«امروز» جایزه گرفت : نهمین جشنواره گرانادا در اسپانیا با اهدای جایزه برنز خود ...


نهمین جشنواره گرانادا در اسپانیا با اهدای جایزه برنز خود به فیلم «امروز» میرکریمی از سینمای ایران تجلیل کرد. خبرگزاری مهر: جایزه برنز جشنواره فیلم گرانادا که در الحمرا برگزار شد از سوی گروه ویژه داوری به فیلم «امروز» تعلق گرفت. فیلم میرکریمی به عنوان اثری با انسان دوستی عمیق خوانده شد.

جایزه طلای این جشنواره اسپانیایی به اثری از میپو او کارگردان زن ژاپنی با عنوان «تنها نور درخشنده» تعلق گرفت. این فیلم از سوی گروه داوری پر از احساسات خوانده شد.

جایزه نقره نیز به فیلم «تب‌ها» اثر هاشم آیوک تعلق گرفت. او پیش از این جایزه جشنواره مراکش را دریافت کرده است.

فیلم «امروز» که در جشنواره های متعدد جهانی شرکت داشته و نماینده ایران در اسکار بخش خارجی هم بود، با اقبال منتقدان نیز روبه رو شد و جاناتان رزنبام منتقد سرشناس در نقد خود نوشت: این کارگردان استحقاق لقب استاد را دارد. شخصیت اصلی این فیلم یک راننده تاکسی با شخصیتی گوشه‌گیر است که معمولا از مکالمه با دیگران دوری می‌کند اما وقتی مسافری که زنی باردار است، سوار ماشین می‌شود، راننده با مسایل جدیدی رو به رو می‌شود. 

نهمین دوره جشنواره سینمایی گرانادا با نمایش ۳۶ فیلم از ۲۰ کشور از ۸ تا ۱۴ ژوئن برگزار شد، معرفی سینمای آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی را مدنظر داشت.

این جشنواره با بودجه ۱۲۸ هزار یورو و از سوی وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش برگزار شد.


ویدیو : «امروز» جایزه گرفت