افزایش قیمت‌نفت در پی‌حمله هوایی‌ به‌یمن : در پی تهاجم نظامی عربستان به یمن ...



افزایش قیمت دلار , علت افزایش قیمت دلار , دلیل افزایش قیمت دلار

در پی تهاجم نظامی عربستان به یمن قیمت نفت نزدیک به ۳ دلار افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال به بیش از ۵۸ دلار رسید.

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز نسبت به روز گذشته نزدیک به 3 دلار افزایش یافت و به بیش از 58 دلار در هر بشکه رسید. تهاجم نظامی عربستان به یمن مهمترین دلیل افزایش قیمت نفت در روز پنجشنبه بوده است این در حالی است که انتظار می‌رود با تشدید تنش‌ها بین عربستان و یمن روند صعودی قیمت نفت ادامه یابد. هر بشکه نفت سبک آمریکا در جریان معاملات امروز در برابر 51.02 دلار معامله شد. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز به 58.11 دلار در هر بشکه رسید. روز گذشته نفت برنت در برابر 55 دلار در هر بشکه معامله می شد.

عربستان طی یک سال گذشته سیاست کاهش شدید قیمت نفت را دنبال کرده است که در نتیجه آن قیمت نفت به کمتر از نصف رسیده است. اکنون اقدام نظامی این کشور در یمن عاملی برای افزایش قیمت نفت شده است. کارشناسان بازار انرژی اکنون منتظر واکنش حامیان گروه‌های مسلط بر یمن به این اقدام عربستان هستند تا روند بعدی قیمت نفت را پیش‌بینی کنند. به عقیده این افراد نحوه واکنش این کشورها نقش تعیین کننده ای در ادامه روند صعودی قیمت نفت یا توقف این روند دارد.
 
 اخبار اقتصادی  -   تسنیم


ویدیو : افزایش قیمت‌نفت در پی‌حمله هوایی‌ به‌یمن