها برسد. اما برزیل با درخشش رونالدو هم حریف فرانسه و امتیاز میزبانی اش نشد و با نایب قهرمانی جام جهانی 98 را به پایان رساند.

بسیاری از بهترین های تاریخ فوتبال به ستایش از رونالدو پرداخته بودند که به عنوان مثال بابی رابسون در توصیف رونالدو گفته بود:

    او تکرار نشدنی است! سرعت او در بهتر تمام کردن حملات و گلزنی به گونه ای است که نمیتوان او را جز بهترین های تاریخ این ورزش انتخاب نکرد!

رونالدو پس از دو فصل دوری از فوتبال به دلیل جراحی زانویش دوباره به فوتبال بازگشت. اما با مصدومیتی غیرمنتظره توانست تیم ملی برزیل را در مسابقات کوپا آمریکا سال 2001 همراهی کند و در آن دوره سلسائو با 2 گل مغلوب هندوراس شد و در غیاب رونالدو از جام کنار رفت. متخصصان پزشکی پیش از جام جهانی 2002 سرگرم آماده سازی وی برای کمک به برزیل در جام جهانی آن سال بودند. رونالدو به فوتبال برگشت و با آتش بازی در فینال یوکوهاما مقابل تیم ملی آلمان، برزیل را فاتح یک جام جهانی دیگر کرد. نام رونالدو نازاریا دلیما جاودانه شد اما نه فقط در تاریخ فوتبال برزیل، بلکه در تاریخ فوتبال!

او پس از 4 فصل و انجام 97 بازی توانست 59 بار برای اینترمیلان گلزنی کند. وی پس از اتمام 25 سالگی اش مجددا به فوتبال اسپانیا بازگشت و به رئال مادرید پیوست. رونالدو در رئال مادرید نیز همانند سال های دوران اوجش درخشید  رونالدو در رئال مادرید نیز همانند سال های دوران اوجش درخشید و در همان فصل اول به سومین توپ طلای دوران فوتبالش رسید. وی از 177 مسابقه 104 گل به ثمر رساند. اما رفته رفته و با بالا رفتن سن اش دیگر نتوانست از پس انتظارات بر آید و با خروج از مادرید در سن 30 سالگی، این بار پیراهن قرمز شهر میلان را بر تن کرد و پس از دو فصل به فوتبال برزیل برگشت تا سال های آخر فوتبال اش را در کورینتیانس به پایان برساند.

کریستیانو رونالدو , نیمار , امید

پس از آن بود که با ظهور مهاجمی به نام نیمار، برزیلی ها منتظر رقم زدن دوره ای همانند دوران رونالدو نازاریا برای کاپیتان 23 ساله حال و حاضر سلسائو هستند. نیمار که پنجمین گلزن برتر تاریخ کشورش محسوب می شود، فصل گذشته یکی از ارکان اصلی موفقیت بارسلونا در کسب جام های متعدد بود و امسال برای اولین بار میان سه نامزد نهایی مرد سال فوتبال جهان قرار دارد.


ویدیو : امید برزیلی ها به رونالدو شدنِ نیمار