الوطن: بجای اعراب به ما نفتی ها می گویند : روزنامه الوطن چاپ عمان نوشت: دیگر ...


روزنامه الوطن چاپ عمان نوشت: دیگر کسی در جهان، عرب ها را با نام عرب یا مسلمان نمی شناسد و در همه جا آن ها را با نام نفتی ها می خوانند. ایسنا: روزنامه الوطن چاپ مسقط روز یکشنبه در گزارشی نوشته زهیر ماجد نوشت: از آنجا که این نفت تمام معیارها و ارزش ها را پشت سرگذاشته باید بر ملی گرایی عربی و اسلام گریست، دنیا نیز ما را با آن ویژگی ها فراموش کرده است، امروز به جای اعراب به ما نفتی ها می گویند.

پس از تبدیل شدن اعراب به تروریست نیز هنوز نفت میدان دار است و این نام تا زمانی که آن را کنارنگذاشته ایم با ماست.

آمریکا، اسراییل و غربی ها، زمان پایان نفت را به سال، ماه، روز و شاید به ساعت هم می دانند و ازوضعیت ذخایر نفتی همه کشورهای ما آگاهند.

الوطن نوشت: به یاد دارم در ابتدای دهه 70 قرن گذشته در یوگسلاوی بودم که زن و مردی در مورد شخصی که با دختر آنها ازدواج کرده بود سخن می گفتند و به خاطراینکه دامادشان تبعه یکی ازکشورهای نفت خیز بود احساس خوشبختی می کردند، درصحبت های چند ساعته آن ها نشنیدم که حتی یک بارنام آن کشور را برزبان برانند ولی بارها تکرارمی کردند که او از کشوری نفت خیزاست.

بسیارتاسف بار است که ما با هرطلوع خورشید، بخشی از بهترین معرف های خود مانند اسلام و عربیت را ازدست می دهیم، اگر این دو را ازدست بدهیم چه چیزی برای ما باقی می ماند، درسراسرجهان ما را مسخره می کند ولی در ظاهر فقط به خاطر نفت به ما عشق می ورزد.

الوطن نوشت : امروز باید بر امتی گریست که دیگران عقل، اندیشه، محصول و حتی وجود آن را به رسمیت نمی شناسند بلکه فقط نفت آن را به رسمیت می شناسند.

تمام اهمیت لیبی برای غرب این است که چگونه نفتش را به چنگ بیاورد، اگرتمام ملت لیبی بمیرد یا منقرض شود نیز برای آن ها اهمیتی ندارد، مهم این است که این ماده درصحنه تجارت جهانی وجود داشته باشد.

چقدراین ماده می توانست تاثیرگذارباشد اگر شیوه صحیح استفاده ازآن را می دانستیم، می توانستیم آن را به فریادی برسرزیاده خواهان تبدیل کنیم ..... اگر عرب ها می دانستند می توانستند سرنوشت جهان را با این ماده تغییر دهند.


ویدیو : الوطن: بجای اعراب به ما نفتی ها می گویند