امام اختلافات را تبدیل به صمیمیت می‌كردند :     آرمان‌های امام؛دو دهه پس ...



 

 

تبدیل به حیوان شدن ضربت امام علی , تبدیل تاریخ , امام رضا

آرمان‌های امام؛دو دهه پس از عروج

منتجب‌نیا:امام اختلافات را تبدیل به صمیمیت می‌كردند


امام بعد از خداوند، مردم را ملاك و اعتبار مشروعیت خود می‌دانستند و همیشه بر رضایت مردم تاكید داشتند/ ایشان با اتكا به خدا و مردم، در همه بحران‌ها آرامش خود را حفظ می‌كردند و هرگز تحت تاثیر احساسات قرار نمی‌گرفتند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تاكید كرد: در مواقع اختلاف، ایشان با یك جمله آن را تبدیل به صمیمیت و اخوت می‌كردند
حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد شیوه برخورد امام(ره) با بحران‌ها، اظهار داشت: ایشان در تصمیم‌گیری‌ها مبانی و احكام شرعی و الهی را بر همه چیز مقدم می‌دانستند و در مرحله بعد، رضایت مردم و توجه به مطالبات آنها را در نظر داشتند.
وی افزود: امام این آموزه را كه بعد از خداوند به اكثریت مردم -و نه اقلیت آنها- توجه شود، از آیات و روایات گرفته بودند و لذا پس از احراز رضایت پروردگار، به عنوان یك مجتهد عالی‌رتبه، نظرات نخبگان و عامه مردم را لحاظ می‌كردند و هرجا یك تصمیم مطالبات مردم را تامین می‌كرد، بر نظر نخبگان و خواص هم ترجیح می‌دادند.
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: موارد متعددی داشتیم كه امام بعضی خواص را به خاطر رضایت عامه مردم، عزل می‌كردند، زیرا نتوانسته بودند در كنار مردم بمانند. لذا امام بعد از خداوند، مردم را ملاك و اعتبار مشروعیت خود می‌دانستند و همیشه بر رضایت مردم تاكید داشتند.
منتجب‌نیا تصریح كرد: امام با روحیه آرامی كه به دست آورده بودند و با اتكا به خدا و مردم، در همه بحران‌ها آرامش و اطمینان خود را حفظ می‌كردند و هرگز تحت تاثیر احساسات قرار نمی‌گرفتند و عوامل بیرونی نمی‌توانست ایشان را تحت تاثیر قرار دهد. در همین راستا، هنگام حمله ارتش عراق به ایران، برخلاف تصور همه تحلیلگران از شكست ایران، ایشان با كمال آرامش فرمودند، دیوانه‌ای سنگی پرتاب كرده است و ما هم چنان سیلی به او خواهیم زد كه نتواند از جای خودش برخیزد.
وی ادامه داد: در زمان امام بحران‌های سیاسی و اقتصادی كمی نداشتیم، اما ایشان باز هم با آرامش همه‌چیز را تدبیر می‌كرد و به گونه‌ای رفتار می‌كرد تا همه تصور كنند، امام متعلق به همه آنها و پدر ملت است و هیچ‌كس ایشان را مخالف خود فرض نكند، مگر اینكه كسی با مردم و انقلاب اعلام جنگ كند.
منتجب‌نیا گفت: به دلیل همین انس و الفت مردم با امام، در مواقع اختلاف، ایشان با یك جمله آن را تبدیل به صمیمیت و اخوت می‌كردند و این حس اطمینان‌بخشی را امام در همه حال داشتند.
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، در پاسخ به سوال دیگری در مورد اصول مغفول شده اندیشه امام، اظهار داشت: مهمترین نكته مورد غفلت واقع شده، مساله مردم‌داری و جمهوریت نظام است، زیرا این موضوع امروز كمتر مورد توجه قرار می‌گیرد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : امام اختلافات را تبدیل به صمیمیت می‌كردند