افزایش 15 میلیونی در بازار وارداتی ها/ کرولا:90 میلیون تومان : افزایش 15 میلیونی ...



افزایش 15 میلیونی در بازار وارداتی ها/ کرولا:90 میلیون تومان

منحنی قیمت خودروهای وارداتی که در ماه‌های اخیر معمولا رو به صعود بوده و در دو سه هفته گذشته شاهد شیب بیشتری شده است.

 

ورود خودروهای خارجی 2017 به بازار با افزایش قیمت 10 تا 25 میلیون تومانی , ورود خودروهای جدید خارجی زیر 30 میلیون تومان به بازار , بهترین خودروهای بازار با قیمت زیر 50 میلیون تومان

 

هیوندایی IX55 رشد قیمتی حدودا 20 میلیون تومانی را تجربه کرده و هم‌اکنون 160 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این محصول زمانی حول و حوش 81 میلیون تومان قیمت داشت، اما به تدریج گران و گران‌تر شد و حالا قله بالای 160 میلیون تومان را نیز فتح کرده است. دیگر مدل هیوندایی به نام IX35 نیز که پیش ترها حول و حوش 70 میلیون تومان به فروش می‌رسید، در حال حاضر 118 میلیون تومان قیمت دارد. این محصول طی دو سه هفته گذشته حدودا هشت میلیون تومان گران شده است.

در بین دیگر محصولات هیوندایی، سوناتا و آزرا نیز بیکار نبوده و هر دو افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند، به نحوی که اولی 15 میلیون گران شد و دومی 10 میلیون تومان افزایش قیمت را به خود دید.

در حال حاضر، سوناتایی که زمانی 78 میلیون تومان قیمت داشت، 115 میلیون تومان به فروش می‌رسد و آزرا نیز قیمتی برابر با 150 میلیون تومان دارد. آزرا روزگاری قیمتی حدود 90 میلیون تومان در بازار ایران داشت.

اما به گفته فعالان بازار، علاوه بر مدل‌های ذکر شده هیوندایی، مدل‌های i30 و سانتافه این محصول نیز افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.i30 در حال حاضر 78 میلیون تومان قیمت دارد که نشان از رشد قیمت پنج میلیون تومانی آن طی دو سه هفته گذشته دارد. سانتافه هم 113 میلیون قیمت دارد و این به آن معنا است که حدود سه میلیون تومان طی دو سه هفته گذشته گران شده است.

از هیوندایی که بگذریم، محصولات کیا نیز افزایش قیمت شدیدی داشته‌اند و در این بین، اسپورتیج 13 میلیون تومان رشد قیمت داشته است. این محصول هم‌اکنون 118 میلیون تومان قیمت دارد. سراتو نیز که پنج میلیون گرانی را تجربه کرده، هم‌اکنون 75 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دیگر مدل کیا به نام اپتیما نیز در حال حاضر 105 میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد اپتیما با ثبات قیمتی نسبی روبه‌رو بوده است.

افزایش قیمت‌ها اما به هیوندایی و کیا محدود نمی‌شود، به نحوی که تویوتایی‌ها نیز گرانی را در دو سه هفته گذشته تجربه کرده‌اند.

به گفته فعالان بازار، کرولا قیمتی برابر 90 میلیون تومان دارد حال آنکه پیش ترها قیمتی معادل 45 میلیون تومان داشت. همچنین تویوتا اوریون نیز در حال حاضر 115 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اوریون نیز نزدیک به 10 میلیون تومان رشد قیمت داشته است و این در حالی است که پیش ترها حدود 80 میلیون تومان به فروش می‌رسید./شاخص آنلاین

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 

 

 


ویدیو : افزایش 15 میلیونی در بازار وارداتی ها/ کرولا:90 میلیون تومان