افزایش 10 درصدی نرخ بیكاری در سال جاری :   آمار اشتغالزایی وزارت کار مبنای ...



افزایش 10 درصدی اجاره‌بها با شروع تابستان , افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان در سال آینده , افزایش 5 درصدی بلیط قطار

 

آمار اشتغالزایی وزارت کار مبنای کار‌شناسی ندارد

افزایش 10 درصدی نرخ بیكاری در سال جاری

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران از افزایش بیش از ۱۰ درصدی نرخ بیکاری در سال جاری خبر داد.

آفتاب: عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران از افزایش بیش از ۱۰ درصدی نرخ بیکاری در سال جاری خبر داد.

 

ابوالفضل فتح اللهی در گفتگو با ایلنا با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت در سال گذشته كه منجر به اشتغالزایی معكوس (نابودی مشاغل) در سال گذشته شده‌ است، اظهار کرد: اعمال سیاست‌های اشتغال زایی از سوی دولت طی سال گذشته نه تنها منجر به ایجاد اشتغال نشد بلکه نرخ بیکاری را نیز در کشور افزایش داد.

 

این فعال کارگری از بیکاری صد‌ها هزار کارگر طی ماه‌های گذشته در واحدهای تولیدی استان تهران خبرداد و گفت: در صورت اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نرخ بیکاری بیش از پیش در کشور افزایش خواهد یافت.

 

به گفته این فعال کارگری، سیاست‌های اقتصادی دولت باعث شده است واحدهای تولیدی استان قزوین که جزو بزرگترین استان‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، هم اکنون در آستانه تعطیلی قرار گرفته باشند.

 

فتح اللهی با بیان اینکه آمار اشتغالزایی وزارت کار مبنای کار‌شناسی ندارد یاد آور شد: طبق آمار وزارت کار افرادی که یک هفته در ماه کار کنند شاغل محسوب می‌شوند. اما شرایط بحرانی واحدهای تولیدی با این ادعا متناقض است.

او با انتقاد از سیاست‌های متناقض دولت در زمینه اشتغالزایی یاد آور شد: دولت از یک سو مدعی ایجاد شغل در واحدهای تولیدی کشور است اما از سوی دیگر با واردات بی‌رویه کالاهای چینی محصولات تولید داخل را از عرصه رقابت خارج کرده است./آفتاب


ویدیو : افزایش 10 درصدی نرخ بیكاری در سال جاری