الهام می‌خواهد معجزه جدید هزاره سوم باشد : الهام می‌خواهد معجزه جدید هزاره ...



الهام می‌خواهد معجزه جدید هزاره سوم باشد/ آشتی حامیان دولت و وزیر ناپلئونی احمدی‌نژاد

آقای ابوالمشاغل که چند سالی از دولت احمدی نژاد کنار گذاشته شده بود، در عرض چند هفته، ابتدا سخنگوی دولت و سپس معاون منابع انسانی و تنها چهار روز پس از آن، با سومین حکم دولتی خود نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و دوباره با سه حکم دولتی به جایگاه ابوالمشاغلی که در دولت نهم یافته بود، برگشت.

 

عکس های جدید الهام عرب , جدید ترین تصاویر الهام کردا , عکس های جدید الهام حمیدی در آتلیه

به گزارش نامه آقای ابوالمشاغل که در سال‌های دولت نهم همیشه یکی از پرحاشیه‌ترین افراد تیم احمدی‌نژاد در رسانه‌ها بود، برای مدتی از حلقه نزدیک کابینه احمدی‌نژاد و به تبع آن از حرف و حدیث‌ها و حواشی رسانه‌ای فاصله گرفته بود. اما باز هم در ماه‌های پایانی دولت دهم و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نام او باز هم بر سر زبان‌ها افتاده است. غلامحسین الهام که گویی این روزها دوباره دارد لقب دیرینه خود را احیا می‌کند، ابوامشاغل تیم احمدی‌نژاد.

غلامحسین الهام که پیش از انتخابات ریاست جمهوری 84 خبری از نزدیکی او با محمود احمدی‌نژاد نبود، یک ماه پس از آغاز به کار دولت بر نزدیک‌ترین صندلی به احمدی‌نژاد  نشست. او پیش از این سابقه سخنگویی قوه قضائیه بین سال‌های 81 تا 83 و سخنگویی شورای نگهبان در فاصله سال‌های 83 تا 84 را در کارنامه داشت، 24 مرداد ماه از قوه قضائیه به دولت آمد و رئیس دفتر رئیس جمهور شد. این در حالی بود که او همچنان به عنوان عضو حقوقدان در شورای نگهبان حضور داشت.

آقای سخنگو، آقای رئیس دفتر

احمدی‌نژاد اما به فاصله کوتاهی، پست سخنگویی دولت نوپای خود را هم به رئیس دفترش داد و غلامحسین الهام که پیشتر هم در قوه قضائیه و شورای نگهبان سخنگویی کرده بود، این بار سخنگوی دولت احمدی‌نژاد شد. اگرچه حکم ریاست دفتر محمود احمدی‌نژاد تنها یک سال برای الهام دوام داشت اما او تا پایان دولت نهم صندلی سخنگوی دولت را حفظ کرد. پستی که حواشی متعددی را هم برای الهام ایجاد کرد و چند تکذیبیه جنجالی را در کارنامه سخنگویی او رقم زد. یکی از این تکذیبیه‌های پرحاشیه، تکذیب برکناری وزرای کشور و اقتصاد بود. الهام در حالی خبر برکناری وزرا را دروغ سیزده خواند که کمتر از 24 ساعت بعد وزیران اقتصاد و کشور برکنار شدند و این اتفاق، موج انتقاد و حواشی جنجالی را نسبت به الهام تندتر کرد.

یک سال پس از آغاز به کار دولت نهم، وقتی که الهام از رئیس دفتر احمدی‌نژاد و سخنگوی دولت بود، وزیر وقت دادگستری، جمال کریمی راد در حادثه‌ای رانندگی از دنیا رفت و محمود احمدی‌نژاد الهام را به سرپرستی وزارت دادگستری منصوب کرد. حدود سه هفته بعد از آن، در دی ماه 85 رئیس قوه قضائیه غلامحسین الهام را برای وزارت دادگستری به احمدی‌نژاد پیشنهاد داد و احمدی‌نژاد هم با پذیرفتن این پیشنهاد الهام را برای وزارت دادگستری به مجلس معرفی کرد.

آقای چندشغله ناپلئونی وزیر شد

در جریان بررسی صلاحیت الهام برای وزارت دادگستری در مجلس هفتم، نمایندگان از چندشغله بودن الهام انتقاد کردند. سادات موسوی که آن روز در مجلس در مخالفت با وزارت الهام حرف می‌زد گفت که الهام چند شغله است و وزیری که بخواهد سخنگوی دولت و عضو شورای نگهبان باشد و در چند هیأت علمی دانشگاه عضویت داشته باشد، احتمالاً ریاست دفتر رئیس جمهور را هم ادامه دهد و ضمناً وزیر دادگستری هم باشد، فرصت کافی نخواهد داشت. علاوه بر بحث دوشغله بودن برخی نمایندگان هم صلاحیت الهام را برای وزارت دادگستری مورد نقد قرار دادند و او را بیشتر چهره‌ای سیاسی توصیف کردند و تذکر دادند که وزارت دادگستری جای سیاسی بازی نیست.

اما الهام در پاسخ به انتقاد از چندشغله بودن خود گفت که من بطور قطع و از نظر قانونی و اجرایی نمی توانم هم رئیس دفتر رئیس جمهورباشم و هم وزیر و در صورت تصدی وزارت دادگستری، رئیس جمهوری حتماً فردی را برای ریاست دفتر خود منصوب خواهدکرد. در همین جلسه مجلس بود که الهام گفت سخنگویی دولت اصلا شغل محصوب نمی‌شود. اما نمایندگان مجلس آن موقع هم معتقد بودند که حتی اگر الهام از ریاست دفتر احمدی‌نژاد هم کنار برود، باز هم چندشغله است و فرصت اندکی برای تصدی بر وزارت دادگستری خواهد داشت.

در نهایت مجلس هفتم با 130 رأی موافق از مجموع 254 رأی اخذشده با تصدی غلامحسین الهام بر وزارت دادگستری موافقت کرد. او پس از نشستن بر صندلی وزارت دادگستری از ریاست دفتر احمدی‌نژاد کنار کشید و دو حکم دولتی سخنگویی و وزارت دادگستری را برای خود نگه داشت. الهام دو سال بعد هنگامی که به عنوان سخنگوی دولت درباره صادق محصولی و رأی اعتماد حداقلی مجلس هشتم به تصدی او در وزارت کشور سخن می‌گفت، گفت که من هم در مجلس هفتم ناپلئونی به وزارت دادگستری رسیدم!

چهارمین حکم دولتی الهام و انتقاد کیهان

تیر ماه 88 رسانه‌ها برای اولین بار لقب جالب ابوالمشاغل دولت را به غلامحسین الهام دادند. نام جدید الهام زمانی در رسانه‌ها به صورت گسترده مطرح شد که محمود احمدی‌نژاد حکم چهارمین سمت دولتی آقای ابوالمشاغل را امضا کرد. الهام پس از ریاست دفتر احمدی‌نژاد، سخنگویی دولت و وزارت دادگستری، نماینده ویژه رییس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

پیش از الهام، سردار نقدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا بود و احمدی‌نژاد در انتصاب الهام به جای نقدی هم مثل این روزها که وزیر بهداشت را بدون تشکر و تقدیر برکنار کرد، نقدی را هم بدون تشکر و تقدیر و نامه رسمی کنار گذاشت. چهارمین حکم احمدی‌نژاد برای غلامحسین الهام تا جایی مورد انتقاد و اعتراض همه مسئولان کشور و نمایندگان مجلس قرار گرفت که جنجال گسترده‌ای بر سر ابوالمشاغل دولت نهم و پست‌های او به راه افتاد. اعتراض به چندشغله بودن الهام آن روزها آنقدر شدت گرفته بود که روزنامه کیهان در سرمقاله‌ای از وضعیت شغلی الهام انتقاد کرد و گفت که نکند الهام تبدیل به آدم همه کاره هیچ کاره شود!

ابوالمشاغلی که در دولت دوم کمرنگ شد

در سال پایانی دولت نهم، حضور غلامحسین الهام، ابوالمشاغل جنجالی دولت احمدی‌نژاد کم کم کمرنگ‌تر و کمرنگ‌تر شد. الهام آذر ماه 88 از ریاست ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا کنار رفت و سعید مرتضوی به جای او حکم احمدی‌نژاد برای این سمت را دریافت کرد. الهام تا پایان دولت نهم صندلی وزارت دادگستری و نیز سخنگویی دولت احمدی نژاد را حفظ کرد اما پس از آنکه دولت دهم یعنی دولت دوم احمدی‌نزاد روی کار آمد، دیگر اثری از ابوالمشاغل معروف و شغل‌های این طرف و آن طرف او نبود.

احمدی‌نژاد دولت دهم، بختیاری را برای وزارت دادگستری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد و پست سخنگوی دولت را به نوعی تغییر داد. تغییرات در سازمان سخنگویی دولت با حذف یک سخنگوی اصلی و تخصصی شدن آن به دو بخش اقتصادی و غیره عملا به سمت پاسخ گو نبودن پیش رفت. محمدرضا رحیمی و شمس الدین حسینی دو چهره ای بودند که با حذف غلامحسین الهام به عنوان سخنگویان دولت دهم معرفی شدند.

با آغاز به کار دولت دهم آن هم بدون حضور ابوالمشاغل سابق، بسیاری از قهر الهام با دولت احمدی‌نژاد حرف می‌زدند. نشانه‌های قهر الهام آن روزها تصویب مصوبه‌ای در مجلس برای ممنوعیت دوشغله بودن اعضای شورای نگهبان و نیز جنجال‌های رسانه‌ای و بویژه صدا و سیما علیه الهام بود. الهام آن روزها نامه‌ای به احمدی‌نژاد نوشت و آمادگی خود را برای کناره گیری از مشاغل دولتی اعلام کرد. اما در نهایت مصوبه مجلس در شورای نگهبان رد شد و نامه الهام به احمدی‌نژاد بی پاسخ ماند.

یک سال بعد، مرداد ماه 89 بود که حکم مشاور حقوقی رئیس جمهوری برای غلامحسین الهام دوباره او را کمی به دولت دهم نزدیک کرد و حرف و حدیث‌ها درباره قهر الهام و احمدی‌نژاد را تا حدی خاموش ساخت. مشاور حقوقی رئیس جمهور اگرچه حکم اجرایی جدی نبود و بیشتر تشریفاتی محسوب می‌شد اما برای بسیاری این معنا را داشت که الهام اگرچه برای مدتی از دولت احمدی‌نژاد دور بوده است، اما همچنان از یاران حلقه احمدی‌نژاد است.

دو ماه و سه حکم دولتی، ابوالمشاغل به دولت بازگشت

حالا این روزها بازگشت دوباره آقای ابوالمشاغل به دولت احمدی‌نژاد، آن هم با چند حکم و پست مختلف، حرف و حدیث‌ها درباره الهام را تازه کرده و دوباره او را به صدر اخبار و شایعات درباره دولت بازگردانده است.

در جلسه دهم آبان ماه سال جاری هیئت دولت، سخنگو شدن دوباره غلامحسین الهام تصویب شد. وقتی خبرنگاران از احمدی‌نژاد پرسیدند که آیا الهام دوباره سخنگو خواهد بود؟ او پاسخ داد: ان‌شاء‌الله که این طور است! اما حکم رسمی سخنگویی غلامحسین الهام بیشتر از یک ماه بعد یعنی 21 آذر ماه ازسوی احمدی‌نژاد به او ابلاغ شد و مرد پرحاشیه دولت نهم که برای مدتی از حلقه یاران احمدی‌نژاد محو شده بود، دوباره آمد و پست سخنگویی دولت را هم احیا کرد.

کمتر از یک ماه بعد الهام با گرفتن دومین حکم دولتی خود نشان داد که همچنان می‌تواند به جایگاه ابوالمشاغلی که در دولت نهم داشت نزدیک شود. 6 دی ماه سال جاری محمود احمدی‌نزاد ابراهیم عزیزی را از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور برکنار کرد و او را برای ریاست مرکز تازه تاسیس هماهنگی نهادها فرستاد و به جای او حکم معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور را به الهام داد.

الهام که چند سالی از دولت احمدی نژاد کنار گذاشته شده بود، در عرض چند هفته اخیر، ابتدا سخنگوی دولت و سپس معاون منابع انسانی شد و تنها چهار روز پس از آن، سومین حکم دولتی خود را گرفت و بجای علی اکبر جوانفکر، نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و دوباره با سه حکم دولتی به جایگاه ابوالمشاغلی که در دولت نهم یافته بود، رسید.

بازگشت الهام و حدس و گمان‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری

تحلیل‌ها درباره حضور پررنگ و ناگهانی دوباره غلامحسین الهام در دولت دهم آن هم تنها چند ماهی مانده به پایان دولت احمدی‌نژاد متعدد و گاه متفاوت است. برخی می‌گفتند دولت در ماه‌های پایانی نیازمند سخنگویی باتجربه و قدرتمند در این عرصه است و الهام دقیقا همان کسی است که سال‌ها سخنگو بوده است، از شورای نگهبان و قوه قضائیه تا دولت نهم.

اما برخی دیگر با بازگشت الهام به حلقه نزدیکان احمدی‌نژاد در دولت دهم سخن از احتمال کاندیداتوری او از سوی جریان حامی دولت به میان آوردند. برخی حتی احتمال کاندیداتوری الهام ازسوی جریان حامی دولت را تا جایی می‌دانستند که می‌گفتند احمدی‌نزاد برای جلب نظر ابوالمشاغل دولتش، مشایی محبوب را از ریاست دفتر خود کنار گذاشته است، چرا که سابقه اختلاف نظر مشایی و الهام از آغاز دولت دهم وجود داشت و بسیاری مشایی را علت اصلی دوری الهام از دولت دهم احمدی‌نژاد می‌دانستند.

به هر حال به نظر می‌رسد الهام در میان افرادی که نام آنها به عنوان کاندیدای جریان حامی دولت در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌شد، از شانس و وجاهت بیشتری برخوردار بود. او سابقه خوبی دارد، شناخته شده است، نه به اندازه مشایی جنجال و حاشیه دارد و نه ضعف و کم‌تجربگی نیکزاد را دارد. می‌گویند او کاندیدای خوبی می‌شود./نامه نیوز

 


ویدیو : الهام می‌خواهد معجزه جدید هزاره سوم باشد