امكان طرح دوفوريتي براي اصلاح درآمد :         امكان طرح دو فوريتي براي اصلاح ...



 

 

 

کسب درآمد از مشاهده آگهی , کسب درآمد از تبلیغات کلیکی , کسب درآمد از اینترنت

 

امكان طرح دو فوريتي براي اصلاح درآمدهاي دولت وجود ندارد


اين بخش از بودجه كه مربوط به درآمدهاي دولت از محل هدفمند كردن يارانه‌هاست نيازمند اصلاحيه بودجه است و در قالب طرح دو فوريتي امكان طرح ندارد/مطرح كردن مبحث رفراندوم در شرايط فعلي و پس از تصويب قانون ضرورتي ندارد.

ایلنا: يك عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي معتقد است تدوين طرح دو فوريتي براي اصلاح درآمدهاي دولت از محل هدفمند كردن يارانه‌ها در قانون بودجه امكان طرح ندارد.
جهانبخش محبي‌نيا نماينده مياندوآب در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در پاسخ به سوالي در خصوص امكان ارائه طرح دو فوريتي براي اصلاح درآمدهاي دولت از محل هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار داشت: طراحي طرح از وظايف نمايندگان است اما اين بخش از بودجه كه مربوط به درآمدهاي دولت از محل هدفمند كردن يارانه‌هاست نيازمند اصلاحيه بودجه است و در قالب طرح دو فوريتي امكان طرح ندارد.
وي در ادامه تصريح كرد: تلاش‌هاي اين چنيني از منظر كارشناسي داراي همان مقدار راي كمي است كه در زمان بررسي بودجه در صحن علني برخي پيشنهادات داشتند.
اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: در حال حاضر تنها كسب درآمد دولت مد نظر نيست بلكه انجام اصلاحاتي در پيكره اقتصادي كشور با وجود پيامدهاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي مد نظر قرار دارد.
اين عضو هيات رئيسه مجلس معتقد است مطرح كردن حث رفراندوم در شرايط فعلي و پس از تصويب قانون ضرورتي ندارد و با وجود آنكه رفراندوم ظرفيتي است كه در دل قانون اساسي براي مراجعه به آرا و نظرات مردم وجود دارد اما در حال حاضر كه قانون هدفمند كردن يارانه‌ها شكل قانوني دارد مطرح كردن آن ضرورتي ندارد.
محبي‌نيا يادآور شد:خود شخص من پيش از تشكيل كميسيون ويژه براي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها مساله رفراندوم را مطرح كردند اما رئيس‌جمهور در آن زمان در مصاحبه تلويزيوني اعلام كردند كه اين كار نيازي به رفراندوم ندارد.
وي اظهار داشت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در شهر مشهد لازم است قانون مورد پاسداشت و گراميداشت قرار گيرد و اين مصوبه مجلس نيز در دل قانون بودجه قرار داشت و در شوراي نگهبان مورد تاييد قرار گرفت و در سالي كه بنا به ضرورت و نيازهاي اقتصادي سال همت مضاعف و كار مضاعف نامگذاري شده است انتظار اين است كه دولت با راهكارهاي عملياتي و اجرايي اين قانون را مد نظر قرار داشته باشد و مجلس نيز در اين راه از هيچ تلاشي فروگذاري نخواهد كرد.
محبي‌نيا تاكيد كرد: در حال حاضر فرصتي زيادي براي عمل به اين بخش بودجه نداريم و لازم است كه دولت هرچه زودتر اين قانون را مد نظر قرار دهد.


ویدیو : امكان طرح دوفوريتي براي اصلاح درآمد