امید ابراهیمی: مثل پرسپولیسی‌ها از الان کسی را برای جشن قهرمانی دعوت نکرده‌ایم! :



امید ابراهیمی , امید ابراهیمی استقلال , متن مجری برای دعوت از سخنران

هافبک گلزن استقلال می گوید: مثل پرسپولیسی‌ها از الان کسی را برای جشن قهرمانی دعوت نکرده‌ایم!

امید ابراهیمی كم حرف می‌زند. كم مصاحبه می‌كند. آدمی است كه انگار دوست ندارد زیاد «تو چشم» باشد. حداقل در این چند سال امید را به خوبی شناخته‌ایم. وقتی گل می‌زند، وقتی ستاره است و یك‌تنه استقلال را نجات می‌دهد، مثل همیشه كم پیداست و ترجیح می‌دهد سرش در كار خودش باشد ولی وقتی قرار به حرف زدن باشد، امید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او جذاب حرف می‌زند، به ویژه وقتی می‌خواهد درباره رقابت‌شان با پرسپولیس در صدر جدول بگوید. ابراهیمی دیروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی حرف‌های مهمی زد.

* بعد از بازی استقلال و گسترش فولاد نقدهای متفاوتی نسبت به بازی شد. عده‌ای می‌گفتند استقلال بی‌خیال بازی كرد و البته مغرور بود. منصور پورحیدری هم در این باره حرف‌هایی زد. نظر خود تو در این باره چیست؟
بازی خوبی بود و ما بد كار نكردیم ولی تا موقعی كه تیم گسترش فولاد 10 نفره شد. وقتی یك یار آنها اخراج شد، ما خوب بازی نكردیم و گسترش بهتر بود، حتی فشار آورد كه گل بزند. تیم ما دنبال این بود كه نتیجه را حفظ كند در حالی كه می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. مهم بود كه بتوانیم سه امتیاز مسابقه را بگیریم. هدف ما گرفتن امتیاز كامل بود ولی قبول دارم كه باید بهتر از این باشیم. باید بدانیم فوتبال 90 دقیقه است. تا لحظه آخر هم ممكن است هر اتفاقی در زمین بازی بیفتد. ما باید تلاش كنیم در 90 دقیقه یك روند خوب داشته باشیم و تا لحظه آخر برای بازی بجنگیم. نباید فكر كنیم وقتی تیم حریف 10 نفره شده است، كار را شل بگیریم. واقعاً لحظات آخر بازی خطرناك بود. یك گل دریافت كردیم و خدای ناكرده اگر یك گل دیگر هم می‌خوردیم، برای ما بسیار بد می‌شد.

* استقلال تا قبل از این بازی در 4 هفته تنها سه امتیاز گرفته بود كه برای شما بسیار آمار بدی بود، چرا؟
ما از تعطیلات نیم‌فصل وارد بازی‌ها شدیم و شرایط بازی را نداشتیم. بازی تداركاتی آنچنانی هم نداشتیم. یكی، دو بازی اول جا نیفتاده بودیم. در بازی با ذوب‌آهن بد نبودیم. بازی با استقلال اهواز هم باید بهتر كار می‌كردیم كه نشد اما فكر می‌كنم رفته رفته بهتر می‌شویم.

* البته در بازی با استقلال اهواز، گلی به ثمر رسید كه كارشناس‌ها گفتند داور اشتباه كرده است. حتی حرف از خوش‌شانسی تیم شما شد.
تیم استقلال اهواز جوان بود و بسیار دونده و پرتلاش كار كرد. اگر استقلال می‌خواهد قهرمان شود باید بیشتر از این زحمت بكشد و تلاش كند. تعطیلات به نفع ما نبود و باعث شد كه از شرایط بازی دور بمانیم. درست است كه در بازی با نفت باختیم ولی عملكرد خوبی داشتیم، به ویژه در نیمه دوم مسابقه اما از موقعیت‌های خودمان خوب استفاده نكردیم. در بازی با گسترش هم تا قبل از 10 نفره شدن حریف، فوتبال رو به پیشرفتی داشتیم. هرقدر از تعطیلات بگذرد تیم ما شرایط بهتری پیدا می‌كند. همیشه بعد از تعطیلات سخت است كه تیم به شرایط ایده‌آلش برسد. تلاش می‌كنیم كه روند خوب خود را ادامه دهیم. از الان به بعد هم فرصت زیادی تا پایان لیگ برتر نیست. 9 بازی باقی‌ مانده است. تیمی كه كمتر اشتباه می‌كند قطعاً قهرمان می‌شود. تلاش ما این است كه كمترین اشتباه را داشته باشیم.

* بعد از بازی با نفت تهران پرویز مظلومی از داوری‌ها انتقاد كرد و گفت قضاوت‌ها به نفع یك تیم خاص است؛ تو با او هم‌نظر بودی؟
داورها تلاش می‌كنند بهترین عملكرد و بهترین قضاوت را داشته باشند. ما نمی‌گوییم اشتباه داوری عمدی بوده بلكه آنها سهوی اشتباه كرده‌اند. اتفاق افتاده كه داوری به ضرر ما بوده باشد. در چند مسابقه این شرایط پیش آمد ولی ما این اشتباهات را به حساب آن گذاشتیم كه داور هم انسان است و اشتباه می‌كند ولی ما سعی می‌كنیم اینقدر خوب بازی كنیم كه دیگر بحثی به وجود نیاید. ما باید عملكرد خودمان را در زمین بهتر كنیم. اتفاقات داوری پیش می‌‌آید ولی ما باید عملكردمان‌ طوری باشد كه تأثیری روی كارمان نگذارد. قطعاً داوران هم دوست دارند بهترین عملكرد را داشته باشند. فشار و هجمه روی آنها وجود دارد و امیدوارم این فشارها كم شود.

* البته فضا طوری است كه می‌گویند استقلال بیشتر از داوری‌ها سود كرده است.
من دقت نمی‌كنم كه كارشناس‌ها درباره داوری بازی‌ها چه می‌گویند. تمركزم روی بازی و تمرینات است. خیلی دقتی روی این مسائل ندارم كه چه وقت اشتباه به نفع ما بود و چه وقت به ضررمان.

* فرهاد مجیدی هم به ورزشگاه آزادی آمد. با او صحبتی داشتید؟
ما آقا فرهاد را در رختكن دیدیم. وقتی گرم كردیم و برگشتم تا برای شروع بازی به زمین برویم، او در راهرو ایستاده بود و با ما به گرمی رفتار كرد. همه بازیكنان از اسطوره‌های تیم انتظار دارند كه برای حمایت بیایند. آقافرهاد هم نشان داد كه یك استقلالی متعصب است. یك وقت تیم شرایط خوبی دارد و برنده می‌شود، طبیعی است كه تیم نیاز به كمك كمتری دارد ولی وقتی تیم روحیه ندارد و خوب نتیجه نگرفته، قطعاً حضور پیشكسوت‌ها می‌تواند به تیم كمك زیادی كند. وقتی اسطوره‌های باشگاه در شرایط سخت از ما حمایت می‌كنند این نشان می‌دهد كه استقلال را دوست دارند و این خیلی خوب است. آقافرهاد هم لطف كرد و آمد. هواداران هم به ورزشگاه آمدند. اسطوره‌شان را دیدند و شاهد برد تیم هم بودند. او قبل از بازی با ما حرف‌هایی زد و خیلی روحیه داد.

* چه حرف‌هایی؟
اینكه می‌گفت ان‌شا‌ءا... ببرید و موفق باشید و شما می‌توانید. بیشتر حرف‌های روحیه‌بخش زد. او ایران نبود ولی به خاطر دیدن بازی ما به كشور آمد. او برای استقلال این كار را كرد و ما چنین چیزی را می‌فهمیم. به شخصه از او تشكر می‌كنم كه در شرایط سخت كنار تیمش بود. خدا را شكر كه با حضور مجیدی و هواداران توانستیم برنده بازی باشیم. مردم و هواداران كه انصافاً لطف داشتند و به ورزشگاه آمدند.

* خودت با فرهاد مجیدی حرفی زدی؟
نه صحبتی نداشتیم. آقافرهاد یك مقدار دیرتر به رختكن رسید. ما لباس‌هایمان را عوض كرده بودیم و می‌خواستیم به زمین برویم. به خاطر همین خیلی وقت نشد با او صحبت كنیم ولی آقافرهاد كلی با همه تیم حرف زد و برایمان آرزوی موفقیت داشت.

* امید بعد از سال‌ها استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی با هم رقابت دارند؛ این خیلی لیگ را قشنگ می‌كند، درست است؟
صددر‌صد همین‌طور است كه می‌گویید. من درباره پرسپولیس نظری ندارم ولی می‌توانم درباره تیم خودمان حرف بزنم. استقلال در این چند ساله همواره مدعی قهرمانی بوده است. همیشه برای قهرمانی می‌جنگد. در این چند سال این‌طور بوده. استقلال هیچ وقت وسط جدول نبوده و در طول فصل همیشه بین مدعیان حضور داشته است. گاهی اتفاق افتاده كه اواخر فصل از صدر پایین رفته‌ایم ولی هیچ‌كس نمی‌تواند منكر این شود كه استقلال همیشه جزو مدعیان بوده است. تیم در این سال‌ها تلاش زیادی كرده است. هواداران استقلال هم همیشه توقع قهرمانی دارند. توقع آنها هم به جاست. امسال ما به فینال حذفی رفته‌ایم و الان در صدر هستیم. می‌خواهیم مدعی بمانیم و ان‌شا‌ءا...  قهرمان هم شویم و هدفی جز این نداریم.

* درباره این رقابتی كه بین شما و پرسپولیس است چیزی نگفتی...
قطعاً رقابت خیلی جذابی با پرسپولیس در صدر خواهیم داشت ولی فراموش نكنید فقط ما دو تیم نیستیم. استقلال خوزستان، ذوب‌آهن و تیم‌های دیگری هم هستند كه امتیازشان به ما نزدیك است ولی مردم در جامعه همه درباره استقلال و پرسپولیس حرف می‌زنند. قطعاً این به خاطر جذابیتی است كه رقابت دو تیم دارد. یك شوری در جامعه به وجود آمده است. این هم طبیعی است چون استقلال و پرسپولیس تماشاگران زیادی دارند. دو طرف هم دنبال موفقیت تیم خودشان هستند. الان می‌بینید كه مردم به ورزشگاه می‌آیند. در بازی آخر ما ورزشگاه تا حدود زیادی پر شد. برای پرسپولیس هم شرایط همین است. واقعاً شور و نشاط به لیگ برگشته است.

* پرسپولیسی‌ها خیلی زود كری‌خوانی را شروع كردند. طاهری مدیرعامل این باشگاه مقابل آقای افشارزاده، شهرداری تهران را به جشن قهرمانی پرسپولیس دعوت كرد!
ما به فینال جام‌ حذفی رفته‌ایم؛ الان هم صدر‌نشین لیگ برتر هستیم. از سرمربی گرفته تا كادر مدیریتی و بازیكنان، هیچ كدام اهل كری‌خوانی نیستیم. همیشه تلاش خودمان را می‌كنیم و دوست داریم موفق باشیم. تلاش‌مان را در زمین بازی می‌كنیم و اهل كری‌خوانی نیستیم. ببینید از الان خیلی زود است كه تیمی حرف از قهرمانی بزند. آخر فصل قهرمان مشخص می‌شود. ما نهایت تلاش‌مان را می‌كنیم كه آن موقع موفق باشیم و تا آن زمان دنبال این‌طور مسائل نیستیم و كسی را از الان به جشن قهرمانی‌مان دعوت نمی‌كنیم. برای قهرمانی تلاش می‌كنیم ولی از الان نمی‌شود مهمان‌های مراسم قهرمانی را فیكس كرد.

* پس پرسپولیسی‌ها زود است كری بخوانند.
من نمی‌گویم پرسپولیسی‌ها كری بخوانند یا نه. آنها اگر دوست داشته باشند می‌توانند كری بخوانند ولی ما اهل این كارها نیستیم و نمی‌خواهیم كری بخوانیم. ترجیح می‌دهیم در زمین سعی و تلاش خودمان را بكنیم.

* البته مدتی است كه پرسپولیسی‌ها جوی به راه انداخته‌اند كه استقلال صدر را خالی كند چون تیم‌شان قرار است جای استقلال را بگیرد.
ما كار خودمان را می‌كنیم ولی من از یك بابت ناراحت هستم. با اینكه به فینال جام‌ حذفی رسیده‌ایم و 21 هفته است كه تیم اول یا دوم لیگ برتر هستیم، می‌گویند استقلال شانسی در صدر است. مگر می‌شود یك تیم شانسی 21 هفته در صدر جدول باشد یا نهایتاً به رده دوم برسد؟ ما اصلاً شانسی به فینال جام ‌حذفی نرفته‌ایم. استقلال پتانسیلش را دارد. شنیده‌ام می‌گویند استقلال در حد قهرمانی نیست و شانسی بالا آمده، مگر می‌شود؟ تیم‌ها یك روز خوب دارند، یك روز بد. گاهی پیش می‌‌آید كه تیم نمی‌تواند نتیجه بگیرد ولی استقلال وقتی هفته‌ها صدر جدول است، شخصیت خود را نشان داده است. حالا اینكه می‌گویند تیم ما نمی‌دانم به سیر سقوطی رسیده و دارد نزول می‌كند، نظر خودشان است. استقلال شخصیت قهرمانی دارد. توانایی بالایی هم دارد كه الان در صدر جدول باقی‌ مانده است. این فشارها هم كه به تیم می‌‌آید، یك مقدار زیاد است اما قطعاً تأثیری روی تمركز تیم ما ندارد. تمام تلاش خود را می‌كنیم تا ان‌شا‌ءا... استقلال موفق باشد. جواب این حرف‌ها را در زمین بازی می‌دهیم.

* پرویز مظلومی هم در این چند هفته تحت فشار بود. مخصوصاً بعد از 5 هفته‌ای كه تیم نبرد.
من فكر می‌كنم یك مقدار بی‌انصافی بود كه اینقدر روی پرویز مظلومی فشار ایجاد كردند. نباید با یك باخت و مساوی، مربی را زیر سؤال ببریم. مظلومی مربی خوبی است. همه دوستش دارند. درست نیست كه اینقدر روی او فشار ایجاد شود. همه باید كمك كنیم تا استقلال موفق شود. مظلومی و دیگر اعضای كادر فنی استقلال هم تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم می‌كنند و واقعاً زحمتكش هستند. ان‌شا‌ءا... تیم نتیجه بگیرد كه آنها هم نتیجه تلاش‌های خود را ببینند.

* امید یادت هست در اواسط نیم‌فصل گفتی اینقدر به سجاد شهباززاده پاس گل می‌دهید تا آقای گل شود؟ سجاد الان خیلی از طارمی عقب افتاده است.
به هر حال فوتبال بالا و پایین دارد. نمی‌شود از الان گفت چه كسی آقای گل می‌شود. سجاد بازیكن فوق‌‌‌العاده‌ای است. از نظر فنی عالی است. شخصیت بالا و بزرگی هم دارد ولی اگر از خود سجاد هم در این باره سؤال كنید می‌گوید اول دوست دارد تیم موفق شود و بعد خودش به موفقیت برسد. او هم مطمئناً خواهد گفت كه دنبال آقای گلی نیست و برایش موفقیت تیم در اولویت است. ما دوست داریم در این مسیر تمام فورواردهای تیم گل بزنند. از آرش گرفته تا جابر و سجاد و كریمی و دیگر بازیكنان. سجاد هم انصافاً در این مدت خوب بوده. دوست داریم آقای گل شود. او عطش زیادی برای گل زدن دارد. 9 هفته پیش‌ رو است و همه تلاش می‌كنیم او و دیگر فورواردهای تیم گل بزنند. ان‌شا‌ءا... سجاد هم بتواند به هدف‌هایی كه در سرش دارد برسد.

* خودت هم كه مثل سجاد 6 گل زده ای...
بله، من كم و بیش گل می‌زنم.

* یك وقت‌هایی می‌زنی؛ مثلاً در بازی با استقلال اهواز.
(خنده) بله، یك وقت‌هایی گل می‌زنم. حالا گل بعدی را كی بزنم خدا داند.

* دوست داری گل قهرمانی را بزنی؟
ان‌شا‌ءا... همه دوست دارند گل قهرمانی را بزنند. من هم خیلی دوست دارم و تلاشم را می‌كنم. هدف اولم كمك به تیم است و سپس گلزنی تا هواداران شاد شوند. من اینجا می‌خواستم از هواداران هم یك تشكر ویژه‌ای كنم. واقعاً جمعه روز ویژه‌ای را برای ما رقم زدند و خوشحال‌مان كردند. آن روز از ما حمایت خوبی داشتند. می‌دانیم كه هواداران هم سختی‌ها و گرفتاری‌های زندگی‌شان را دارند ولی می‌دانیم حتی اگر ورزشگاه نیایند، قلب و دلشان با تیم است. دوست دارند استقلال موفق باشد و همیشه برایمان دعا می‌كنند. حضور آنها در ورزشگاه می‌تواند به ما كمك زیادی كند. باید دوباره از آنها تشكر كنم كه آمدند. همیشه حمایت می‌كنند و ان‌شا‌ءا... تیم موفق می‌شود. سرمایه‌های اصلی تیم ما هواداران هستند. تلاش ما هم این است كه آنها را خوشحال كنیم.


مكث
ناراحت شدم خبر استعفای كروش را شنیدم
حق تیم ملی ایران این نیست. فراموش نكنیم، تیم ملی یك مملكت بالاترین درجه و جایگاه را دارد. ما هم تیم ملی ایران هستیم. خیلی بد است كه یك زمین تمرینی در اختیار تیم ملی نیست. كروش اگر دغدغه‌ای دارد برای تیم ملی است نه برای خودش. او دوست دارد تیم ملی موفق باشد. تمام تلاشش در همین راه است. اگر نگران است برای تیم ملی خودمان است. همه انتظار دارند تیم ملی ایران به جام جهانی‌ برود. در این راه سخت، درست نیست كه امكانات مهیا نباشد. من وقتی خبر استعفای كروش را شنیدم، واقعاً ناراحت شدم. حیف است مربی بزرگی مثل او را از دست بدهیم. كروش در این چند سال به تیم ملی ما شخصیت داده. تیم ملی ایران در آسیا بزرگ شده است. در جامعه بین‌المللی فوتبال هم جایگاهی پیدا كرده‌ایم و باید در این شرایط از كروش حمایت كنیم. امیدوارم مسئولان امكانات مورد نیاز تیم ملی را مهیا كنند. تیم ملی نباید فراموش شود. كارلوس هم اگر كاری می‌كند به خاطر موفقیت ماست. امیدوارم مسئولان دست به دست هم بدهند تا كروش دیگر دغدغه زمین و لباس نداشته باشد و تمام تمركزش را روی تمرینات و كارهای فنی بگذارد.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین


ویدیو : امید ابراهیمی: مثل پرسپولیسی‌ها از الان کسی را برای جشن قهرمانی دعوت نکرده‌ایم!