امیدوارم با تیم های ضعیف همگروه شویم : هافبک تیم ملی فوتبال ایران ترجیح می‌دهد ...


هافبک تیم ملی فوتبال ایران ترجیح می‌دهد قرعه جمعه شب طوری برای ایران از گوی‌ها خارج شود که حریفانی با بازیکنانی کمتر شناخته‌شده در ترکیب آنها حضور داشته باشند. ایسنا: مسعود شجاعی با عملکرد اخیرش در دو بازی برابر تایلند و لبنان نشان داد که با گذر از دوران پس از مصدومیت، در فاصله شش ماه تا آغاز جام جهانی می‌تواند یکی از بازیکنان کلیدی ایران در بازی‌های برزیل باشد. هافبک تیم ملی و بازیکن لاس پالماس درباره دو بازی اخیر تیم ملی، وضعیت تیم باشگاهی‌اش در دسته یک اسپانیا و قرعه کشی جام جهانی صحبت کرد.

* تیم ملی در دو بازی آخر امیدوار کننده ظاهر شد. ابتدا درباره شرایط تیم ملی در این دو بازی بگویید.

- با توجه به این که زمان زیادی نمی‌توانیم در کنار همدیگر باشیم فکر می‌کنم توانستیم از فرصت 10 روزه خیلی خوب استفاده کنیم. تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد به هماهنگی برسیم. یکی از اهداف اصلی ما این بود که با تمرینات بیشتر به نظم بیشتری در زمین دست پیدا کنیم. فکر می‌کنم نتیجه‌ این تلاش را در دیدار با تایلند و لبنان دیدیم. با این حال می‌توانیم خیلی بهتر از این‌ها باشیم. جا برای بهتر شدن داریم. البته مساله اردوهای تدارکاتی و بازی‌های دوستانه با تیم‌های مطرح هم برای هماهنگی و نظم تیمی ایران برای حضور در جام جهانی نیز اهمیت زیادی دارد.

* یکی از نکات مهم دو بازی تیم ملی عملکرد بسیار خوب شما بود. آن هم درست بعد از آن که برخی‌ها به عملکرد شما در انتخابی جام جهانی ایراد وارد می‌کردند، شما توانستید در این دو بازی یکی از بهترین‌های تیم ملی باشید و چند پاس گل بدهید.

- این نظر لطف شماست. اما مطمئنا هر چقدر با بازیکنان دیگر در کنار هم بازی و تمرین کنیم هماهنگ‌تر می‌شویم. در کنار این مساله من در بازی‌های باشگاهی هم در تمام بازی‌ها به طور کامل بازی کرده‌ام و توانسته‌ام تمرینات منظمی را پشت سر بگذارم. اعتمادی که مربیان به من کرده‌اند نیز باعث می‌شود که بازی کردن برای من راحت‌تر شود و لذت بیشتری از بازی داشته باشم.

* جمعه این هفته‌ تکلیف گروه بندی رقابت‌های جام جهانی مشخص می‌شود. می‌خواهیم این را بپرسیم که اگر شما می خواستید با توجه به سید بندی اعلام شده از بین 31 تیم دیگر جام جهانی سه حریف را برای ایران انتخاب کنید دست روی چه تیم‌هایی می‌گذاشتید؟

- اگر اجازه بدهید اسم هیچ تیمی را نیاورم، چرا که همه حریفان سخت و دشوار هستند. آنها حتما خوب و قابل احترام بودند که پا به جام جهانی گذاشته‌اند. اما به هر حال از نظر آمار اگر بخواهم بگویم نظر من این است که با تیم‌هایی روبرو شویم که آمار ضعیف‌تری داشته باشند و بازیکنان سرشناسی در تیم‌هایشان حضور نداشته باشند.

* می‌خواهیم درباره تیم باشگاهی‌تان لاس پالماس هم بپرسیم. تیم شما به غیر از باخت هفته‌ قبل رشد خوبی در جدول داشته و بین مدعیان نامدار تیم شما نیز برای صعود مدعی جدی است. اول درباره باخت اخیرتان بگویید و این که چقدر امیدوارید بتوانید به لیگا صعود کنید.

- تیم ما امسال با جذب هشت بازیکن جدید این دیدگاه و هدف را دنبال می‌کند که جزو تیم‌های بالای جدول باشد. در این هفته‌های اخیر نیز توانستیم به هدفمان نزدیک شویم. هر چند که می‌دانیم بازی‌های زیادی را پیش‌رو داریم و مهم این است که در این لیگ خیلی طولانی بتوانیم عملکرد خوب و متداومی داشته باشیم. فکر می‌کنم این هفته‌ سه امتیاز خیلی مهمی را برابر ساراگوسا از دست دادیم. با پیروزی در این بازی می‌توانستیم به رده دوم جدول بیاییم و همین که اختلاف امتیازمان را با تیم‌های پایین جدول زیاد کنیم. به هر حال آن بازی تمام شده و همه تمرکزمان را روی این گذاشته‌ایم که تا بتوانیم در هفته‌های بعد نتایج خوبی را کسب کنیم.

* شما این هفته‌ باید در داربی شهرتان به مصاف تنه‌ریف بروید.

- بله. این دیدار برای باشگاه و هواداران و همچنین بازیکنان بسیار مهم است و مثل همه داربی‌های دنیا با اهمیت و حساس است. متاسفانه در بازی گذشته دو بازیکن اصلی‌مان مصدوم شدند و من هم با توجه به کارت زردی که گرفتم نمی‌توانم برابر تنه‌ریف حاضر شوم. غیبت من و دو بازیکن مصدوم را به دو بازیکن آسیب دیده قبلی اضافه کنید و با این شرایط تیم ما پنج بازیکن خود را در اختیار ندارد. با این حال بازیکنان خیلی خوبی در تیم هستند که می‌توانند بازی کنند و جای نگرانی نیست.

* سوال آخرمان هم درباره آینده شما در لاس پالماس است. اخیرا نقل قولی در روزنامه‌ محلی لاس پالماس از شما منتشر شده که گفته بودید می‌خواهید در این تیم بمانید.

- درباره این مصاحبه باید بگویم حرف از این شده بود که مطمئنا پیشنهادهایی از لالیگا در آستانه فصل نقل و انتقالات ژانویه می‌رسد و با توجه به این که در قرارداد من بندی است که می‌توانم در صورت داشتن پیشنهاد خوب از تیم های لیگایی جدا شوم خبرنگار می‌خواست بداند که امکان جدایی من از لاس پالماس در زمستان وجود دارد یا خیر. پاسخ من هم این بود که فعلا همه تمرکزم را بر روی بازی‌های پیش‌رو گذاشتم و الان هم می گویم که از صمیم قلب از اینجا و تیم جدیدم خیلی راضی‌ام و اگر پیشنهاد یا مساله دیگری وجود داشته باشد باید بین باشگاه و مدیر برنامه‌هایم آقای افاضلی باشد و من اصلا نمی‌خواهم تمرکز خود را از دست بدهم. در حال حاضر موفقیت تیم برایم اهمیت دارد.


ویدیو : امیدوارم با تیم های ضعیف همگروه شویم