اقدام غیرانسانی عربستان علیه مردم یمن : معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: تلاش ...


معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: تلاش های زیادی را انجام داده تا کمک های دارویی و غذایی از طریق صلیب سرخ برای مردم یمن ارسال شود اما به دلیل عدم همکاری عربستان سعودی چنین امکانی تاکنون میسر نشده است. خبرگزاری مهر: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و والری آموس معاون امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص ارسال کمک های فوری انسان دوستانه به مردم آسیب دیده از بمباران های هوایی عربستان در یمن بصورت تلفنی گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان در تماس تلفنی خود اظهار داشت متاسفانه مردم مناطق مختلف یمن به دلیل تداوم حملات نظامی و عدم امکان ارسال کمک های انساندوستانه ، از فقدان ضروری ترین نیازهای روزانه حیاتی خود از جمله آب ، نان و دارو شدیدا رنج می برند .

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تلاش های زیادی را انجام داده تا کمک های دارویی و غذایی از طریق صلیب سرخ جهانی برای مردم یمن ارسال شود اما به دلیل عدم همکاری عربستان سعودی چنین امکانی تاکنون میسر نشده و در صورت ادامه این وضعیت ، فاجعه انسانی و بشری در یمن تشدید می گردد .

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد ما از سازمان ملل انتظار داریم از همه ظرفیت و امکانات خود برای توقف فوری جنگ و ارسال کمک های انساندوستانه استفاده کند.

 در این رایزنی خانم والری آموس نیز ضمن قدردانی از اهتمام جمهوری اسلامی ایران به ابعاد  انسانی و بشری بحران یمن اوضاع انسانی این کشور را بسیار اسفناک توصیف و بر ضرورت فوری ارسال کمک های انساندوستانه به مردم یمن تاکید کرد .

معاون امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری دبیرکل سازمان ملل متحد که در زمینه ارسال کمک های انسان دوستانه به سوریه سوابق مثبتی دارد افزود: ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن از ابتدای بحران مورد توجه جدی ما قرار داشته اما متاسفانه امکان آتش بس موقت برای ارسال کمک ها فراهم نگردیده است . در همین راستا با دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفتگو شده و به تمامی نهادهای وابسته به سازمان ملل، صلیب سرخ جهانی و یونیسف در منطقه اعلام نموده ایم برای ارسال کمک های انسان دوستانه فعالانه تلاش نمایند و سریعترین راهکار را عملیاتی سازند.

والری آموس در پایان با فاجعه بار دانستن تسلط ترویست ها بر اردوگاه یرموک از وخامت اوضاع انسانی ساکنان آن ابراز نگرانی کرد و خواستار کمک و توجه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص شد.


ویدیو : اقدام غیرانسانی عربستان علیه مردم یمن