افشای هویت سرکرده گروهک تروریستی النصره : شبکه الجزیره قطر در اقدامی قابل توجه ...



اختلاف میان گروهک های تروریستی , انتقام گروهک تروریستی منافقین از عکس حاج قاسم , انتقام گروهک تروریستی منافقین از قاسم سلیمانی

شبکه الجزیره قطر در اقدامی قابل توجه هویت واقعی أبو محمد الجولانی سرکرده گروهک تروریستی جبهه النصره که در سوریه فعال است را فاش کرد.

 نام واقعی سرکرده گروهک تروریستی جبهه النصره ، أسامة العبسی الواحدی است و طرفداران وی او را با لقب فاتح صدا می زنند.

الجزیره افزود: سرکرده النصره در شهرک الشحیل واقع در استان دیر الزور سوریه متولد شده و خانواده وی اصالتا اهل استان ادلب هستند.

این شبکه که اخیرا و در اقدامی بی سابقه یک مصاحبه با وی انجام داده و آن را در دو بخش پخش کرد، تصویر سرکرده جبهه النصره را که بیشتر با نام ابومحمد الجولانی شناخته می شود، نشان نداد اما اکنون هویت واقعی وی را فاش کرده است.

نکته قابل توجه در این میان این است که گروهک تروریستی داعش و همچنین ابوبکر البغدادی سرکرده این گروهک که الجولانی مدتی در کنار آن ها می جنگید و بعدها از آن ها جدا شد، هیچ گاه هویت واقعی سرکرده جبهه النصره و تصویر وی را منتشر نکرد و این در حالی بود که بعدها درگیری های خونینی میان این دو گروهک یعنی جبهه النصره و داعش به سرکردگی الجولانی روی داد.

کارشناسان سیاسی به این اقدام شبکه الجزیره قطر در فاش کردن هویت سرکرده جبهه النصره به دیده تردید نگاه می کنند؛ برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که فاش کردن هویت سرکرده جبهه النصره در توافق با خود وی صورت گرفته تا بتواند وی را به عنوان سرکرده گروه های مسلح مخالف حکومت سوریه و یک شخصیت مهم معرفی کنند و نام جبهه النصره را از فهرست گروه های تروریستی آمریکا حذف کنند.

الجزیره پیش از این نیز وعده داده بود تا تصویر الجولانی را در زمان مناسب منتشر کند اما در این روزها بعید و عجیب نیست داعش پیشدستی کند و هویت واقعی، تصویر و تاریخچه فعالیت های او را منتشر کند.

الجزیره در ادامه در خصوص هویت الجولانی نوشت: خانواده او به دلیل شرایط کاری پدرش که راننده اداره مسکن ارتش در منطقه الشرقیه بود، به دیر الزور نقل مکان کرده بود.

این شبکه می افزاید: سرکرده جبهه النصره که هم اکنون یکی از بزرگترین گروه های تندرو (تروریستی) را در خاورمیانه هدایت می کند، در دوران جوانی وارد دانشکده پزشکی دانشگاه دمشق شد و دو سال آنجا درس خواند و پس از آن یعنی دقیقا در زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003میلادی به عراق رفت و آنجا تحت فرماندهی ابومصعب الزرقاوی بنیانگذار سازمان القاعده در عراق و پدر معنوی داعش مشغول فعالیت شد و در این سازمان بسیار پیشرفت کرد تا آنجا که جزء افراد نزدیک به الزرقاوی شد اما آمریکایی ها الزرقاوی را در سال 2006میلادی ترور کردند و پس از آن الجولانی عراق را ترک کرد و به لبنان رفت و گفته می شود آنجا شروع به آموزش گروهک جند الشام (گروهک سلفی مرتبط با سازمان القاعده که در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان فعال است) کرد.

الجزیره اضافه کرد: الجولانی پس از آن دوباره به عراق بازگشت و آمریکایی ها او را بازداشت کرده و به زندان بوکا بردند و در سال 2008میلادی وی آزاد شد و به صفوف القاعده در عراق که آن زمان به نام دولت اسلامی در عراق معروف و ابوعمر البغدادی سال 2006 آن را تاسیس کرده بود، بازگشت و رییس عملیات آن در موصل شد.( پس از هلاکت 'ابوعمر البغدادی' در سال 2010، 'ابوبکر البغدادی' به عنوان جایگزین وی معرفی شد.)

الجولانی در نهایت در 24 ژانویه سال 2012میلادی ( پس ازگذشت 9 ماه از حوادث سوریه) در الشحیل که زادگاهش بود، گروهک جبهه النصره را تشکیل داد اما البغدادی سرکرده داعش در ماه آوریل 2013میلادی دو گروه دولت اسلامی در عراق و جبهه النصره را منحل کرده و گروهک داعش را که آن ها خود آن را دولت اسلامی در عراق و شام می نامند، به وجود آورد اما الجولانی با این کار مخالفت کرد و در پاسخ به البغدادی اعلام کرد با ایمن الظواهری سرکرده سازمان القاعده بیعت می کند.

اخبار بین الملل - ایرنا


ویدیو : افشای هویت سرکرده گروهک تروریستی النصره