التماس‌های یک معتاد برای رفتن به زندان : وقتی بازپرس با این واكنش متهم روبه‌رو ...


وقتی بازپرس با این واكنش متهم روبه‌رو شد، از او علت را پرسید كه مرد معتاد عنوان كرد اگر در كمپ بستری شوم، افراد حاضر در آنجا آنقدر مرا كتك می‌زنند تا اعتیادم را ترك كنم. نمی‌خواهم شكنجه شوم و فقط غذایم یك تكه نان باشد. آنها با این كار مرا می‌كشند. می‌خواهم زنده بمانم و ... جام جم: سارق معتاد وقتی در جلسه بازپرسی در دادسرای شهریار متوجه شد، بازپرس قصد دارد او را برای ترك اعتیاد به یك كمپ معرفی كند، از ترس این‌كه مسوولان كمپ وی را اذیت كنند، با التماس از قاضی پرونده خواست او را به زندان انتقال دهند.

چند روز پیش مردی با مركز فوریت‌های پلیسی 110 شهریار تماس گرفت و از دستگیری سارق جوانی درون باغ خانوادگی‌اش خبر داد.

دقایقی بعد ماموران با حضور در محل، مشاهده كردند صاحب باغ یك مرد جوان را با طناب به درخت بسته است.پس از باز كردن طناب‌های مرد جوان، او مدعی شد، صاحب باغ به اشتباه او را دستگیر كرده است و باید آزاد شود.

ماموران برای بررسی موضوع صاحب باغ را به همراه مرد بازداشت‌شده به مركز پلیس منتقل كردند.در تحقیق از صاحب باغ معلوم شد، هنگامی كه شب حادثه برای سركشی به آنجا رفته بود، متوجه حضور مرد غریبه‌ای شده كه با سرقت چند ابزار كشاورزی در حال ترك باغ بوده است.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، در جریان فرار مرد سارق، صاحب باغ با چوبدستی به او حمله كرده و جوان سارق به دلیل ضربات وارده بی‌هوش شده و كنار درختی می افتد. در همین موقع صاحب باغ دست و پای وی را با طناب به درخت بسته و با پلیس تماس گرفته است. درپی اظهارات وی، جوان سارق بازجویی شد.

متهم جوان به پلیس گفت: از چندی پیش مصرف مواد مخدر (كراك و شیشه)‌ را شروع كردم. هربار بخشی از اموال خانه خود و اعضای خانواده‌ام را سرقت كرده و با فروختن آنها هزینه خرید مواد مخدر را تامین می‌كردم.

وی افزود: خانواده‌ام از ترس آبروی خانوادگی‌شان از من شكایت نمی‌كردند. چند بار قصد داشتند مرا در كمپ ترك اعتیاد بستری كنند، كه هر بار از آنجا فرار كرده و دوباره به خانه‌مان باز می‌گشتم.

متهم اضافه كرد: شب حادثه پولی برای خرید مواد مخدر نداشتم و سرگردان خیابان‌های شهر بودم تا این كه پس از طی مسافتی خود را مقابل یك باغ یافتم. از دیوار تخریب شده كنار باغ وارد آنجا شدم. پس از جستجو در آن محل، چند قطعه ابزار كشاورزی را پیدا كرده و قصد داشتم با سرقت و فروختن آنها مواد مخدر بخرم.

ماموران با احضار خانواده سارق به تحقیق از آنها پرداختند و معلوم شد، متهم پدر 2 فرزند است و به زور و كتك پول و اموال قیمتی خانواده‌اش را هزینه خرید مواد مخدر می‌كند.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، چند روز پیش دزد معتاد پس از مصرف مواد مخدر (شیشه) قصد جان همسر و 2فرزندشان را داشته كه موفق نشده است و آنها نیز دیگر حاضر به ادامه زندگی با وی نیستند.

با اطلاعات به دست آمده، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. ماموران متهم را برای ادامه تحقیقات به شعبه سوم بازپرسی دادسرای شهریار منتقل كردند.

شاكی كه در دادسرا حاضر شده بود، با اطلاع از وضعیت خانوادگی متهم و این كه او صاحب 2 فرزند است، از شكایت خود صرف نظر كرد و خواست تا بازپرس پرونده دستور دهد، متهم برای ترك اعتیاد به كمپ منتقل شود.

التماس‌های متهم برای رفتن به زندان
وقتی بازپرس پرونده درخواست شاكی را پذیرفت، مرد معتاد ـ متهم ـ با التماس از بازپرس خواست اجازه ندهد، ماموران او را به كمپ ترك اعتیاد منتقل كنند، بلكه می‌خواهد به زندان برود تا در آنجا اعتیادش را ترك كند.

وقتی بازپرس با این واكنش متهم روبه‌رو شد، از او علت را پرسید كه مرد معتاد عنوان كرد اگر در كمپ بستری شوم، افراد حاضر در آنجا آنقدر مرا كتك می‌زنند تا اعتیادم را ترك كنم. نمی‌خواهم شكنجه شوم و فقط غذایم یك تكه نان باشد. آنها با این كار مرا می‌كشند. می‌خواهم زنده بمانم و ...

با این حال، مرد معتاد تحویل یكی از كمپ‌های ترك اعتیاد شد تا پس از بهبودی از آنجا مرخص و نزد خانواده‌اش بازگردد.

منبع: تابناک


ویدیو : التماس‌های یک معتاد برای رفتن به زندان