افشاگری رییس کمیسیون بهداشت درباره برنج‌های آلوده / مردم سوسیس و کالباس نخورند :



تحقیق درباره سوسیس و کالباس , سوسیس و کالباس , سوسیس کالباس

افشاگری رییس کمیسیون بهداشت درباره برنج‌های آلوده / مردم سوسیس و کالباس نخورند

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به ماجرای واردات 13 نوع برنج آلوده هندی در دو سال گذشته اشاره و عنوان کرد: اطلاعات مربوط به عدم سلامت این برنج‌ها را که خود سازمان استاندارد جمع‌آوری کرده بود، اما مسوولان وقتش را ناچار کرده‌اند طی مصاحبه‌هایی اعلام کنند، این برنج‌ها مشکلی ندارند.

 دکتر حسینعلی شهریاری در همایش روز جهانی غذا که از صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان حوزه غذا در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد، با بیان اینکه اکثر موارد قانونی در خصوص سلامت و امنیت غذا توسط دولتمردان عملیاتی نشده است، گفت: متاسفانه برخی دولتمردان اهمیت سلامت و امنیت غذا را درک نکرده‌اند، وگرنه نسبت به آن حساسیت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دو سال گذشته نسبت به آلودگی برنج‌های وارداتی از هند سر و صدا به پا شد، اظهار کرد: اما نتیجه اینها این بود که مدیرکل استاندارد تهران را بازنشسته کردند. زیرا اطلاعاتی درباره وجود فلزات سنگین در برنج‌ها ارائه کرده بود. ما وظیفه داشتیم این اطلاعات را به مردم بدهیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درواقع این اطلاعات به دست آمده در مورد این 13 نوع برنج آلوده وارداتی توسط خود سازمان استاندارد جمع‌آوری شده بود. اما مسئولان را ناچار کردند در مصاحبه‌های خود اعلام کنند برنج‌های وارداتی سالم هستند در صورتی که این برنج‌ها سالم نبودند.

شهریاری به وجود ناهماهنگی میان سازمان استاندارد و سایر دستگاه‌های مربوط اشاره و عنوان کرد: کسانی که بناست درباره استاندارد سخن بگویند، نباید تحت تشکیلات دولتی اداره شوند، شاید اگر یک نهاد خصوصی وظایف مربوط به استانداردها را انجام می‌داد، در این زمینه موفق‌تر بودیم.

وی با بیان اینکه ما در زمینه محصولات پروتئینی، لبنیاتی و باغات دچار مشکلاتی هستیم، اظهار کرد: بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌هایی که مصرف می‌کنیم، از نظر سلامت مورد اطمینان نبوده و باقی مانده سموم در آنها در حد مجاز نیست. چندی پیش جلساتی در کمیسیون بهداشت و درمان برگزار و اطلاعاتی پیرامون این مسئله جمع‌آوری شد، اما حاصلی نداشت و به جایی نرسید.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مملکتی زندگی می‌کنیم که یک نفر دچار پرخوری مفرط و دیگری دچار سوء تغذیه است، گفت: کودکان ما قدشان کوتاه است، سوء تغذیه دارند و با کمبود کالری و عدم دریافت مواد مغذی لبنی و پروتئینی روبرو هستند. از سوی دیگر بیماری‌های مشترک میان انسان و دام دردسرساز شده است و به ویژه در غرب کشور بیماری‌هایی چون تب مالت روز به روز در حال گسترش است.

شهریاری همچنین به ماجرای ضدعفونی‌ کردن شیرهای مصرفی توسط مواد شوینده‌شان چون آب ژاول اشاره کرد و گفت: چندی پیش اخباری در این خصوص منتشر شد که برخی کارخانه‌های تولید شیر برای رساندن آلودگی‌های میکروبی شیر به حد مجاز، دست به اعمال خلاف می‌زنند که استفاده از آب ژاول در شیر توسط یکی از برندهای معروف از جمله همین موارد بود که از مسوولان وقت سازمان غذا و دارو خواستیم تا این مسئله را اطلاع‌رسانی کنند، اما این اتفاق نیز نیفتاد.

وی ضمن تاکید بر اینکه سلامت باید جزو چهار اولویت اول دولت باشد، گفت: سلامت انسان دقیقا به نوع تغذیه وی بستگی دارد و اگر انسان‌های سالمی نداشته باشیم، نمی‌توانیم امور کشور را به درستی در دست گرفته و اداره کنیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اصلاح سبک زندگی گام برداریم و برنامه ششم توسعه را به گونه‌ای تنظیم کنیم که تکلیف نظارت در حوزه سلامت مشخص شده و این گونه نباشد که چند نهاد مسوول نظارت بر سلامت باشند و وقتی هم که مشکلی پیش می‌آید، همه آنها از پاسخگویی سر باز بزنند.

شهریاری با اشاره به اینکه تنها حدود 25 تا 30 درصد سلامت مردم در حیطه اختیارات وزارت بهداشت است، گفت: تامین سلامت مردم در سایر موارد تا حد زیادی به هماهنگی‌های بین بخشی و انجام وظایف صحیح سایر دستگاه‌ها بازمی‌گردد.

وی اضافه کرد: اکنون نه از میوه‌ای که مصرف می‌کنیم، نه از لبنیات و نه از گوشت‌های مصرفی اطمینان داریم. متاسفانه اطلاعات بسیار نگران‌کننده‌ای هم درباره سوسیس‌ و کالباس‌ها به دستمان رسیده است که به همین خاطر توصیه می‌کنیم مردم به هیچ وجه از سوسیس و کالباس استفاده نکنند. هر وقت رییس سازمان غذا و دارو سلامت سوسیس و کالباس‌ها را اعلام و خود آن را مصرف کرد، ما نیز سوسیس و کالباس مصرف می‌کنیم. /ایسنا

 


ویدیو : افشاگری رییس کمیسیون بهداشت درباره برنج‌های آلوده / مردم سوسیس و کالباس نخورند