افشاء طرح اسرائیل برای تجزیه دو کشور عربی : «افراییم مارون» افسر بازنشسته سازمان ...


«افراییم مارون» افسر بازنشسته سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در كتاب زندگی‌نامه و خاطرات خود كه بخش‌هایی از آن را روزنامه اسرائیلی هاآرتص منتشر كرد، از طرح موساد در دهه پنجاه برای تجزیه لبنان و سوریه پرده برداشت. یك افسر بازنشسته موساد در كتاب خاطرات خود از طرح رژیم صهیونیستی برای تجزیه دو كشور لبنان و سوریه و تبدیل آن به دولت‌های كوچك‌تر متخاصم پرده برداشت.

«افراییم مارون» افسر بازنشسته سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در كتاب زندگی‌نامه و خاطرات خود كه بخش‌هایی از آن را روزنامه اسرائیلی هاآرتص منتشر كرد، از طرح موساد در دهه پنجاه برای تجزیه لبنان و سوریه پرده برداشت.

این طرح اسرائیلی در زمانی مطرح می‌شود كه بنا بر اعلام دپلمات‌های غربی رادیو نروژی اوستن پیش از این فاش كرده است، سوریه اكنون هدف شددترین حمله سیاسی و رسانه‌ای و نظامی قرار دارد و آمریكا به همراه اتحادیه اروپا برای به زانو در آوردن دولت سوریه هر چه در توان داشته‌اند به كار گرفته‌اند.

به گزارش هاآرتص، مارون در این كتاب به بخش‌هایی از زندگی خود در دهه 50 و 60 پرداخته است و از وجود طرحی سخن می‌گوید كه برای تجزیه لبنان و سوریه به كشورهای كوچك‌تر تهیه شده بود.

مارون در این كتاب به مفقود شدن سندی محرمانه از اسرائیل سخن می‌گوید كه معروف بود به «سندی لاوی» مربوط به دهه 50 كه شامل طرحی برای تبدیل سوریه و لبنان به كشورهای كوچك‌تر در حال نزاع است.

بنابراین گزارش، شلومو نكدیمون مورخ مشهور اسرائیلی در دهه پنجاه به این موضوع پرداخت زیرا این طرح پس از درز آن، در روزنامه‌ای هندی به زبان انگلیسی منتشر شد و نهادهای اطلاعاتی سوریه آن را به عربی ترجمه كردند و در اختیار گرفتند ولی اسرائیل در آن زمان در خصوص این درز اطلاعاتی و محتوای آن واكنشی نشان نداد ولی افرایم مارون مامور كشف منبعی شد كه این اسناد را درز داده بود و سرانجام فردی به نام اسرائیل بار، افسر بلندپایه ارتش كه با آزادی كامل وارد وزارت امنیت می‌شد به این امر متهم شد و بدون تفهیم اتهام جاسوسی برای شوروی سابق سرانجام در زندان درگذشت.

منبع: فارس


ویدیو : افشاء طرح اسرائیل برای تجزیه دو کشور عربی