الماس های عجیب در سیارک های فضایی + عکس : دانشمندان ناسا و اسا با همکاری هم ...



دانشمندان ناسا و اسا با همکاری هم به کمک تلسکوپ هابل توانستند از درخشان ترین ستارگان فضا تصویربرداری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛هابل تصویر جدیدی از خوشه ی ستاره ای ترامپلر 14 گرفته است این خوشه ستاره ای مجموعه ای ازحدود 2 هزار ستاره جوان است که 8 هزار سال نوری از زمین فاصله دارد ودر نزدیکی مرکز سحابی کارینا قرار دارد با زوم در فیلم خیره کننده ای که از این خوشه ستاره ای درخشان گرفته شده،تصاویرزیبایی مشاهده شده است.

این منطقه  فضایی یکی از محل های تجمع ستاره های درخشان در کل کهکشان راه شیری است یک خانواده دیدنی و جذاب از ستاره های جوان،درخشان،سفید و آبی در این بخش فضا دور هم جمع شده اند. آژانس فضایی اروپا (ESA) در شرح  یک عکس که منتشر شده نوشت هابل دریک ماموریت مشترک با حضور ناسا و اسا قرار دارد.

خوشه ترامپلر 14  فقط 500 هزار سال عمر دارد مقامات اسا گفتند: بسیاری از ستاره ها عمرکوتاهی دارند ودرجوانی می میرند خورشید زمین هنوز با 4.6 بیلیون سال سن در تیک تاک رسیدن به سن پیری است.

 مقامات اسا  (ESA)بیان کردند: درخشان ترین ستاره در تصویر جدید یک ابرغول به نام93129Aa  HD است، که حدود 80 برابرسنگینتر و2.5 میلیون بار درخشانتر از خورشید است دمای سطح این ستاره های ابرغول 90 درجه فارنهایت معادل 50 هزار درجه سانتیگراد است این در حالی است که دمای سطح خورشید در حدود 10 هزاردرجه فارنهایت یا 5 هزاروپانصد درجه سانتیگراد است این ابر غول یکی از داغترین ستاره ها در میان ستاره های هم نوع خود در کهکشان است.

یکی ازمقامات اسا گفت:  HD 93129Aa در واقع بخشی از یک سیستم دوتایی است این ابرغول به دور یک مرکز جرم مشترک همراه با همسایه خود HD 93129Ab می گردد. تلسکوپ فضایی هابل در آوریل  1990راه اندازی شدو پس ازرفع نقص آینه آن در یک راهپیمایی فضایی،تصاویر خیره کننده ای برای درک محققان ازکیهان گرفت.

تصویر1 را تلسکوپ فضایی هابل NASA / ESA  ازویژگی های خوشه ستاره ای ترامپلر 14 گرفته است که یکی از بزرگترین محل های گردهمایی های ستارگان داغ وروشن در کهکشان راه شیری است این خوشه ستاره ای خانه ی برخی از درخشان ترین ستاره های کهکشان ما است.

 

ساز فضایی عجیب , ساز فضایی عجیب رادیویی , موجودات عجیب فضایی


تصویر 2،تصویر رنگی از سحابی کارینا که تلسکوپی در لا سیلا شیلی با جزییات گرانبها ونفیسی ازستاره ها وگرد وغبار منطقه گرفته است.

 

نقش الماس , الماس , الماس ایران

 
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو : الماس های عجیب در سیارک های فضایی + عکس