افزایش فروش فیلم در سینمای ایران : رئیس سازمان سینمایی از فروش 60 میلیارد تومانی ...


رئیس سازمان سینمایی از فروش 60 میلیارد تومانی سینمای ایران در سال 93 خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود فروش فیلم در سینمای ایران بیشتر از سال گذشته باشد. خبرگزاری فارس: حجت‌الله ایوبی عصر امروز در جریان بازدید از سینماهای این شهر با اشاره به وجود 350 سینما در کشور اظهار کرد: کشورهای در رده ایران دارای چهار هزار سینما هستند و ظرفیت افزایش سینما در کشور وجود دارد.

وی به فروش 30 میلیارد تومان سینمای ایران در چهار سال دولت گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته 60 میلیارد تومان فروش سینمای ایران بود و پیش‌بینی می‌شود فروش بیشتری در سال جاری داشته باشیم.

ایوبی با تاکید بر تلاش ویژه برای ساخت سالن سینما در کشور، بیان کرد: ساخت سینما با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیازی به اعتبارات دولتی ندارد.

رئیس سازمان سینمایی خواستار ارائه مشوق برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ساخت سینما در کشور شد و تصریح کرد: موج جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت سینما در کشور آغاز شده و آمادگی ایجاد سینما در مجتمع‌های فرهنگی وجود دارد.

وی گسترش سینما در کشور را نیازمند اراده سیاسی عنوان کرد و گفت: آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث سینما را داریم.

ایوبی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های هنری مختلف در کشور، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های مناسب با استان‌ها در سطح ملی باید تعریف شود.

*برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی نماد دیپلماسی فرهنگی کشور

رئیس سازمان سینمایی، کشورهای حاشیه دریای خزر را قابلیت مناسبی برای برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی در گیلان خواند و یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی نماد دیپلماسی فرهنگی کشور است.

وی برگزاری جشنواره دریای دوستی در گیلان را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: سازمان سینمایی ایران آمادگی بررسی برگزاری جشنواره‌های در شأن ملی را دارد.

ایوبی بر توجه ویژه به انجمن سینمای جوان تاکید کرد و افزود: انجمن مذکور یکی از تجربه‌های خوب و اسلامی در کشور است و اصراری نداریم انجمن سینمای جوان زیر نظر اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره شود.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه انجمن سینمای جوان باید استقلال خود به عنوان نهاد فرهنگی را حفظ کند، اظهار کرد: انجمن سینمای جوان از جایگاه بسیار مهمی در جامعه برخوردار است و آموزش جوانان را به عهده دارد.


ویدیو : افزایش فروش فیلم در سینمای ایران