افق تازه به جهان هستی با تلسکوپ آلما : پس از افتتاح تلسکوپ پرقدرت آلما در ماه ...


پس از افتتاح تلسکوپ پرقدرت آلما در ماه مارس سال گذشته، دست یابی به داده های مربوط به گالاکسی ها و سیستم های خورشیدی آغاز شد. این تلسکوپ شامل 66 آنتن بشقابی بزرگ است که طول موج های میکروسکوپی منتشره از کیهان را رصد می کند.      
پادشا: پس از افتتاح تلسکوپ پرقدرت آلما در ماه مارس سال گذشته، دست یابی به داده های مربوط به گالاکسی ها و سیستم های خورشیدی آغاز شد. این تلسکوپ شامل 66 آنتن بشقابی بزرگ است که طول موج های میکروسکوپی منتشره از کیهان را رصد می کند. آنتن ها با انطباق کامل عمل می کنند. آلما، با تلفیق امواج رادیویی دریافت شده، امواج جدیدی می سازد و آن را با امواج یک تلسکوب غول آسای فرضی با قطر ۱۴۰۰۰ متر مقایسه می کند.

به گزارش پادشا به نقل از یورو نیوز تلسکوپ آلما در حال تکمیل شدن است و می تواند طول موج های میلیمتری و زیر یک میلیمتر را مورد بررسی قرار دهد. شما می توانید اشعه ای را دریافت کنید که در حال محو شدن است و از فاصله ای بسیار دور می آید و این نقطه قوت آلما است. کاری که تعداد زیادی آنتن و فضایی بسیار وسیع برای انجام آن لازم است.

طرح این تلسکوپ به طور مشترک توسط آمریکای شمالی، اروپا و شرق آسیا به پیش می رود. در حال حاضر دانشمندان سرگرم مطالعه روی تعداد گسترده ای از ستاره های راز آمیز و ستاره های دنباله دارند، تا بتوانند به زمان تولد گالاکسی ها، سیستم سیارات و دیگر مکانیزم هایی که نظم کیهان را برقرار می کنند، دست یابند.

جیانی مارکونی، ستاره شناس می گوید: "تلسکوپ آلما پنجره های بسیار و دست کم یک پنجره را برای ما می گشاید. این ساختمان را تصور کنید که در کنار ما قرار دارد. پنجره های بسیاری در دیوار یک طرف می تواند وجود داشته باشد. اما آلما پنجره دیگری بر این دیوار می گشاید. آنگاه می گوئید: این یک افق تازه و متفاوت است. این معنای آلما و کاری است که آلما نجام می دهد. گشودن افقی به آغاز کیهان و آغاز شکل گیری ستاره ها و ساختار کیهانی ما.”

این طرح بیش از یک میلیارد یورو هزینه بر می دارد و بیست سال زمان برای ساخت کامل آن مورد نیاز است.


ویدیو : افق تازه به جهان هستی با تلسکوپ آلما