افكار فنی قلعه‌نویی مال سال‌ها قبل است : مهدی امیر‌آبادی از فوتبال خداحافظی ...


مهدی امیر‌آبادی از فوتبال خداحافظی کرده تا ضمن ادامه تحصیل در مقام کارشناس ورزش در شهرداری تهران مشغول به کار شود. روزنامه خبر ورزشی: مهدی امیر‌آبادی از فوتبال خداحافظی کرده تا ضمن ادامه تحصیل در مقام کارشناس ورزش در شهرداری تهران مشغول به کار شود.

با کاپیتان اسبق استقلال گفت‌وگویی داشتیم خواندنی!

فوتبالیست‌هایی در سطح شما با قراردادهای چند صدمیلیونی چگونه با حقوق كار در شهرداری كنار می‌آیند؟

من هیچ‌وقت قرارداد بالا نداشتم اگر هم داشتم ربطی به شغل فعلی‌ام پیدا نمی‌كرد. نمی‌توان بعد از كنار گذاشتن فوتبال در ۳۴ سالگی خورد و خوابید، باید كار هم كرد. من ۸ سال برای سایپا بازی كردم و كلاً ۵۰ میلیون دستمزد گرفتم الان هم كارمند شهرداری هستم.

از چه ساعتی می‌روی سركار؟

من ۷:۳۰ سر كار هستم.

فوتبالیست‌ها معمولاً نزدیك ظهر از خواب بیدار می‌شوند.

كسی كه نصفه شب یا دم سحر بخوابد تا ظهر خواب است. من از نوجوانی اول شب می‌خوابیدم و ساعت ۶:۳۰، ۷ بیدار می‌شدم. چهره‌ام به اصطلاح بیبی‌فیس بود اما بچه‌ها می‌گفتند تو مثل پیرمردها زود می‌خوابی و كله سحر بیدار می‌شوی.

دوستان شوخ‌طبع مهدی امیرآبادی درباره شغل جدید او چه می‌گویند؟

از حنیف عمران‌زاده چه انتظاری می‌رود جز اینكه بخواهد سر به سر من بگذارد (خنده).

چه می‌گوید؟

حرف‌های او و برخی دوستان صمیمی‌ام زیاد اهمیتی ندارد. به فكر این هستم بتوانم شرایطی فراهم كنم تا در كنار فوتبال بازی كردن آنها را به دبستان بفرستم تا شروع به تحصیل كنند.

دبستان؟!

توقع دارید در دانشگاه ثبت‌نام شوند! اول باید خواندن و نوشتن یاد بگیرند تا بتوانند به مراحل بالاتر برسند (خنده).

خود شما مشغول تحصیل هستید؟

دانشجوی مقطع لیسانس هستم و بعد از آن كارشناسی ارشد.

چطور تصمیم‌ گرفتی در شهرداری مشغول به كار شوی.

به لطف رفقای خوب و بامعرفت كشتی‌گیر كه از لحاظ مرام می‌توانند الگوی ما فوتبالی‌ها باشند. علیرضا دبیر، پژمان درستكار و جلال عسگری بستری فراهم كردند من به جای خانه‌نشینی و افسرده شدن از صبح تا غروب در حركت باشم و به عنوان كارشناس ورزش در ۲۲ منطقه استان تهران به صورت فیزیكی در حركت باشم.

كارتان چیست؟

بسترسازی برای ورزش كردن هموطنان. قدیم آدم ۶۰ ساله هم سكته می‌كرد همه شوكه می‌شدند الان جوان ۲۵، ۳۰ ساله سكته می‌كند چون تحرك كمتر شده در كنار اینكه نحوه تغذیه، شرایط آب و هوایی و استرس‌های زندگی امروزه آسیب‌رسان است.

بازی‌های استقلال را دنبال می‌كنی؟

به اصطلاح ما كه خون‌مان آبی است مگر می‌توانیم بی‌خیال تیم‌مان شویم، تیمی كه ۸ سال افتخار بازی كردن در آن را داشتم و حتی توانستم كاپیتان چنین تیم بزرگی شوم.

چرا استقلال در ۲ فصل گذشته عملكرد مورد انتظار مردم را نداشته است.

استقلال پارسال و امسال به زور حمایت‌های مردم و توانمندی بازیكنانش توانسته در جمع ۶ تیم بالای جدول باشد. فوتبال به یك علم تبدیل شده و هر روز پیشرفت می‌كند اما افكار فنی این تیم برای سال‌ها قبل است. همه تیم‌ها می‌دانند تفكر سرمربی استقلال برای گل زدن و حفظ آن چیست به همین دلیل می‌بینید استقلال وقتی گل هم می‌زند نمی‌تواند از آن دفاع كند و در نیمه مربیان ۱۲، ۱۳ برد را با مساوی یا باخت عوض كرده است؛ ضمن اینكه نسل دارد عوض می‌شود. جوان ۲۰، ۲۵ ساله امروز مثل قدیمی‌ها تحمل حرف تند را ندارد و انتظار احترام دارد.

نمی‌خواهم بگویم نسل فعلی بهتر شده یا بدتر اما سوار مترو یا اتوبوس شوید و ببینید چند پیرمرد ایستاده‌اند و چند جوان و نوجوان روی صندلی نشسته‌اند و چند درصدشان سریعاً جای خود را به پیرمرد یا پیرزنان می‌دهند. فوتبال هم از این شرایط مبرا نیست. به جوان ۲۰، ۲۵ ساله حرف تند بزنی یا جوابت را می‌دهد یا افت روحی می‌كند و نمی‌تواند در زمین كارآیی لازم را داشته باشد. استقلال نیاز دارد پوست عوض كند و مربیان به‌روز و با دانش و فنی‌تر را به استخدام دربیاورد تا به موفقیت‌ برسد.


ویدیو : افكار فنی قلعه‌نویی مال سال‌ها قبل است