ال اس دی با چاشنی کابوس و مرگ : ال اس دی با چاشنی کابوس و مرگ     ال اس دی ...



چاشنی , کابوس , چاشنی ها

ال اس دی با چاشنی کابوس و مرگ     
ال اس دی نام ماده مخدری صنعتی و توهم زاست که حدود ۷۴ سال پیش از سوی دکتر آلبرت هوفمان، شیمیدان سوئیسی کشف شد. ال اس دی را به دلیل وجود اسید در ترکیب شیمیایی اش «اسید» و مصرف کنندگانش برای سادگی تلفظ به آن «ال» یا «آ» نیز می گویند.
آن طور که در مجموعه حقایق آشکار درباره مواد مخدر در ستاد مبارزه با مواد مخدر چاپ شده است، این ماده گاهی روی ورقه هایی رنگی شبیه به عکس برگردان یا تمبر، جاسازی می شود که عکس هایی از کارتون ها یا چهره های سرشناس را هم دارند به همین دلیل گاهی به آن تمبر، قاب، اسید کاغذی، تکه، نقطه، ریز نقطه، حیوان، بشکه، گنبد، قورباغه، ستاره سیاه، ماه آبی و آفتاب هم می گویند و وقتی آن را با توهم زاهای دیگر مانند اکستازی مصرف می کنند، آن را «گند شیرین» نیز می نامند.

ال اس دی یکی از قوی ترین مواد مخدر توهم زاست که نه تنها از طریق خوردن مصرف می شود، بلکه قابلیت جذب پوستی نیز دارد و علائم مصرفش معمولا ۶۰ ـ ۳۰ دقیقه طول می کشد.

این ماده در بدن باعث گشادشدن مردمک چشم ها، بالا رفتن دمای بدن و ضربان قلب و فشارخون، عرق کردن، لرز، رعشه، سرگیجه، گرگرفتگی، تاری دید، تهوع، بی خوابی، بی اشتهایی و از همه مهم تر دیدن، شنیدن و به طور کلی تجربه چیزهایی که واقعیت ندارند، می شود.
این توهم همیشه یک رویای شیرین نیست، بلکه گاهی کابوسی است که حد و مرز ندارد و هر دقیقه اش برای مصرف کننده با عذابی دردناک می گذرد. در این شرایط ممکن است فرد دست به حرکات پرخطری برای نجات خودش بزند. از سوی دیگر، امکان دارد مصرف ال اس دی، باعث ناهنجار های تنفسی، اغما و مهم تر از همه روانپریشی شود.

هنوز نتایج علمی به دست آمده درباره تاثیرات منفی ال اس دی کامل نشده است، با این حال دانشمندان احتمال می دهند مصرف این ماده حتی بر سلامت جنین مادر مصرف کننده نیز تاثیر می گذارد و باعث نقص عضو آن می شود. هرچند ال اس دی ۲۴ ساعت پس از مصرف از بدن دفع می شود، اثرات آن همچنان می ماند تا جایی که گزارش ها نشان می دهد برخی مصرف کنندگان تا مدت ها پس از مصرف ال اس دی هم تجربه هایی ترسناک دارند و طعم آرامش را نمی چشند.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو : ال اس دی با چاشنی کابوس و مرگ