اقدام رژیم صهیونیستی علیه داعش : منابع سیاسی اسرائیلی اعلام کردند که تل آویو ...


منابع سیاسی اسرائیلی اعلام کردند که تل آویو به دولت آمریکا اطلاع داد که اگر داعش در اردن به فعالیت درآید، علیه آن اقدام خواهد کرد. خبرگزاری تسنیم: منابع سیاسی اسرائیلی اعلام کردند که اسرائیل به دولت آمریکا اعلام کرد که چنانچه گروه دولت اسلامی در عراق و شام موسوم به داعش در خاک اردن فعالیت خود را آغاز کند، تل آویو علیه آن وارد عمل خواهد شد.

شبکه دو تلویزیون اسرائیل بدون اشاره به هویت منابع مزبور به نقل از آنان اعلام کرد: «اسرائیل اخیرا برای دولت آمریکا توضیح داد که چنانچه داعش در صدد فعالیت در اردن برآید، با تمام امکاناتی که در اختیار دارد، علیه آن وارد عمل خواهد شد».

گام های نامعلوم اسرائیل علیه داعش

این منابع ماهیت گام های احتمالی اسرائیل علیه داعش را مشخص نکردند.

اسرائیل و اردن در سال 1994 پیمان صلح امضا کردند و مرزهای اردن با فلسطین اشغالی طولانی ترین مرزهای فلسطین با یک کشور عربی است.

گرچه تا کنون اسرائیل و اردن به طور رسمی در این خصوص توضیحی نداده اند، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل چند روز پیش در جریان کنفرانس موسسه بین المللی مبارزه با تروریست در هرتزل اعلام کرد که داعش از سمت شرق و شمال در حال نزدیک شدن به اسرائیل است، به عبارت دیگر منظور او از شرق اردن و از شمال لبنان و سوریه بود.

اما منابع سیاسی اسرائیلی اعلام کردند که اسرائیل بر این باور است که حملات هوایی آمریکا به میزان زیادی به نیروهای کُرد کمک کرد که مواضع تحت اشغال داعش را تحت کنترل خود در آورند.

به هر حال تا کنون اسرائیل به طور رسمی به ائتلاف بین المللی که آمریکا در تکاپوی تشکیل آن علیه داعش است، ملحق نشده است.

رادیو اسرائیل نیز هفته گذشته به نقل از منابع دیپلماتیک غربی اعلام کرد که اسرائیل اطلاعاتی در خصوص داعش در اختیار آمریکا قرار داد.

این موضع اسرائیل در حالی اعلام شده است که واشنگتن چند روز پیش 11 کشور از منطقه خاورمیانه از جمله شش کشور عربی حوزه خلیج فارس، ترکیه، مصر، اردن، عراق و لبنان را درجده گرد هم آورد تا در مورد ائتلاف بین المللی علیه داعش با یکدیگر بحث و تبادل نظر داشته باشند.

واشنگتن داعش را بزرگترین تهدید علیه خود اعلام کرده و سخت در تلاش برای تشکیل ائتلاف بین المللی علیه آن است اما تا کنون مصر مخالفت خود را با  پیوستن به ائتلاف بین المللی علیه داعش یا هر گونه استفاده از خاک این کشور به عنوان پایگاهی برای حمله به اهدافی در سوریه و عراق را به مقامات آمریکا ابلاغ کرده اند.

ترکیه نیز در موضعی مشابه مخالفت خود را  با شرکت در ائتلاف جنگ آمریکا علیه داعش اعلام کرد.


ویدیو : اقدام رژیم صهیونیستی علیه داعش