اقتضا می‌کند در راه نابودی آل‌سعود شهید داد : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقتضا ...


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقتضا می‌کند در راه نابودی آل‌سعود شهید نیز تقدیم شود. خبرگزاری فارس: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم تجمع علما، اساتید، روحانیان و طلاب حوزه علمیه مشهد در اعتراض به صدور حکم اعدام شیخ نمر، روحانی مبارز شیعی در عربستان که در مدرسه علمیه نواب برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت دفاع از دین و اسلام از دوش کسی برداشته نیست و همه باید در دفاع از دین مشارکت داشته باشند.

وی در ارتباط با حکم اعدام شیخ نمر، افزود: این ماجرا نمایش بزرگی بود که راهبرد ثابت، همیشگی و ابدی در جهان اسلام برای مسلمانان به وجود آورد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حضرت زهرا (س) و امام حسین(ع) نمونه‌هایی از راهبرد قرآنی در دفاع از دین هستند، متذکر شد: روحانیان در دوران غیبت بسیاری از مواقع این راهبرد قرآنی را در پیش گرفته‌اند؛ بنابراین دومین نکته خالص شدن مؤمن است که با نابودی تدریجی کفار همراه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرزی برای دفاع از دین وجود ندارد، عنوان کرد: روحانیت به عنوان جلودار جبهه ایثار و شهادت و معلم این راهبرد قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه روحانیان در بحث دفاع از دین جلودار حرکت‌های مردمی هستند، توضیح داد: روحانیان در دوران دفاع مقدس نیز بیشترین شهید را به نسبت جمعیت تقدیم کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حکومت آل‌سعود دست‌نشانده انگلیس است، بیان کرد: امروز اقتضا می‌کند که در مسیر براندازی نظام سعودی که مزدور آمریکا است، شهید نیز تقدیم شود که این امر با تقدیم یک شهید تمام نمی‌شود.

وی تأکید کرد: شهادت یک روحانی و دلداده خاندان پیامبر(ص)، همچون ایثارگری و فداکاری اهل بیت (ع) در مرزشناسی برای دفاع از دین و نوعی ایثارگری فوق‌العاده در مبارزه با استکبار و از بین بردن این لکه ننگین از پیکره اسلام محسوب می‌شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه واقعیت مؤمن جان اوست، تأکید کرد: محق به معنی نابودی کامل نیست، بلکه کافر با زجر و ذلت به مرور از بین می‌رود و تمام جلوه توانگری او زدوده می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه دولت عربستان 200 سال است با سرنیزه حکومت می‌کند، متذکر شد: اکنون عربستان خودش بر روی سرنیزه ایستاده است و نمی‌تواند به این شکل حکومت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اینکه عمامه روحانی مایه سعادت، عظمت و ارزش او است و آنان کفن‌شان را بر سر گذاشته‌اند، یعنی با همه وجود در راه مولای خود جان فدا می‌کنند، اضافه کرد: طلاب و روحانیان باید خلوص داشته باشند.


ویدیو : اقتضا می‌کند در راه نابودی آل‌سعود شهید داد