امام جمعه موقت تهران:کاندیداها با کسانی که شرایط بهتری دارند ائتلاف کنند :



سخنرانی امام جمعه تهران , نماز جمعه تهران , امام جمعه اصفهان

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

کاندیداها با کسانی که شرایط بهتری دارند ائتلاف کنند/تحقیر کردن افراد اوج بی‌اخلاقی است

امام جمعه موقت تهران، کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و هواداران آنها به رعایت اخلاق توصیه کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با گرامیداشت ایام فاطمیه و بیان برخی خصوصیات حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: مردم ما سال جدید را با ذکر حضرت زهرا (س) آغاز کردند و در واقع مهمان ایشان بودند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سال جدید سالی پر از موفقیت، آسایش، نورانیت، سرور و ظهور باشد، به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با توجه به حساسیت زمانی که در آن قرار داریم اشاره کرد و گفت: دشمن در سال 91 و اساسا در طی این 34 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی دائم در حال جنگ با ما بوده و یکی از عرصه‌هایی که هدف گرفته، عرصه سیاسی بوده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه "مردم ایران انقلاب کرده‌اند و این انقلاب ناشی از یک کودتا و دخالت بیگانگان نبوده است"، افزود: یک مرجع تقلید این انقلاب را هدایت کرد و مردم نیز از آن حمایت کردند. این کشور، کشور فقاهت و احکام شریعت است و مردم نیز زیر پرچم دین انقلاب کردند و تا وقتی مردم دین دارند و بر آن پایبند هستند، پرچم ولایت و انقلاب در احتراز خواهد بود و اقتدار مردم و ولایت استمرار خواهد داشت.

صدیقی با تاکید بر اینکه "دشمنان تلاش می‌کنند سیاست را از دین و در واقع مردم را از دین جدا کنند"،‌ اظهار کرد: وقتی مردم از دین جدا و در واقع خسته شوند، آن روز، روز شکست انقلاب و مردم است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای مقابله با انقلاب، از جمله اعمال تحریم‌های اقتصادی یادآور شد: دشمنان در این سالها کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار دادند و اخیرا نیز شاهد تحریم‌های بی‌سابقه‌ای بودیم. در واقع آنها فکر می‌کردند که با این تحریم‌ها می‌توانند مردم را فلج کنند تا دست از انقلاب خود بردارند، در حالی که مردم در 22 بهمن سال 91 و همچنین در سفر اخیر حضرت آقا به مشهد مقدس نشان دادند که با وجود این فشارها همچنان در صحنه هستند و هرچه فشارهای دشمنان و دشمنی‌های آنها بیشتر شود ایمان مردم ایران بیشتر و قرص‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه "یکی دیگر از اهداف تحریم‌ها، جلوگیری از پیشرفت ایران بود"، ‌گفت: آنها دیدند ایران در عرصه‌های مختلف علمی از جمله نانو دارویی و هسته‌یی و دیگر عرصه‌ها در حال جهش است و آنها تصور کردند که با تحریم‌ها می‌توانند جلوی رشد این پیشرفت‌ها را بگیرند در حالی که این تصور آنها نادرست بود و ما در سال 91 نیز شاهد پیشرفت‌های بیشتر کشورمان در عرصه‌های علمی بودیم که از جمله آن می‌توان به ماهواره ناهید و ارسال موجود زنده به فضا و ساخت هواپیمای نظامی فوق پیشرفته و ... اشاره کرد.

این مدرس اخلاق حوزه در بخش دیگری از صحبتهای خود به اهمیت مقوله امنیت اشاره کرد و افزود: ما در داخل مملکت بر همه حوادث فائق می‌شویم و در مرحله جدید برای انتخابات نیز اگر کسی خوابی دیده باشد، مردم با توجه به تجربه فتنه 88 و روشنگری‌های مقام معظم رهبری آماده می‌شوند که اجازه ندهند چنین مسائلی پیش بیاید.

وی همچنین به مسایل خارجی اشاره کرد و گفت: در خارج از کشور نیز در مساله غزه دیدیم مردم غزه شش روز در برابر ماشین جهنمی جنگی صهیونیست‌ها ایستادند و آن را به زانو درآوردند و صهیونیست‌ها برای آتش‌بس التماس می‌کردند. این پیروزی مردم غزه مستند به حمایت جمهوری اسلامی و پشتیبانی ایران بود و مسئولان غزه نیز بعدا تشکر کردند و دنیا نیز می‌دانست که امنیت غزه از اینجا تامین می‌شود.

صدیقی در ادامه به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه "اسلامیت نظام به ولایت فقیه و جمهوریت آن به حضور مردم است"، بر اهمیت حضور مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: این حضور در راستای دفاع و تجدید بیعت با امام(ره)، شهدا و نشان‌دهنده بصیرت و مقابله با دشمنان و زمینه‌سازی برای امنیت هرچه بیشتر در داخل و دلگرم کردن مسئولان و بویژه دولتی است که امور را در دست می‌گیرد؛ چراکه دولتی که امور را در دست می‌گیرد هرچقدر آراء بیشتری داشته باشد پشتوانه بیشتری در داخل و خارج نیز خواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران همچنین به در پیش بودن 12 فروردین - روز انقلاب اسلامی - اشاره کرد و گفت: 12 فروردین جزو ایام‌الله است و علت آن این است که در هیچ انقلابی سابقه نداشته که پس از 50 روز از پیروزی، اصل نظام به رفراندوم گذاشته شود و مردم بیایند و با آراء خود اصل نظام را انتخاب کنند. امام به اصالت و ایمان مردم اعتماد داشت و مردم نیز به رهبر انقلاب اعتماد داشتند و دیدیم که با حضور خود جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

صدیقی اضافه کرد: به فضل الهی و با توجه به تجربه 34 ساله انقلاب، با تمام وجودم به مردم ایمان دارم و معتقدم که آنها که تا آ‌خر اعتمادی که به امام(ره) داشتند، نسبت به ولی فقیه زمان خود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دارند و خواهند داشت.

وی در بخشی دیگر از صحبتهای خود درباره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ کاندیداها برای حضور در این عرصه رضای خداوند را در نظر بگیرند و ببینند که آیا تشنه قدرت هستند یا عاشق خدمت؛ اگر عاشق خدمت هستند خوش به حالشان و اگر تشنه قدرت هستند وای بر حال آنها.

امام جمعه موقت تهران همچنین اظهار کرد: کسانی که احساس تکلیف کرده‌اند و آ‌مده‌اند،‌ جمع‌بندی کنند و اگر می‌بینند کسانی هستند که شرایط بهتری دارند، با آنها ائتلاف کنند تا تمرکز بیشتری را در این عرصه شاهد باشیم.

وی همچنین به اهمیت رعایت اخلاق از سوی کاندیداها و طرفداران آنها اشاره کرد و گفت:‌ این که افراد در گوشه و کنار، نقطه ضعف افراد دیگر را برای روز مبادا پیدا کنند و در واقع شخصیت افراد را تحقیر و آنها خرد کنند تا مقدمه رشد خودشان فراهم شود،‌ اوج بی‌اخلاقی است.

صدیقی ادامه داد: بی‌اعتماد کردن مردم به یکدیگر، مسئولان به مردم و مردم به مسئولان نیز بی‌اخلاقی است و خداوند برای چنین کسانی وعده عذاب داده است.

امام جمعه موقت تهران همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت صله رحم و کمک به مستمندان در سال نو و ایام نوروز اشاره کرد و در خطبه‌های اول نماز جمعه خود با اشاره به اهمیت نماز و مساجد گفت: نقش امامت و جماعت در مساجد، نقش یک مربی و پدر خانواده است. مساجد باید کانون حضور جوانان باشد و در آنجا قرآن قرائت و تفسیر شود، نهج‌البلاغه گفته شود و به سوالات و ابهامات جوانان در مورد مسائل اخلاقی، اعتقادی و فقهی پاسخ داده شود. مسجد باید پاسخگوی تمام نیازهای معنوی جامعه باشد و حوزه‌های علمیه و مسئولان امور مساجد در این زمینه مسئولیت سنگینی دارند.

وی به اهمیت آباد کردن مساجد اشاره کرد و افزود:‌ مسجد‌ها را آ‌باد کنیم، چراکه سنگر حفاظت از دستاوردهای دینی و محل آباد کردن دنیا و آخرت است.

صدیقی با انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در موقع نماز گفت: رونق مساجد در کشور ما باید در خور مکتب امامت و اهل بیت باشد، چراکه مسجد دارالشفاء، دارالقرآن و دارالتفسیر است./ایسنا

 


ویدیو : امام جمعه موقت تهران:کاندیداها با کسانی که شرایط بهتری دارند ائتلاف کنند