اقدام دولت درباره رفع موانع اعطای وام ازدواج : نوبخت گفت: هیات وزیران با توجه ...


نوبخت گفت: هیات وزیران با توجه به موانعی که درباره وام ازدواج در سال های گذشته انباشته شده بود، تصمیم امروز هیات وزیران مبنی بر موظف کردن بانک مرکزی برای شروع پرداخت وام ازدواج اقدامی درست بود که همکاران من در بانک مرکز نیز وظایف قانونیشان را انجام خواهند داد تا از متقاضیان این وام، رفع نگرانی کنند. «محمد باقر نوبخت» سخنگوی دولت با بیان این که کاهش نرخ تورم از 9 ماه قبل شروع شده است، گفت: نرخ تورم نقطه ای در اردیبهشت ماه به 17.2 درصد رسیده است.

 پس از جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران افزود: نرخ تورم ماهانه اردیبهشت ماه هفت دهم درصد است.
 
وی ادامه داد: با توجه به این که در اردیبهشت ماه مرحله دوم هدفمند کردن یارانه اجرا شد و قیمت برخی از حامل ها افزایش یافت، طبعا روی هزینه تمام شده تاثیری داشته اما مجموعه سیاست های پولی و مالی به ویژه انضباط مالی، نرخ تورمی که از 9 ماه گذشته به شکل چشمگیری بیش از 12 واحد درصد کاهش یافته بود، در اردیبهشت ماه هم ادامه داشته است.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: در مجموع قیمت کالاها و خدمات رشد کمتری داشته است و باید دانست که تقلیل نرخ تورم به معنی کاهش قیمت ها نیست بلکه رشد افزایش قیمت ها کمتر شده است.
 
نوبخت خاطر نشان کرد: نگرانی هایی که برای اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها داشتیم در سایه نظارت و همکاری کسبه محترم برطرف شد و می توان امیدوار بود که نرخ تورم 93 بر اساس پیش بینی به زیر 25 درصد برسد.
 
نوبخت هم چنین اظهار امیدواری کرد: پیش بینی مجامع بین المللی که نرخ تورم را در سال 93 زیر 20 درصد اعلام کرده اند، تحقق یابد.
 
* تسهیل پرداخت وام ازدواج

 
سخنگوی دولت یکی از مصوبه های امروز دولت را درباره وام ازدواج بیان کرد و توضیح داد: بانک مرکزی موظف شد که سریعا نسبت به رفع موانع اعطای وام ازدواج اقدام کند.
 
نوبخت ادامه داد: با توجه به ابلاغ سیاست کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه نهادها موظف شدند در جهت تسهیل ازدواج اقدام کنند.
 
وی، اضافه کرد: هیات وزیران با توجه به موانعی که درباره وام ازدواج در سال های گذشته انباشته شده بود، تصمیم امروز هیات وزیران مبنی بر موظف کردن بانک مرکزی برای شروع پرداخت وام ازدواج اقدامی درست بود که همکاران من در بانک مرکز نیز وظایف قانونیشان را انجام خواهند داد تا از متقاضیان این وام، رفع نگرانی کنند.
 
* تصویب آیین نامه پیش خرید ساختمان
 
نوبخت مصوبه دیگر دولت را تصویب آیین نامه ای برای برطرف کردن مشکلات پیش خرید ساختمان ها دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات و موانعی که فرا روی کسانی که ساختمان ها را پیش خرید می کنند و منجر به تضییع حقوقشان می شود، فقدان آیین نامه اجرایی تفصیلی بود.
 
نوبخت ادامه داد: آیین نامه مربوط حمایت از کسانی که پیش خرید می کنند در جلسه امروز دولت به تصویب رسید.
 
* لزوم داشتن ارزیابی زیست محیطی برای پروژه ها

 
سخنگوی دولت، مصوبه دیگر هیات وزیران را تکمیل طرح ارزیابی زیست محیطی بیان کرد و گفت: مجموعه طرح های عمرانی که بخواهد اجرا شود، چگونگی ارزیابی زیست محیطی آن درهیات وزیران مورد تاکید قرار گرفت.
 
نوبخت گفت: با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در سال 93، اقتصاد ایران از رکود خارج خواهد شد و طرح های مختلفی اجرا می شود؛ بنابر این اجرای آن ها نباید منجر به آلوده کردن محیط زیست و وارد کردن خسارات بیشتری به محیط زیست باشد که این مصوبه به بهبود محیط زیست کمک خواهد کرد.
 
* تکذیب افزایش قیمت ها
 
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت ها افزود: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت ها از سوی دولت وجود ندارد و ما سیاست مهار تورم را دنبال می کنیم.
 
* مخالفت با افزایش قیمت خودرو
 
سخنگوی دولت در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار داشت: دولت با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است.


ویدیو : اقدام دولت درباره رفع موانع اعطای وام ازدواج