القاعده بمب با عصاره گیاهی می سازد! : یک روزنامه غربی از تلاش القاعده برای ...


یک روزنامه غربی از تلاش القاعده برای ساخت بمبهای آغشته به مواد کشنده و سمی در جهت استفاده در حملات علیه نظامیان آمریکایی خبر داد. یک روزنامه غربی از تلاش القاعده برای ساخت بمبهای آغشته به مواد کشنده و سمی در جهت استفاده در حملات علیه نظامیان آمریکایی خبر داد.

به نقل از نیویورک تایمز، نیروهای القاعده در یمن در نظر دارند در این بمبهای جدید از ماده کشنده و سمی موسوم به "ریسین" استفاده کنند که از دانه های کرچک استخراج می شود.

در این گزارش محرمانه اطلاعاتی آمده است: نیروهای القاعده در یمن اخیرا تلاشهای خود را برای برداشت مقادیر بیشتر دانه های کرچک، که منبع اصلی ماده سمی ریسین محسوب می شود آغاز کرده اند.

دانه های کرچک
بر این اساس، آنان در نظر دارند ذخایر گیاهی (دانه های کرچک) و کارشناسان دخیل در ساخت این بمبها را به منطقه ای سری در استان "شبوه" یمن انتقال دهند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: القاعده در نظر دارد به طور سری مقادیری از این سموم کشنده را استخراج کرده و با کارگذاشتن آنها درون بمبها، آنها را در اماکن عمومی منفجر کند. البته کارشناسان مبارزه با تروریسم آمریکا معتقدند هم اکنون نگرانی خاصی از حملات القاعده با استفاده از این مواد سمی وجود ندارد.

این کارشناسان همچنین معتقدند: استفاده از ماده ریسین در بمبهای القاعده با توجه به هوای خشک و آفتابی یمن تاثیر چندانی روی پوست نمی گذارد و قدرت چندانی بر خلاف گازهای اعصاب جهت آسیب رسانی ندارد.

منبع: مهر


ویدیو : القاعده بمب با عصاره گیاهی می سازد!