افزایش سرعت ویندوز 10 با چهار روش ساده : خیلی اوقات ما شاهد افت سرعت یک سیستم ...


خیلی اوقات ما شاهد افت سرعت یک سیستم عامل هستیم. این امر می‌تواند گاهی به دلیل افت کارایی سخت افزار باشد و گاهی نیز به دلیل از دست رفتن تنظیمات دستگاه می‌باشد. وب سایت نیونارنجی - معین کریمی: خیلی اوقات ما شاهد افت سرعت یک سیستم عامل هستیم. این امر می‌تواند گاهی به دلیل افت کارایی سخت افزار باشد و گاهی نیز به دلیل از دست رفتن تنظیمات دستگاه می‌باشد. بنابر این ممکن است شما از یک سخت افزار قدرتمند بهره مند باشید ولی سرعت کامپیوتر شما در اجرای ویندوز ۱۰ رضایت بخش نباشد.

افزایش سرعت ویندوز 10 با چهار روش ساده , افزایش سرعت ویندوز 10 , افزایش سرعت ویندوز 7

 برای حل این مشکلات نیونارنجی چهار راه پیشنهادی را برای شما ارائه خواهد کرد که به واسطه آنها قادر به افزایش سرعت و استفاده از حداکثر کارایی ویندوز ۱۰ بر روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود خواهید بود.

۱ – غیرفعال کردن برنامه‌های تنظیم شده بر روی استارتاپ

یکی از دلایلی که ممکن است ویندوز شما احساس تنبلی کند، تنظیم شدن بیش از حد برنامه ها بر روی استارتاپ ویندوز است که در حال اجرا در پس زمینه ویندوز می‌باشند. بعضاً حتی خیلی از مواقع ممکن است شما از آنها استفاده نیز نکنید و یا به ندرت از آنها استفاده کنید. متوقف کردن آنها می‌تواند اجرای سیستم عامل در دستگاه شما را هموارتر سازد.

با فشردن کلید ترکیبی CTRL + ALT + DELETE و یا با کلیک راست بر روی منوی قسمت پایینی ویندوز می‌توانید به ابزار Task Manager دسترسی داشته باشید. وارد این ابزار شده سپس از زبانه‌های بالا، به بخش Startup بروید.

در اینجا لیستی از برنامه‌های درحال اجرا بر روی پس زمینه ویندوزتان را مشاهده می‌کنید. کافیست تا بر روی آن دسته از برنامه‌هایی که از نظر شما لزوماً نیاز نیست که همیشه در حال اجرا باشند کلیک راست کرده و سپس بر روی گزینه Disable کلیک نمایید تا آن برنامه از استارتاپ شما حذف گردد.

افزایش سرعت ویندوز , افزایش سرعت اینترنت ویندوز 10 , افزایش سرعت کامپیوتر در ویندوز 7



۲ – غیرفعال کردن سایه، انیمیشن و افکت‌های تصویری

ویندوز ۱۰ با سایه‌ها، انیمیشن‌ها و افکت‌های تصویری موجود در آن بسیار چشم نواز است. اما بعضاً این ویژگی‌ها منجر به کاهش سرعت سیستم عامل شما نیز می‌گردند. هرچند که ممکن است در یک دستگاه جدید این کاهش سرعت احساس نشود ولی ممکن است در دستگاه‌های قدیمی تر، غیرفعال کردن ویژگی‌های ذکر شده تاثیر به سزایی را در افزایش سرعت و کارایی سیستم عامل داشته باشد.

ابتدا عبارت sysdm.cpl را در کادر جستجو تایپ کرده سپس کلید اینتر را بفشارید. پس از ظاهر شدن پنجره System Properties، بر روی زبانه Advanced کلیک نمایید و سپس کلید Settings مربوط به بخش Performance را بفشارید.

در پنجره جدید و در زبانه Visual Effects لیستی از ویژگی‌ها، سایه‌ها و انیمیشن ها در اختیار شما خواهد بود که با برداشتن علامت تیک از کادر کناری آنها، گزینه مدنظر را به حالت غیرفعال درخواهید آورد. پیشنهاد می‌کنیم که بخش‌های زیر را به حالت غیرفعال دراورده و در نهایت کلید OK را بفشارید.

•    Animate controls and elements inside windows
•    Animate windows when minimizing and maximizing
•    Animations in the taskbar
•    Fade or slide menus into view
•    Fade or slide ToolTips into view
•    Fade out menu items after clicking
•    Show shadows under windows

افزایش سرعت بوت ویندوز 10 , افزایش سرعت ویندوز 8 1 , آموزش افزایش سرعت اینترنت در ویندوز 10



۳ – اجرای Windows troubleshooter:

یکی از ابزار‌های کارآمد ویندوز ۱۰، ابزار رفع عیب‌های ویندوز (Windows Troubleshooter) است. برای دستیابی به این قسمت کافیست تا عبارت troubleshooter را در کادر جستجو ویندوز وارد کرده و گزینه مربوطه را انتخاب نمایید. به کمک استفاده از این ابزار قادر خواهید بود تا مشکلات ویندوز خود را بررسی کرده و در نهایت با رفع و رجوع آنها اقدام به بهبود کارایی سیستم عامل خود نمایید.

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز 10 , افزایش سرعت اینترنت در ویندوز 7 , نرم افزار افزایش سرعت ویندوز 10



۴ – مبارزه با ویروس‌ها و بدافزار‌ها

گاهی اوقات نه سخت افزار شما مشکل دارد و نه مشکل از ویندوز شماست. درواقع این ویروس‌ها و بدافزار‌ها هستند که برای ویندوز شما مشکل ایجاد می‌کنند و موجب کندی دستگاهتان می‌شوند. حتماً از یک برنامه امنیتی و آنتی ویروس بر روی دستگاه خود استفاده نمایید. ابزار Windows Defender خود ویندوز نیز می‌تواند تا حدودی کارآمد باشد ولیکن بهترین راه برای مبارزه با این برنامه های مخرب استفاده از بروزترین برنامه‌های امنیتی با بروزرسانی روزانه آنها می‌باشد.

افزایش سرعت اینترنت در ویندوز 10 , افزایش سرعت لود ویندوز 10 , افزایش سرعت کامپیوتر در ویندوز 8


ویدیو : افزایش سرعت ویندوز 10 با چهار روش ساده